aline Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Hei og hopp Da skal snuppa ut med en herremann jeg ikke aner om bare er en kompis eller om er potensiell som noe mer.. vi har aldri vært ute "bare oss" før, og jeg er litt spent på det hele. Det var jeg som spurte, så jeg føler meg litt ansvarlig for å finne på noe ok... Nå trenger vi ikke gjøre særlig annet en å bare ha ett ok sted å sitte og prate, drikke kaffe/kakao/en øl ett eller annet. Vi prater i evigheter, uten at vi trenger å aktiviseres på noen måte, men det er jo kjekt med litt ok omgivelser. Noe bra, men ikke FOR hipt.. han er kul, men ikke hipp på en måte. Jeg er verken kul eller hip, heller litt bohemete... Han er veldig "kul" og jeg er veldig ikke... hahaha.. så skulle gjerne ha funnet ett sted, kafe, pub, utested, hva som helst, som både passer for en superkul en og en som ikke er superkul. bohem-stilhadde vært artig, er det noen som vet om noen kafe som er litt bohem, litt sånn alternativt, om jeg kan si det... harmonisk, rolig men med atmosfære.. kravstor; jepp!! hehe. Men setter enormt stor pris dersom noen har noen ideer å dele, uansett om det bare er kompisprat eller viser seg som mer date, så er det litt ok om det blir bra.
Krill Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Litt Bohemsk: Datra til fru Hagen på Grønland. -Koselig og lunt. Skjer litt i helgene. God mat. Litt bohemsk: Fru Hagen på Günerløkka - samme som under. Litt sofaer og utebord. Litt hipt - Onkel Donald Ute - Nasjonalteateret. Fint og fjongt og litt hipt, men utrolig koselig: Olivia i Hegdehaugsveien. 50 talls - litt kul stemning - 50 talls musikk - Ryes på Grünerløkka. Gode burgere og milkshakes!! Litt mørkt men lunt og god mat - dessert, et sted man kan sitte lenge uten å bestille mer.. : Brokers i Bogstadveien. Koselig vinbar - Bolivar i Vibesgate ved Majorstua/Bogstadveien. Kommer ikke på noen flere i farta, men vær gjerne mer spesifikk i ønsker så kan jeg tenke mer.
aline Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2010 wow!!! superbra, skal sjekke mer på alle de nevtnte stedene! 50-talls ja, hadde jeg ikke tenkt på engang, kan være bra. har ikke noe mer spesifikt egentlig, men sånt som Brokers høres bra ut, litt mørkt men lunt og det å kunne sitte i evigheter uten å måtte hele tiden bestille noe. Vet ikke om vi kommer til å spise eller ikke, så forslag både med og uten mat er helt glimrende, som jeg allerede har fått. Visste at KG var riktig sted å spør.
Gjest navnelapp Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Tea lounge på Grünerløkka er fint, M på majorstua (gamle Møllhausen) er også ein fin plass. Der kan ein ombestemme seg undervegs viss ein trivest veldig godt, og gå lenger innover i lokalet og spise. Eg tenkte også på den fargerike på Frogner, Clodion, i Thomas Heftyes gate. Den er litt sånn bohem-chic. Café Elise i same område er også veldig fin. Lykke til! :-)
Jesse Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Må bare si at The Broker som er nevnt over her er et kjempebra sted! God mat har de også hvis dere vil spise..
Strenge Frk.Gerd Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Teddys softbar ved gunerius er jo perfekt mtp 50 talls, orginalt interiør.
Gjest Tidssone Skrevet 30. juli 2010 #7 Skrevet 30. juli 2010 På Grønland ligger det et torg, med mange kaféer. På et av disse stedene kan man ta med seg mat også. Der er det masse bokhyller og jeg bare elsker det stedet. Og nå er det helt tomt i hodet, for jeg husker ikke hva det heter.
aline Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. juli 2010 På Grønland ligger det et torg, med mange kaféer. På et av disse stedene kan man ta med seg mat også. Der er det masse bokhyller og jeg bare elsker det stedet. Og nå er det helt tomt i hodet, for jeg husker ikke hva det heter. hmm.. selger de drikke der? Kom gjerne med navnet om du kommer på det. Er det ved t-banen og rundt torget der?
Violet Hill Skrevet 30. juli 2010 #9 Skrevet 30. juli 2010 Kan det være oslo mekaniske verksted Tidssone tenker på? De selger drikke, også kan man ta med mat. Hvis dere sitter så lenge at dere blir sultne kan dere bare stikke ut og kjøpe sushi på plassen utenfor, den er god Det er for øvrig et veldig koselig sted å sitte, både inne og ute.
