-Christine- Skrevet 29. september 2003 #1 Skrevet 29. september 2003 Så skjer det igjen.. Sitter på KG og surfer så plutselig kommer det en system feil. Har komt ca1 gang for dagen i en uke, men i dag har det kommet ca 4ganger på en halvtime. Kommer opp en rute med følgende innhold : Systemet avsluttes. Lagre alt arbeid. Ulagrede endringer vil gå tapt. Denne avslutningen ble startet av : NT- MYNDIGHETSSYSTEM Tid igjen til avslutning : 1min ( så teller den nedover..) Melding : Windows må starte på nytt fordi tenesten Remote Procedure Call [RPC] avsluttet unormalt. Noen som har peiling hva som er galt?
Felicia Skrevet 29. september 2003 #2 Skrevet 29. september 2003 Det høres ut som at du har fått Blaster-viruset. Så lenge du er påkoblet internett vil pc-en din tilsynelatende tilfeldig restarte. Gi meg noen minutter, så kal jeg finne en siden om dette hos en antivirusleverandør.
Felicia Skrevet 29. september 2003 #3 Skrevet 29. september 2003 http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html Her er informasjonen om hvordan du fjerner viruset. Du må laste ned et verktøy som fjerner det. Du burde skrive ut denne siden og så snart du har fått lastet ned verktøyet må du koble deg av internett for å få pc'en din til å slutte å restarte.
jordbær Skrevet 29. september 2003 #4 Skrevet 29. september 2003 Det første du kan gjøre, er å få maskinen til å ikke slå seg av. Da starter du kommandolinjen. (start -> kjør cmd(hvis du har NT, win98 eller senere versjoner skriver du command i stedet for cmd) Nå skriver du shutdown -a og trykker enter. Da skal ikke PC starte på nytt
-Christine- Skrevet 29. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2003 Tusen takk.. Skal se om jeg får til... er ikke så veldig teknisk av meg.. så får jeg spørre mer viss jeg ikke får til.. Må bare spise middag førsT!!
-Christine- Skrevet 29. september 2003 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2003 jordbær : Mener du at jeg skal gjøre dette når systemfeilen kommer? Felicia : Jeg kan ikke koble av internett- har bredbånd så er automatisk tilkoblet hele tiden... Å hvordan laste ned det verktøyet? Der er jo maaaange forskjellige verktøy å velge mellom!!!! Er det bare jeg som er håpløs eller? ...
vixen Skrevet 29. september 2003 #7 Skrevet 29. september 2003 Tror forresten den kommandoen er "shutdown /a" og ikke "shutdown -a", hvis jeg ikke tar helt feil. Du har sikkert en nettverkskabel eller et adsl-modem som du kan koble fra mens du holder på? En ting til du må huske er å ta de siste sikkerhetsoppdateringene til windows for å hindre at du får viruset tilbake. Et tips er å kjøre disse før du fjerner ormen (Blaster). http://v4.windowsupdate.microsoft.com/no/default.asp Evt rett på denne:http://www.microsoft.com/downloads/search....en&categoryid=7 Blaster har mange forskjellige versjoner, derfor er det mange linker på den siden du ble henvist til. -viXen-
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #8 Skrevet 29. september 2003 Felicia : Jeg kan ikke koble av internett- har bredbånd så er automatisk tilkoblet hele tiden... Det kan du! Du kan høyreklikke på de to skjermene du ser nederst til høyre i skjermbildet ditt (ved klokka) og velge "koble fra". Alternativt kan du dra ut kontakten/nettverksledningen.
jordbær Skrevet 30. september 2003 #9 Skrevet 30. september 2003 Tror forresten den kommandoen er "shutdown /a" og ikke "shutdown -a", hvis jeg ikke tar helt feil. -viXen- Veel.. Kommer an på OS'et. I NT er det /a og i XP -a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå