Gå til innhold

Brudesko

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Norge virker det som om det er tradisjon for at bruden skal ha hvite sko. Nå har jeg vært inne på stylemepretty.com og ser at flere bruder har sko i andre farger, gule, lilla grønne... utrolig stilig synes jeg. Noen her som har tatt sjangsen på å bryte meg gamle tradisjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyner er lilla, grønne, gule eller annen farge helt uaktuelt sammen med en hvit kjole. Høres ikke noe særlig pent ut, foruten at man da har noe annet som også passer sammen emd skoene

Skrevet

Jeg hadde mørk lilla sko, men hadde noen mørk lilla detaljer i kjolen :)

Personlig syns jeg det er kjempestilig med sko i en annen farge, spriter opp. Merker også at dette blir mer og mer vanlig :)

Skrevet

nå er det jo strengt tatt ikke så mange som ser så mye til skoene når man har fotsid kjole...

Men kunne godt hatt røde sko jeg da jeg gifta meg. Mest fordi det er mer meg enn hvite sko. Også er det også større mulighet av gjenbruk om man velger sko i en annen farge enn hvit. hadde mye rødt i buketten, så ville sånn sett tatt igjen fargen.

Vet forøvrig om ei som hadde rosa joggesko på seg da hun giftet seg. Rett og slett fordi at det var slik hun var. Stor hvit kjole og rosa joggesko.

Hver sin smak!

Skrevet

Jeg skal ha rosa pumps. Skal ha kort kjole og da syns jeg hvite sko ble litt kjedelig. Fargen går igjen i blomstene og i brudgommens slips.

Skrevet

Bryllupet mitt går i Kongeblå og hvitt, så da skal jeg ha kongeblå farget sko.

Har vært i 3 amerikanske bryllup, alle hadde bryllupsfargen på skoene. Hun siste hadde HOT pink, KJEMPESTILIG!!!

Moro å ha med slike detaljer på brudebildene også :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Style Me Pretty er verdens beste inspirasjon til bryllup!

Jeg tenkte å ha lilla sko!! Men da jeg prøvde kjolen, ble det veldig rart..

Så det blir hvite sko, men jeg skal ha en vintage lilla bolero over kjolen,

og det blir kjempetøft!!

Så you go girl!! Tar med skoene til fotografering, så blir det pimpa litt opp!

Brudgommen skal ha lilla sokker, så det blir stilig!!

Helt enig, farge gjør susen på bildene. Vi i Norge er så kjedelige og tradisjonelle

-et bryllup er jo en feiring!! Bra med farger!!

-Alice in Wonderland

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg hadde kort kjole og skyhøye, blå pumps. Ble kjempekult! Det som passet til var et blått smykke jeg hadde rundt halsen.

Skrevet

Jeg hadde blå sko uten at de skulle matche noe annet. Kjolen var lang å de viste ikke ofte, men det var ganske stilig når de viste, og de fleste fikk med seg skoene mine :)

Gjest LilleLovely
Skrevet

Jeg skal ha kort kjole og gullsko med røde såler. Skal også ha rød-fuchsiafarget neglelakk, samme som rosene i buketten.

Ja til farger:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde 2 par sko iløpet av dagen.

Første paret var retro gullpumps fra 50 tallet, som min mormor giftet seg i. De brukte jeg under vielsen og fotograferingen.

Det andre paret hadde Jeg på meg like før middagen.Legger med link. Men mine var lyserosa. jeg hadde lyserosa brudepikekjoler og litt i buketten min.

Jeg ville ikke bruke penger på å kjøpe meg hvite sko jeg aldri kom til å bruke igjen. Dessuten er jeg veldig opptatt av sko, så det var vedlig typisk meg og ha noe annet enn de fleste på den fronten :fnise:

Jeg fikk iallefall flotte tilbakemeldinger på begge mine skopar. Og det virket som mange la merke til de, selv om jeg hadde lang hvit kjole. Jeg har også brukt skoene ved flere annledninger etterpå.Og da tenker jeg på den fiine dagen vår, hvor jeg trippet rundt i de flotte skoene mine :rødme:

post-15390-1281696431,5287_thumb.jpg

Skrevet

øyenstikker, hvor kjøpte du de skoene? Jeg har vært på leting etter nøyaktig slike kjempelenge!

Skrevet

Jeg hadde mørk rosa sandaletter fra Bianco og det passet utrolig godt sammen :)

Skrevet

øyenstikker, hvor kjøpte du de skoene? Jeg har vært på leting etter nøyaktig slike kjempelenge!

Ja, er de ikke fiine :jepp:

Jeg kjøpte de på ebay. Men nå er det over 2 år siden da...

Skrevet

I Norge virker det som om det er tradisjon for at bruden skal ha hvite sko. Nå har jeg vært inne på stylemepretty.com og ser at flere bruder har sko i andre farger, gule, lilla grønne... utrolig stilig synes jeg. Noen her som har tatt sjangsen på å bryte meg gamle tradisjoner?

Jeg vil ha røde sko, men vil også da ha en kjole med litt rødt i.

Skrevet

Ja, er de ikke fiine :jepp:

Jeg kjøpte de på ebay. Men nå er det over 2 år siden da...

Kunne du sjekket i skoene hva merket er? Jeg greier ikke å se det på bildet :sjenert:

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg er ikke gift og har heller ikke noen umiddelbare gifteplaner, men jeg kunne uten tvil kjørt på med noen utenfor A4-boksen for brudesko. :) Synes typiske brudesko er stygge og upraktiske. Og helt hvite sko kan man sjelden bruke en gang til.

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

I mine øyner er lilla, grønne, gule eller annen farge helt uaktuelt sammen med en hvit kjole. Høres ikke noe særlig pent ut, foruten at man da har noe annet som også passer sammen emd skoene

Har man sko i en annen farge enn kjolen, så tar man ofte opp denne fargen i et eller annet tilbehør. Øredobbene, brudebuketten, en blomst i håret, mønster på kjolen, armbånd, veske, slipset til budgomen... Det er mange valgmuligheter.

Personlig så må jeg si at jeg er helt uenig med deg. Helt hvite sko ved siden av en helt hvit kjole er ikke pent, men møkk kjedelig. Plusser man på hvit budebukett da, så er jo kjedeligheten total.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Enig med siste taler :Nikke:

Jeg fant kun to par brudesko jeg likte men siden kjolen min verken hva kritt hvit eller kremfarget ville det skjært seg helt. Det var faktisk aldri noe alternativ for meg å ha hvite sko, men jeg vurderte sølv helt til jeg så hvor kjedelig det ble til kjolen og gikk tilbake til den opprinnelige planen: rååååsa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...