Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Del Skrevet 29. juli 2010 Ja jeg vet at man får det man betaler for men jeg synes selv klær fra HM og Vero Moda skal tåle mer enn en vask! Kjøpte nye topper der forleden dag. Kjøper alltid en størrelse for stor da jeg vet de krymper litt i vask, men jeg fikk sjokk da jeg tok de ut av vask i dag. 30 grader og finvask og de hadde søren meg krympet kjempemye! Stoffet var helt forandret også. Kjøpte sånn type tynn singlet fra hm som er litt gjennomsiktig og nå er den blitt tykk og ikke gjennomsiktig lenger! utrolig forbanna! Klager dere noensinne på kvaliteten hos disse butikkene? Eller er det ett "given" at det er megadårlig kvalitet som skal kasseres etter få gangers bruk? Ikke har jeg kvittering heller... Tror jeg får gå over til å kjøpe litt bedre kvalitet i fremtiden... *ferdig luftet*..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #2 Del Skrevet 29. juli 2010 Må si meg enig med deg Basisplagg osv kjøper jeg oftere hos butikker som fører bedre kvalitet og dermed også dyrere merker... Skal jeg ha noe 'for en kveld' kan jeg bruke VM og HM. Har venninner som synes jeg bruker mye penger på klær. Men kjøper heller noe dyrere og sjeldnere enn å kjøpe noe nytt hver gang jeg skal på by'n. Så sånn sett går vi opp i opp tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inelen Skrevet 29. juli 2010 #3 Del Skrevet 29. juli 2010 Usj, så kjipt da! Klær bør tåle mer en en vask, spesielt om du vasket den som det stod på lappen. Synes det varierer veldig hvordan kvaliteten på klærne er. Har ting fra H&M og Vero Moda som er kjempebra kvalitet på, mens andre ting er elendige. Jeg er litt pyse og tør ikke klage på ting, men burde nok vært flinkere til det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agurkolat Skrevet 29. juli 2010 #4 Del Skrevet 29. juli 2010 Har ein kjole frå HM som har holdt seg gaaanske fin. Ein anna som blei heilt fæl og nuppete. Men, eg foretrekker handla vintage. Då får eg kvalitet til HM pris. Mihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 30. juli 2010 #5 Del Skrevet 30. juli 2010 Enig i at mye på VM og HM er i elendig kvalitet, kanskje spesielt basic plagg i bomull. Har endel andre ting, shorts, skjorter, undertøy osv som har helt ok kvalitet. Min erfaring er at kvaliteten på basic plagg (singlet, t-sjorter osv) er mye bedre på f.eks BikBok og Cubus, og da er prisen nokså lik HM/VM også:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 30. juli 2010 #6 Del Skrevet 30. juli 2010 Så lenge du har fulgt vaskeinstruksjonene, synes jeg du skal klage. Jeg har klaget på klær fra HM før, en jakke der sømmen i lomma gikk opp. De reparerte den, og jakka er like fin. Salgsloven gjelder jo for disse butikkene også, selvom det er billig. Det eneste jeg kanskje "godtar" mer fra disse kjedene, er at klærne lettere mister fasongen og sterkheten i fargene (om man kan si det sånn). I tillegg er jo gjerne stoffkvaliteten like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #7 Del Skrevet 31. juli 2010 *snip* Stoffet var helt forandret også. Kjøpte sånn type tynn singlet fra hm som er litt gjennomsiktig og nå er den blitt tykk og ikke gjennomsiktig lenger! utrolig forbanna! *snip* Enkelte veldig tynne stoffer krever en omgang med strykejernet før de blir like tynne og gjennomsiktige igjen etter vask. Trådene "krøller" og trekker seg sammen på en måte når de blir våte, og må strekkes/strykes glatte igjen etter vask. Kan det være dette som er problemet? Jeg har opplevd dette med både billige syntetiske plagg og dyre silkeplagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huffsa Skrevet 31. juli 2010 #8 Del Skrevet 31. juli 2010 Kjøper bare topper på HM nesten og alle holder veldig lenge. Har på meg en nå som jeg har hatt i 2år som er som god som ny Har også et par 49,- topper som jeg har hatt i et års tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 31. juli 2010 #9 Del Skrevet 31. juli 2010 Enig i at mye på VM og HM er i elendig kvalitet, kanskje spesielt basic plagg i bomull. Har endel andre ting, shorts, skjorter, undertøy osv som har helt ok kvalitet. Min erfaring er at kvaliteten på basic plagg (singlet, t-sjorter osv) er mye bedre på f.eks BikBok og Cubus, og da er prisen nokså lik HM/VM også:-) Og Lindex og Kapp Ahl. De holder i alle fall noen vasker