Gå til innhold

Hvor mye veier deres 2år gamle barn?

kvinne25

Anbefalte innlegg

Hvor lenge veier deres 2 år gamle barn?

Sønnen min ble 2 år for 1 uke siden og han veier 16 kg.

jeg hadde kjøpt en bilstol ifjor som er for barn 9-18 kg, trodde vi skulle bruke til ca 4 år men tror den begynner å bli litt liten.

Hva er deres mening om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt er knapt to år, og veier 15 kg.

Er ikke så lett å ha noen mening om hvorvidt din bilstol er for liten til ditt barn, det kommer jo an på hvilken bilstol det er og kroppsformen til barnet. Iflg "loven" kan du jo bruke den en stund til, men hvis barnet sitter trangt kan du jo bytte allerede nå.

Ikke så sannsynlig at den holder til gutten er 4 år uansett, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn er 2.5 år, og veier 12 kg.

Ikke så lett å vite hvor stor/tung barna blir når man kjøper bilstol :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sønn på 2 år er ca.11,5 kg, men han har lett benbygning som mamma'n og pappa'n.

Det er godt mulig at barnet ditt vil stabilisere seg på den vekten og ikke gå opp så veldig mye de neste to årene, de blir jo gjerne enda mer aktive i den alderen. Så lenge setet virket ok i str så kan dere nok beholde det, evt bytte til et som er godkjent opp til 20 eller 25 kg. Men det bør være bakovervendt, den neste klassen stoler som er fra 18 kg og opp med bruk at bilens setebelte er barnet for liten til uansett vekt. Dette går på at muskler som støtter spesielt nakken ikke er sterke nok og høyden kan bli feil i forhold til setebeltet. Britax har stoler som er fra 9-25 kg og 9-36 kg, hadde vi hatt barn med kraftig benbygning som gjør at de gjerne er tyngre enn snittet så hadde jeg valgt en av disse stolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Oi, dette har jeg ikke tenkt på!

På badevekta hjemme er jenta mi ca 15 kg, hun er akkurat 2 år.

Hun er veldig kort for alderen, og sitter bakovervendt i et BeSafe Izi Combi-sete. Det er vel 0(grøss)-18 kg, så jeg håper hun holder denne vekta en stund! Hun sitter veldig godt i setet, og på størrelsa alene virker det som en evighet igjen til at vi må bytte sete. Men vekta teller vel like mye som størrelsa når det kommer til sikkerhet, så vi må kanskje begynne å snuse på andre seter vi også. :-(

Synd at vi har en elendig bil med et elendig baksete, og at vi har brukt evigheter på å finne riktig sete, og Izi Combi var det eneste som passet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min 3,5 åring veier 13 kg. Mener å huske at han veide rundt 11 ved 2 års alderen..

Mange små legger på seg mye mellom 1 og 2 år og så går det ikke like fort lenger,

så det kan hende du kan bruke bil stolen en stund til ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanteungen min er 2 år og 1 mnd, og veier 16-17 kg. Men hun er høy for alderen, og er et hode høyere enn jevnalderede. Hun er rund i ansiktet, men ellers normal. - og verdens søteste :)

Endret av Sweetpea25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Tror datteren min veide 9-10 kg da hun var 2 år. Tynn men ikke noe usunt. I dag har hun passert 5 og veier 15. Er ikke noen fasit på hva som står på bilsetene tror jeg. Hvis du er usikker ville jeg kontaktet produsenten av setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...