Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Have to ask
Skrevet

Jeg sier av og til, til kjæresten min at jeg er glad i han, men får aldri svar tilbake. Vi er voksne mennesker og det sårer så veldig å aldri få vite eller en liten bekreftelse på at han faktisk er det tilbake.

Er noen av dere menn slik. (Jeg har aldri vært sammen med en så lite romantisk mann) Eller lite var nesten å ta i. Finnes ikke er mere rett.

Er det noen menn som kan svare også :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Jane E
Skrevet

Det er dårlig gjort å aldri bekrefte det tilbake. Det er forskjell på om han ikke gjør det fordi han faktisk ikke er glad i deg eller om han ikke syns det er viktig å si det. Kanskje viser han sin kjærlighet på andre måter? :)

Gjest have to ask
Skrevet

Jeg har prøvd å tenke på at han sikkert viser det på andre måter, men ser ikke helt hva eller hvordan han gjør det..

Gjest virvelvind
Skrevet

Har du spurt han om det er noen grunn til at han ikke klarer å si det? Det kan jo hende det er noe som gjør det. Selv har jeg utrolig vanskelig for å si at jeg er glad i folk, om det så er venner, familie eller kjæreste.

Gjest have to ask
Skrevet

Han har sagt at han ikke er flink til å si eller vise at han er glad i ja, men jeg slutter å si det selv kjenner jeg fordi det føles så dumt slik.. Det er som å hele tiden snakke å ikke få svar på et vis. :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg sier av og til, til kjæresten min at jeg er glad i han, men får aldri svar tilbake. Vi er voksne mennesker og det sårer så veldig å aldri få vite eller en liten bekreftelse på at han faktisk er det tilbake.

Er noen av dere menn slik. (Jeg har aldri vært sammen med en så lite romantisk mann) Eller lite var nesten å ta i. Finnes ikke er mere rett.

Er det noen menn som kan svare også :)

Spør ham hvorfor han ble sammen med deg og om han vil leve sammen med deg i fremtiden. Du skal ikke nøye deg med flåsesvar. Det kan jo godt være at han er sammen med deg av bekvemmelighetshensyn.

Gjest have to ask
Skrevet

Hadde vært kjekt om noen menn kunne svart. :)

Gjest Pucifer
Skrevet

Får du ikke bekreftelse på noen andre måter? Må han si at han er glad i deg for at du skal kunne slå deg til ro med det hele?

Skrevet

Har han aldri gitt uttrykk for at han er glad i deg? Jeg tviler sterkt - høres veldig rart ut.

Du får nesten spørre ham rett ut da "Hvorfor sier/viser du aldri at du er glad i meg?"...

Skrevet

Min er ikke veeeldig glad i å fortelle slike ting. Jeg slet ENORMT med det i beg. men fant min måte å få kjærligheten på. Jeg kan spørre om han er glad i meg. Selvfølgelig vet jeg det, men da får jeg et søtt smil og en kommentar som "selvfølgelig". Tror noen menn føler at vi sier det for å få bekreftelse eller en tilbakemelding. Og det kan kanskje virke som litt mas. Jeg sier det en gang iblant, men gjerne når han skal på guttetur. "..... vær forsiktig, husk at du har ei som er glad i deg" osv osv. og da får jeg ente , "glad i deg", tilbake eller " det er fint" og det holder for meg.:)

Kanskje han ikke er så glad i situasjoner hvor det kommer mye følelser frem?

Hva med å si det etter at han har laget middag, eller mens dere ser en film? :)

Gjest Millla81
Skrevet

Hei..

Litt godt å høre at andre også sliter men sånt. Veldig skjelden min kjæresten sier han er glad i meg. Noen ganger når jeg sier at jeg er glad i han sier han det tilbake men føler på en måte litt sårende at han ikke sier det tilbake. Dette til tross for at han mener det ikke er nødvendig da han mener han viser det på andre måter. Joda han viser jo at han bryr seg om meg da. Blir noen ganger litt frustrert kjenne jeg. Blir liksom som at jeg også slutter litt å si det. Jeg liker å si det for å vise hvor mye han betyr for meg. Er jo normalt å si det engang i blant vel???

Skrevet

Snakk med han om dette, er ikke sikkert at han er klar over at du trenger å høre det en gang i blandt :) Er ikke sikkert han tenker noe over det. Snakk med han :jepp:

Skrevet

Jeg har problemer med å si at jeg er glad i folk, og det irriterer meg. Men jeg prøver å vise det på andre måter, som å gjøre noe for personen jeg er glad i liker (klemmer, middager osv ) :)

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jepp, her får du et manne-svar.

Ikke alle menn digger å utbasunere kjærlighetserklæringer.

Men - når du sier du er glad i ham og han ikke responderer noenlunde ditto så skjønner jeg at du ikke er komfortabel med det.

Dropp rådene du får her om at du skal spørre ham hvorfor han ikke sier/viser at han er glad i deg. Det er en konfronterende stil som neppe vil føre noe godt med seg. For alt du vet så kan han tenke at han viser sin kjærlighet til deg på sin måte. Dersom du stiller ham til veggs om at så ikke er tilfelle så blir det støy.

Mitt råd: Bruk den første setningen i startinnlegget ditt og fortell ham det slik det står der. Ikke til å misforstå, du formidler hva du føler uten å virke konfronterende eller bebreidende, som kvinner ofte er. Menn er svært allergiske for den tilnærminga, all den tid vi er konfliktsky usikre pingler når det kommer til kommunikasjon og relasjoner med kvinner.

(ikke uten grunn at 'samliv og relasjoner' er en av de fire mest populære kategoriene her inne)

Lykke til :wink:

Skrevet

Mange par som går på samlivskurs sammen, oppdager at de uttrykker kjærligheten på ulike måter - og at den ene derfor ikke oppdager kjærlighetserklæringene fra den andre. Ofte har vi ulike forventninger til hvordan kjærligheten skal uttrykkes, og vi blir skuffet når forventningene ikke innfris. Noen uttrykker kjærligheten lettest med ord. Men kjærlighet kan også leses i smil, blikk, kjærtegn og handlinger.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke det samme, men jeg og samboeren sier aldri at "jeg elsker deg" til hverandre. "Glad i deg", ja, men "elsker deg", nei. Likevel finnes det ikke tvil om at vi virkelig elsker hverandre, og det er masse kjærlighet i forholdet. Er vant med fra tidligere forhold at man sier "elsker deg" uhemmet, så det har vært litt sårt tidligere. Men alle er forskjellige! Nå har vi vært sammen i mange år, har barn sammen og har det fabelaktig.

(Håper likevel at han en dag plutselig sier det...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...