og jeg vasker på minst 40 grader altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 31. juli 2010 #10 Del Skrevet 31. juli 2010 Kjøpte en hvit skjorte med svarte pinstriper. Sto den skulle vaskes på 40 grader, men jeg tynte den i 30 grader.. Tok den ut av vask, så hadde den klart å bli rosa flekkete. Ga ikke mening i det heletatt, lurte på om kanskje det var noe med vaskemaskina. Kasta den, kjøpte ny skjorte, denne vasket jeg i en annen vaskemaskin, på et helt annet kontinent..men nå nøyaktig etter bruksanvisning. Samme skjedde igjen. HM har generelt helt ok varer med tanke på pris, men kjenner til flere som sliter med skjortene deres av en merkelig grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #11 Del Skrevet 31. juli 2010 Singlettene hos Bik Bok er bra Har handla litt på ellos, der er det en del bra klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 31. juli 2010 #12 Del Skrevet 31. juli 2010 Vero Moda kan ikke ha særlig tro på kvaliteten på klærne de selger. De er nemlig kraftig undermerket. Det vil si at selv tøy i ren bomull uten noen form for pynt ikke kan vaskes på mer enn 30 grader, ifølge vaskeanvisningen. Jeg har en del plagg fra Vero Moda, men ikke et eneste kan vaskes på 40 grader (bortsett fra én singlett, forresten). Og det er jo bare tull, bomullsplagg kan da fint vaskes på 40 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 31. juli 2010 #13 Del Skrevet 31. juli 2010 Gina Tricot er også å anbefale, de tåler vanlig vask på 40 celsius og de holder formen mye bedre enn de fra cubus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T.k Skrevet 1. august 2010 #14 Del Skrevet 1. august 2010 Hvorfor vasker dere toppene på 30 grader, når det står du skal vaske på 40? Da kan dere ikke klage til butikken! Jeg har flere topper som jeg kjøpte for flere år siden, som fortsatt er like fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeleine Skrevet 1. august 2010 #15 Del Skrevet 1. august 2010 Hvorfor vasker dere toppene på 30 grader, når det står du skal vaske på 40? Da kan dere ikke klage til butikken! Jeg har flere topper som jeg kjøpte for flere år siden, som fortsatt er like fine Klærne blir ikke ødelagt av å vaske de på lavere temp. vettu, det er for å slite mindre på tøyet jeg vasker på 30 grader. Hadde du derimot vasket på 60 grader og anvisningen sa 40, da kunne man ikke ha klaget hvis det gikk galt. Tåler plagget 40 grader, tåler det selvsagt også 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 1. august 2010 #16 Del Skrevet 1. august 2010 Hvorfor vasker dere toppene på 30 grader, når det står du skal vaske på 40? Da kan dere ikke klage til butikken! Jeg har flere topper som jeg kjøpte for flere år siden, som fortsatt er like fine Ja guri, hater hver gang klærne blir ødelagt av å bli vasket på lavere temperatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 1. august 2010 #17 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg har også begynt å irritere meg over klærne, og særlig på Cubus. Kjøpte en gul, ganske tøff singlet der og nå er den blitt helt falmet. Greit man kan skylde på at jeg ikke vasket den med andre gule plagg, men den ble jo nesten helt grå. Men kjøpte en hvit basisgenser fra Lindex og den har holdt både formen og "fargen" kjempegodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 1. august 2010 #18 Del Skrevet 1. august 2010 Ja guri, hater hver gang klærne blir ødelagt av å bli vasket på lavere temperatur.. Den var ny for meg (forstod ironien) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 1. august 2010 #19 Del Skrevet 1. august 2010 Den var ny for meg (forstod ironien) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I.am.me Skrevet 1. august 2010 #20 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg kjøper også en del klær fra H&M og har også kjøpt av disse tynne toppene som du beskriver. Når jeg vasker de i vaskemaskinen på 60 grader blir de ofte harde og tykke med en gang de kommer ut av maskina, men de bruker faktisk å bli helt normal igjen når de tørker. Ble dine ikke det? Jeg syns kvaliteten hos H&M er bra i forhold til prisen, og kundeservicen har jo også bare gode erfaringer med Vero Moda derimot syns jeg er skikkelig dritt-butikk. Både klærne, utvalget og servicen er dritt - det er ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå