Gå til innhold

Ut av kirken

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på: Når vielsen er ferdig, skal brudeparet da gå helt ut av kirken, og ut på plassen foran? (Det er ikke kirketrapp) Hva om det ikke står noen mennesker der? Blir ikke det veldig stusselig? Alle gjestene er jo ikke i kirken? Skal man liksom bare snu og stoppe opp, og vente på gjestene? Hm...

I et bryllup vi var i, i samme kirke, regnet det veldig den dagen. Da stoppet brudeparet like før utgangen, og stod der for å ta i mot gratulasjoner. Syns det var fint jeg, for da gikk folk ut, og gratulerte på vei ut. Hvis det regner må vi gjøre det sånn. Min forlovede mener at det kan vi ikke gjøre hvis det er sol, for brudefolket pleier å gå rett ut... Han er så redd for å gjøre noe som "bryter" tradisjonene. Hvis det står noen der ute da, så kunne jo de bare vente til vi var kommet ut?

Men hvis det blir sol: Folk skal jo kaste ris, men syns det blir så rart om vi går ut først.. Hva gjorde dere?

Ser jo for meg at vi kommer ut av kirken, og folk kaster ris.. Logistikk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også lurt veldig på, så jeg henger meg på her.

Skrevet (endret)

Vi gikk helt ut, men det var trapp på vår kirke. Vi hadde fotograf som tok bilder av oss når vi kom ut på trappa + en som filmet, så merket ikke at det var tomt der ute. Pluss at folk begynner jo å gå rett bak dere, så dere står ikke alene mer enn kanskje noen sekunder.

Gjør det som føles best i forhold til vær osv.

Endret av LindaM
Skrevet

Ris er forresten ulovlig.. Fuglene dør av det. Så bruk andre alternativer hvis dere vil at folk skal kaste noe på dere :)

Skrevet

Såpebobler er fint alternativ - og gir stilig effekt på bilder!

Selv gikk vi helt ut av kirken og ventet på nedsiden av trappa på gjestene.

Skrevet

Ris er forresten ulovlig.. Fuglene dør av det. Så bruk andre alternativer hvis dere vil at folk skal kaste noe på dere :)

Man får ferdig svellet ris på ulike bryllupsbutikker som man kan bruke, om man ikke ønsker andre alternativer da :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar ;)

Med kirketrapp - syns jeg også det er stilig å stå der og ta i mot gratulasjoner fra gjestene - men når det ikke er trapp..? Skal man stå ved inngangen da?! Herremalla - er vel egentlig ikke noe stort problem - men jeg må innrømme at jeg lurer fælt på det.

Jeg syns det hadde vært hyggelig om alle stod ute, når vi kom ut. Men for å få det til, må jo vi vente med å gå ut. Hmmm..........

Ang. ris,

Spørsmål fra en nettside:

Kan man mate fugler med ukokt ris?

I nærheten av der jeg bor legges det ut hard ukokt ris til spurver og duer. Tåler fuglene denne maten?

Svar fra orientolog:

Dette er trolig ikke noe problem, for frøspisende fugler er tilpasset å spise tørre korn- og frøsorter. Svelling i magen er neppe problem for dem, selv om vi mangler skikkelig dokumentasjon på fenomenet.

Min lenke

Men, ja bryllupsris er jo et alternativ! Men mye dyrere ;)

Gjest Pippelipp
Skrevet

Hvis noen vil kaste ris, tar de ansvar for det selv og sniker seg ut helt på slutten av vielsen og stiller seg opp utenfor. Hvis ingen vil kaste ris, er det ingen som kaster ris. Evt. kan de jo kaste ris på dere når de kommer ut. Organiserer dere ris-kasting?

Vi hadde ikke kirketrapp, vi gikk ut av kirka og utenfor ventet det en spelemann som spilte bryllupsslått da vi kom ut og da var det bare fint å komme ut. Så var det sjampis og gratulasjoner. Vi stilte oss ikke opp for å motta gratulasjoner, men minglet med gjestene.

Til din forlovede: Han må slutte å være redd for tradisjonene, det er deres dag :)

Skrevet

Hva med at dere kaster ris på gjestene som kommer ut? :fnise:

Hehe, vi skal nok bare stoppe akkurat ved utgangen og ta i mot gratulasjoner når folk går videre ut. Når alle gjestene er ute mener jeg det er normalt at brudeparet da stiller seg i døråpningen og folk kan ta bilder, da er det mange som velger å kaste ris/blåse bobler.

:jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, skal jo ikke organisere riskasingen. "Her still dere på rekke, og 1 2 3 kast" haha :fnise: Men det betyr jo litt lykke å kaste ris, og syns det har vært litt stusselig med riskasting i de brylluppene jeg har vært i...

Ja, by the way - jeg er blitt fortalt at det blir jo et lite "show" utenfor kirken med innleide folk som skal fyre av en salutt, og holde en tale for brudeparet... så da er er det jo en fordel at alle er ute når det skjer.. Dermed tenkte jeg kanskje at vi venter innenfor , gratulasjoner, alle går ut, her kommer vi.. -Bang salutt.

Takk! Ja, det er jo våres dag. Jeg er nok litt tøffere i maska, og sier: Hei, nei vi gjør det på vår måte. Mens han er litt mer forsiktig og tenker på hva alle andre skulle mene om det. ;) Men viktig å tenke på: Det er vår dag!

Herregud - ønsker meg en bryllupsplanlegger som sier: Sånn blir det. Bare møt opp ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

God ide!

Ja, det er jo fint å stå utenfor kirken, - og etterpå stille seg opp foran kirkedøren.

Da kan gjestene kaste ris!

Wuhuuu!! Håper det blir SOL! :sol:

Skrevet

Vi hadde verken riskasting, blomsterblader eller såpebobler.

Vi gikk ut av kirken, og stoppet noen meter utenfor kirkedøra på den ene siden. Da gjestene kom ut av kirken gratulerte de oss på veien ut. Hvis det hadde regnet mye, ville vi stått i våpenhuset.

Jeg savnet ikke riskastingen, for å si det sånn - og det har faktisk ikke skjedd i noen av bryllupene jeg har vært i.

Skrevet

I det forrige (og eneste) bryllupet jeg var i så var det utendørs vielse, så der ventet vi med riskasting til brudeparet kom tilbake fra fotografering. Dette var på sommeren så alle var ute i hagen. så da bilen kom så stillte alle seg opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...