Gå til innhold

Irritert over superdårlig kvalitet hos HM og Vero Moda

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest SmallTalk

Dersom toppene er i viskose(?) så pleier de å være små og harde når de kommer rett fra vaskemaskinen, og blir normale igjen når de har tørket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns kleskvaliteten over alt er dårlig! :kjempesinna: ikke noe spesielt dårlig hos H&M og Vero Moda, men det kommer jo selvfølgelig helt an på hva slags stoff tøyet man kjøper er i. Jeg syns personlig at alle klesbutikker inkludert Lacoste og de dyre merkene også burde få opp kvaliteten i klærne sine, det har tydeligvis ikke noe å si om man bruker 300kr på en genser eller 2000kr. :glare: Derfor sjekker jeg som regel stoffet før jeg kjøper klær! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Er såå enig!! Den innsvingte ullkåpen min fra h&m til nermere 1000-lappen holdt kun noen måneder i vinter, siste gang jeg brukte den hadde den nesten ingen form.. Den så ut som en mannefrakk!

Sommerjakka mi røyter knapper værre enn bikkja til mamma, og toppene nupper..

Menmen, det er dyrt å være "fattig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen av disse problemene med mitt "billigtøy"! :klø:

Nå i det siste har jeg helt sluttet å hive topper/tskjorter i tørketrommelen, for da blir de sånn som TS beskriver, synes jeg. Nesten som flanell.

Så nå er det bare sokker, håndklær og sengetøy som blir tørka i trommelen, uansett hva vaskelappen måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Cho - jeg tromler kun håndklær, sokker, osv. Syns klærne holder fasongen mye bedre om de får tørke på stativ evt. kleshenger. Men klart, har hatt noen sure opplevelser med billigtøy; kjøpte en bluse på VM i sommer som jeg elsket - etter en vask på 30 grader gikk den fra str L til S/M - trodde seriøst jeg hadde lagt på meg :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Hm, eg kjenner meg ikkje heilt igjen her, eg? Eg synest toppane frå HM i alle fall (trur aldri eg har handla noko på Vero Moda) jamnt over held god kvalitet. Eller, det gjer dei jo ikkje, men prisen teke med i reknestykket så kjem dei mykje betre ut enn dyrare merkar. Har masse trøyer frå HM som har klart seg bra, medan dyrare plagg det er naturleg å jamføre med har blitt slaskete. Det er faktisk derfor eg handlar på HM, eg synest som oftast ikkje det er verdt å punge ut meir for trøyer og singletar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har sagt. Ikke kjøp basisplagg der. :gjeiper:

Bruk heller litt penger på basisplagg, så har du de lenger.

VeroModa syns jeg er verst. Jeg takler nesten ikke butikken.

Men både hm, gina-t, vero moda og lignene billig-kjeder har jo klær som er kjekke til "bruk og kast" (eller til engangsbruk).

Hvis du hadde hatt kvitteringen skal de jo vitterlig meg gi deg tilbake pengene, for ingen butikk har vel en policy som sier at: "klærne våre er så dårlig at du ikke kan forvente annet"? Å klage kan du bare glemme liksom... Det hadde jo vært merkelig og ganske på trynet.

Da burde de ikke selge klærne mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker farget bomull på 40 grader med Blenda Sensitive Colour, men bruker ikke tørketrommel. HM-topper holder seg finfint. Gina Tricot-topper vrir seg vanligvis i vask, så det er ikke mange innkjøp jeg gjør der. Jevnt over synes jeg KappAhl er best blant billigkjedene på basisklær, og jeg har gjort skikkelige knallkjøp på Indiska. Om plagget er billig eller dyrt har egentlig ikke så mye å si for kvaliteten, det kan like gjerne være merket som evt. drar opp pris... Jeg ser på stoff og trådretning før jeg kjøper, vasker forholdsvis snilt og klærne mine holder seg veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...