Auri Skrevet 30. juli 2010 #10 Skrevet 30. juli 2010 Café Sør i Torggata høres ut som et perfekt sted... De har noen småretter, nydelig iste og ellers det meste annet i både alholfri og alkoholinneholdende drikker. I helgene er det gjerne stappfullt, men på en vanlig ukedags ettermiddag/kveld er det ganske rolig. Interiør har et bra bohem-preg uten å bli overveldende, det er bare utrolig sjarmerende.
aline Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2010 Oslo Mekaniske verksted høres egentlig PERFEKT ut!!! Men.. er det stor plass der? blir det fullt? dette er jo en fredags ettermiddag/kveld, og jeg har bare stukket hode innom der en gang for lenge siden, da så jeg bare noen bord i den etagen man kommer inn i, men alt var fullt... Er det flere etasjer der eller er det større innover en hva man ser med en gang? Hadde vært supert, om vi får sitteplass der. ellers mange andre gode tips også, tar med meg alle, begynner på oslo mekk, tusle innom Dattera og rusle opp grunerløkka mot te-lounge eller noe, hvis vi ikke bare finner et sted vi blir igjen på..
Gjest Tidssone Skrevet 30. juli 2010 #12 Skrevet 30. juli 2010 Ja! Oslo Mekaniske var det! Fredag ettermiddag på denne tiden, vil det helt sikkert være mulig å finne seg sitteplass der. Studentene har jo ikke kommet ennå. Av turister tror jeg ikke det er så mange som vet om det stedet. Det ligger jo litt på baksiden.
aline Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 30. juli 2010 Ja! Oslo Mekaniske var det! Fredag ettermiddag på denne tiden, vil det helt sikkert være mulig å finne seg sitteplass der. Studentene har jo ikke kommet ennå. Av turister tror jeg ikke det er så mange som vet om det stedet. Det ligger jo litt på baksiden. supert!! Da prøver vi helt klart der først! :D Det ser helt perfekt ut fra bildene, akkurat så avslappet og hjemmekoselig som jeg ønsker det. At man kan bestille mat eller rett og slett ta med, er jo bare helt glimrende mulighet!! Ikke noe stress og mas med andre ord. men, er det mer en én etasje der? flere en ett rom?
Gjest Tidssone Skrevet 30. juli 2010 #14 Skrevet 30. juli 2010 Jeg vet ikke om det er flere etasjer, men der er i alle fall flere rom enn det du ser fra inngangsdøren. Til høyre derfra er det en bar der dere kan bestille drikke.
aline Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 30. juli 2010 ok, skal utforske litt. godt utgangspunkt ihvertfall. tusen takk for all hjelpa.
Gjest navnelapp Skrevet 30. juli 2010 #16 Skrevet 30. juli 2010 Oslo mek har peisestue, der du går inn, og så går du inn til venstre, der finn du eit stort rom med gamle møblar, bøker og høgt under taket. Uteserveringa er også fin viss det er fint ver.
aline Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2010 høres bra ut. Tror kanskje uteserveringen hørs litt risky ut idag.. men det ER meldt opphold og litt sol innimellom. men sitter nok heller inne jeg tror jeg, om det er noe ledig.
Krill Skrevet 1. august 2010 #18 Skrevet 1. august 2010 høres bra ut. Tror kanskje uteserveringen hørs litt risky ut idag.. men det ER meldt opphold og litt sol innimellom. men sitter nok heller inne jeg tror jeg, om det er noe ledig. Har ikke vært på Oslo Mekaniske jeg, så DET rådet tar jeg med meg Lykke til Aline og fortell hvordan det går da!!
Gjest brutal_mann Skrevet 1. august 2010 #19 Skrevet 1. august 2010 Ser en er for sent ute men vil gjerne slå et slag for The Nighthawk på Grünerløkka. Landets beste hamburgere! Og et stilig lokale, med stilig betjening. (Og som den geek jeg er syntes jeg det var genialt at servitørene fikk opp varebeholdningen på samme PDA som de noterer bestillingene på).
aline Skrevet 1. august 2010 Forfatter #20 Skrevet 1. august 2010 Tusen takk alle sammen. Vi endte opp på te-lounge først og satt der og skravlet en god stund, så gikk vi videre til mer dansested. det ble så sent at vi aldri kom oss på Oslo Mekk, men jeg var innom der med ei venninde idag, bare for å sjekke ut stedet, og det er helt klart ett sted jeg har lyst til å dra tilbake til. og tror det er perfekte stedet for meg og denne herren, siden vi kan sitte å skravle i timesvis. Så neste gang skal vi prøve å komme oss til Oslo Mekk, finne en god sofa og sitte og skravle i evigheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå