Gjest Eurodice Skrevet 29. juli 2010 #1 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Jeg synes jeg stadig leser om "eldre" mennesker i mange sammenhenger. Det kan dreie seg om folk fra ca. 50 og oppover. I dag var det en artikkel i nettavisen om en eldre mann i midten av 80-årene som omkom i en trafikkulykke. Tragisk det da, men blir ikke folk gamle lenger? Endret 29. juli 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 29. juli 2010 #2 Del Skrevet 29. juli 2010 Hehe, morsomt bemerket. "Gammel" er liksom blitt plukket ut av norsk, offisielt voksenspråk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 31. juli 2010 #3 Del Skrevet 31. juli 2010 Gammel er visst politisk ukorrekt, nå heter det eldre. Svigerfaren min er over 70 år og omtaler folk på sin egen alder for gamlinger. Jeg synes det er kult. Det viser bare at han ikke tar seg selv og alderen så høytidelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 31. juli 2010 #4 Del Skrevet 31. juli 2010 Når jeg gikk på ungdomsskolen (skammelig mange år siden) sa læreren vår at det het ikke "gammel kjerring/gubbe", men "eldre dame/mann" Det virker som at når man omtaler andre er det mest høflig å si "eldre", men når folk over 50/60 omtaler seg selv er de ikke snauere enn at de glatt innrømmer å være gammel. Og så har man dem som aldri blir gammel og blir dritsur om noen antyder at de er en av "de gamle". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå