Pusekatt Skrevet 29. september 2003 #1 Skrevet 29. september 2003 Lurte på om det er noen måte man helt eller delvis kan få dekket tannlegebehandling for ganske omfattende dårlige tenner på (tåler lite belastning, mange manglende tenner, ødelagte tenner, vanvittig tannverk i hele kjeven osv)? Og hva som er kriteriene?
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2003 #2 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg vet ikke , jeg heller, men samboeren min sliter med lignende problemer. Han har endelig bestillt seg time hos tannlegen, så kanskje jeg vet mer om noen uker. Jeg gruer meg iallefall noe helt enormt til den regningen, det blir ikke mye luksus fremmover. Men alt er bedre en det han sliter med i dag. Caro
Gjest Poirot Skrevet 3. oktober 2003 #3 Skrevet 3. oktober 2003 Tannbehandling er meget vanskelig å få dekket. Men så vidt jeg vet får man dekket deler av trekking av visdomstenner. Kontakt trygdekontoret, tror det er de som sitter på pengene.
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2003 #4 Skrevet 4. oktober 2003 Det finnes ikke noen ordning for slikt. Før fikk man refundert noe ved trekking, men tror det ble slutt på det også. Om du har dårlige tenner pga. du har unnlatt å stelle de/gå til tannlegen må du betale alt selv. Skyldes det en sykdom som har gått utover tennene finnes det en ordning. Skulle det være noe som skyldes andre ting vil tannlegen se det og informere deg. Det er vanskelig å få noe hjelp til dette fra det offentlige. Skulle det bli voldsomt dyrt er oftest tannleger villige til å dele opp regningen.
Gjest Dymo Skrevet 4. oktober 2003 #5 Skrevet 4. oktober 2003 Mannen min har hatt en del problemer med tennene (hans egen feil). Han har hatt en del hull, rotfylling og trekking. Og sist gang han var hos tannlegen fikk han refundert en del fra trygdekontoret. Det var i sommer. Spør tannlegen din du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå