Gå til innhold

baby 5 mnd-diare i 8 dager

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ei frøken som er 5 mnd.Har hatt diare i 8 dager nå...Begynte med grøt for en mnd siden etter anb fra helsestasjon.Risgrøt med banan er det vi bruker..Begynte med en smakspprøve og økte gradvis..Nå får hun 2 små porsjoner 2 ganger daglig..Det har hun fått ca 14 dager..Nå de siste 8 dagene har hun hatt diare..Etter vært måltid..Både etter pupp,prøvd mme og grøt...Bare grønt vann som renner ut.Har også hatt mye mindre tisse bleier.Hun er i seng kl 19.00 og sover rundt,da er bleiene stort sett tørre..Og fontanellen har periodevis vært veldig nedsunken..Forøvrig virker hn kveik og i fin form..

Hun får pupp når hun våkner og da er det renna rumpe med engang..Gjennom hele dagen..

Jeg er nøye med å holde med unna mat og drikke som kan gi magetrøbbel.

Hun er blid og fornøy ellers..Virker ikke som hun har vondt i magen..

Det jeg lurer på er om det er grøten hun reagerer på?ville hun ikke fått vondt også?

Hvor lenge skal hun gå med diare?Legen sier bare at så lenge hun virker kveik er det ingen grunn til bekymring..Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du har pratet med legen,eller hadde jeg tatt en tlf dit ja..

Bruker samme grøt som deg og har ikke hatt prob med diare.Men nå bytter vi litt på hvilke grøt vi bruker.Dem skal jo ha litt variasjon dem også.

Hvorfor ikke prøve og bytte grøt og se ann?

Man får også kjøpt blåbær på glass som kan gis ifra 4mnd.

Blåbær er jo kjent for og stoppe diare/gi hard avføring.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som hun reagerer på noe. Vi har en melkeallergiker på fire mnd, han får akkurat slik mage når han får noe med melk i. Jeg ville byttet grøten til et annet merke, foreksempel Hirsegrøt fra Holle. Barn bør ikke ha diare over flere dager og de bør ha mist seks store tissebleier hver dag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd litt sånn blåbær på glass uten effekt..Får prøve en annen grøt...Jeg kan vel ikke gi hel porsjon når jeg prøver annen type da eller?

Hun har langt fra 6 tunge bleier nå om dagen..Jeg greier ikke slappe av når det har pågått så mange dager.Ringte lege senest i dag,men det var altså svaret jeg fikk at så lenge hun virker kveik så skulle jeg bare vente.Var hos lege med henne fred for en uke siden p.g.a tørre bleier og at hun da var litt små tufs...Dehydrering kan jo skje fort på sånne små..Prøver å tilby vann men ikke intr i mer..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville overhodet ikke prøvd blåbær eller noe før jeg hadde fått fjernet det hun reagerer på. Da dekker du kun over. Ta vekk grøten og se om hun blir bedre. Du må ikke fortsette å gi grøt når du tror at det er den som er årsaken.

Gjest Ruccola
Skrevet

Du sier hun får pupp, MME og grøt.

Kutt grøten i morgen og se om det utgjør noen forskjell.

Så kutter du MME neste dag og gir grøt og pupp som vanlig.

Om ikke noen av de hjelper må du også prøve å kutte pupp en dag og se.

Tror det finnes både juice og saft til babyer, prøv å se om hun liker det, så du får i henne nok væske utenom melken.

(Husk å koke vannet)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

MME har jeg ikke gitt de 3 siste dagene..Har pumoet på kvelden så jeg har nok morsmelk

til neste dag..Angående grøten tenkte jeg kanskje det ville kommet reaskjon før men noe må det være..Dra på helsestasjon mand morgen og få veid og snakke med de der..

Kutter ut grøten i morgen..

Hvor mye væske ca regner man at en baby på litt unger 6 kg trenger?

Gjest Ruccola
Skrevet

Hvor mye væske ca regner man at en baby på litt unger 6 kg trenger?

Nok til at du får våte bleier i løpet av en dag.

Husk at når en har diarè tar avføringen opp det vannet som skulle vert urin, så da trenger en gjerne ekstra mye.

Så alt du får i henne er bra!

Håper hun blir bedre snart :klemmer:

Skrevet

Høres litt ut som da min jenta mi var baby,hun hadde også slik diarè..alt kom ut igjen med det samme hun spiste noe. :tristbla:

Jeg gikk til legen,og fikk etter en periode resept på nutramigen-blanding.(mme pulver for babyer med laktoseintoleranse)

Det var en helt ny hverdag,hun ble aldri slik syk igjen heldigvis!

Hun fikk da pupp,mme og grøt etter hvert,da laget jeg grøt som ikke var tilsatt noe melk(maisgrøt bl.a.,og hjemmelaget havregrøt.)

Til havregrøten brukte jeg nutramigen-pulveret+ vann,det kan fint brukes i mat også.

Så om problemet fortsetter ville jeg prøvd med melkefri diett(man kan også få kjøpt nutramig.på apoteket uten resept,men det koster en del.Men det er verdt forsøket om hun ikke blir bedre!)

Nå har hun vokst av seg intoleransen ser det ut til,hun drikker ren melk og spiser vanlig nestlè grøt med melkeoulver i.

(nå er hun 15 mnd)

Lykke til i alle fall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...