Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Jeg har lagt på meg og det har lagt seg rundt magen. Skal gå ned 10-15 kg. og vet at det tar tid. Men har lest at når fettet legger seg på magen, er det mer vanskelig å bli kvitt fordi forbrenningen av en eller grunn går ned. Jeg har klart å gå ned 1 kilo på 3-4 uker. Det er jo bra og jeg regner med å bruke tid. Men jeg passer ikke inn i de fleste klærne i skapet og vil gjerne få fart på forbrenningen. Jeg har ikke økonomi til å leve på lavkarbo over tid, men kan chilitabletter eller 30-days som fås kjøpt på helsekost hjelpe og i hvilken grad? 30-days har vel en rensende effekt, men kan man ved faste eller rikshospitalets suppediett (en uke) få samme effekt? Jeg har hørt at chilitablettene setter fart på forbrenningen, men tenker at om det var så enkelt ville nesten ingen være overvektige. Jeg må gå ned i vekt av helsemessige grunner og vet at det kreves en livstilsendring, men vil gjerne prøve et tilskudd hvis det har effekt slik at jeg raskere går ned i vekt de første kiloene i alle fall. Noen med erfaringer med disse tilskuddene?
Gjest Nanne70 Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Jeg har ikke erfaring med noen av de tilskuddene du nevner, men har prøvd andre "slankepiller" og kosttilskudd som skal øke forbrenningen, samt benyttet meg av suppekuren noen ganger. Jeg har aldri merket noen som helst effekt av disse tilskuddene, det eneste som har blitt slankere av å kjøpe dem, er lommeboka Suppekuren virker, man går raskt ned en 3-4 kg,og det skulle bare mangle med et såpass stort kaloriunderskudd som man går på under kuren. Det man mister, er imidlertid mest vann- og litt muskelvekt, så egentlig bremser man faktisk forbrenningen med en slik kur i stedet for å øke den.... Den mest effektive måten å øke forbrenningen på, er rett og slett å være i fysisk aktivitet. Styrketrening bygger muskler som i sin tur øker forbrenningen din. Utholdenhetstrening er også viktig for å forbrenne fett. Jeg er sikker på at Bergans eller Lance eller noen av de andre KG'erne som har gode kunnskaper om dette, kan gi deg noen tips og råd!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Glem slankepiller, rensekurer og andre fristende snarveier. Det er en grunn til at disse forblir relativt ukjente og lite omtalte. De fungerer nemlig ikke! Ikke gir de varig reduksjon i fettprosent, og ikke er de sunne. I beste fall fungerer kurer i en kort periode, men når man slutter å gå på kuren vil man selvasagt gå opp i vekt igjen. Ren logikk. Det må permanente forandringer til for å få permanent resultat... Du må bare belage deg på å innlede en ny livsstil, styrt etter fornuften og disiplinen. At du ble feit i utgangspunktet betyr jo at du ikke lever kostholds- og aktivitetsmessig riktig. Smør deg med tålmodighet og innse at dette handler om helse og livsstil. Lavkarbo er forøvrig ikke nødvendigvis dyrt. Jeg lever etter lavkarboprinsipper selv, og mine penger går stort sett til vanlig sunn mat, som uansett bør utgjøre en stor del av ethvert kosthold. Grønnsaker, kjøtt, fisk, nøtter osv. Denne type mat er man bare nødt til å ta seg råd til enten man lever lavkarbo eller ei! Eneste forskjellen er at jeg bruker fett som næringskilde i stedet for karbs, og dermed kjøper kremfløte, rømme, kokosfett og slikt i stedet for pasta, ris, brød etc. Jeg har et matbudsjett på 2500 kr i måneden, og klarer meg utmerket på dette. Når det er sagt er selvsagt ikke lavkarbo en forutsening verken for god helse eller fin kropp. Det er bare èn av flere veier man kan ta. Ordentlig, næringsrik mat trenger man i hvertfall uansett, så det bør alle forsøke å ta seg råd til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå