Gå til innhold

Han kommenterer andre kvinner

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min kommenterer utseendet til andre kvinner hele tiden, f.eks. at de er fin, pen rumpe etc. Han sier det er bare på tull, men jeg blir oppriktig såret og det går ut over selvtilliten min. Føler meg stygg, ikke bra nok osv. Har snakket med han mange ganger om dette, men det ser ikke ut som at det påvirker han noe spesielt. Er det noen som har noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg utrolig godt. Hadde blitt ganske irritert hvis typen min skulle kommenterte alt han sikkla på. Har desverre ikke noen tips

Skrevet

Jeg tror ikke han mener så mye vondt med det.

Han har jo valgt deg da, men synes kanskje det er artig å ha noe pent å se på når han er ute og går.

Begyn med det samme selv da vel... på gutta! :klemmer:

Skrevet

Begynn å kommenter gutta/menn når du går forbi noen gutter/menn du liker ;)

"Å skjekk den rumpa. Nam"

"WOw, han der var strøken"

"Tipper han der er god i senga"

"Skjekk så pen han var da"

Og hvis typen ser rart på deg, sier du bare: "Neida, tuller bare sånn som du...heh"

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg heller tror ikke han mener noe vondt med det, men det bryter meg ned likefullt. Kanskje jeg skulle la han smake sin egen medisin.

Skrevet

Du må huske på at om han sier en annen kvinne er pen, så betyr ikke det at du er stygg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som typen din lider litt av mangel på sosiale antenner? De fleste forstår vel at slike kommentarer kan såre kjæresten.

Avhengig av hvor moden og oppegående han er, kan du enten "ta igjen" med samme mynt, eller snakke med han om det og forklare hvordan det føles.

Det er uansett ingen grunn til at du skal måtte finne deg i noe slikt.

Skrevet

En ting er at kjæresten til ts høres umoden ut, men hun trenger ikke å synke ned på samme nivå som ham.

Gjest Jane E
Skrevet

Å kommentere andre damer er en ufin vane. Det er ikke noe problem om det skjer av og til, men gjentatte ganger - og særlig når han vet at du misliker det! - er ikke bra. Hva sier han når du tar det opp med han?

Syns gjerne du kan begynne å kommentere fine gutter - kanskje han skjønner hvor teit det er?

Gjest Gjest
Skrevet

Kjæresten min kommenterer utseendet til andre kvinner hele tiden, f.eks. at de er fin, pen rumpe etc. Han sier det er bare på tull, men jeg blir oppriktig såret og det går ut over selvtilliten min. Føler meg stygg, ikke bra nok osv. Har snakket med han mange ganger om dette, men det ser ikke ut som at det påvirker han noe spesielt. Er det noen som har noen tips til meg?

Det du beskriver, er at kjæresten din driver seksuell trakassering av andre kvinner. Dette er en kriminell handling. Om kvinnene som ble kommentert, hadde hørt det som ble sagt, kunne de anmeldt mannen og krevd en solid økonomisk erstatning for det ble utsatt for.

I tillegg får han deg til å føle seg mindreverdig, hvilket er et svik mot deg.

Kommentarer av andres utseende bør aldri slippe ut fra den enkeltes tankeverden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver, er at kjæresten din driver seksuell trakassering av andre kvinner. Dette er en kriminell handling. Om kvinnene som ble kommentert, hadde hørt det som ble sagt, kunne de anmeldt mannen og krevd en solid økonomisk erstatning for det ble utsatt for.

Kommentarer av andres utseende bør aldri slippe ut fra den enkeltes tankeverden.

vi er ikke i usa

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å snakke åpent med han. Du kan for eksempel si til han det du har skrevet her.

Bare et forslag.

Skrevet

Syns gjerne du kan begynne å kommentere fine gutter - kanskje han skjønner hvor teit det er?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det ikke har nyttet å prate med ham er han kanskje en som må ha budskapet i klartekst. "Jeg vil IKKE å høre på alle dine kommentarer om andre kvinner, så det får du bare slutte med! Det er ikke engang noe jeg vil diskutere - det blir som jeg har bestemt og du slutter akkurat NÅ!"

Skrevet

Jeg tror mannen din er ganske spontan, og sier det som faller han inn, sprudlende og åpen.

Dette er i utgangspunktet en hyggelig og positiv egenskap. Han tar ikke hensyn, fordi ordene kommer uten at han har tenkt på å sensurere og vurdere det han sier i det hele tatt.

Det han sier om det han ser og gleder seg over har ingenting med deg å gjøre, det er bare en barnslig glede over det vakre.

Ikke bry deg om at han ser vakkert rundt seg, det er du som er kosedama hans. Sånn er det bare.

Det beste er om du selv kan glede deg over vakre rumper, sammen med han. Jeg synes også du skal øve deg opp til spontant å fortelle om det vakre du ser.

Jeg tror mannen din kan bli kjedelig og passiv dersom du trener han til å beherske seg hele tiden. Det er mye deiligere å være i et forhold der man kan være seg selv, enn der man må veie sine ord.

Gjest saadna
Skrevet

Jeg ville ikke syntes det var noe positivt heller om min kjæreste kommenterte andre damer på gata. Jeg vet selvfølgelig at alle gutter ser på damer, uavhengig om de er i forhold eller ikke, men er man i et forhold kan man spare seg for å kommentere når man går hånd i hånd med kjæresten sin. Er typen sammen med kompiser spiller det ingen rolle for meg hva han gjør.. Gutter er gutter;)

Jeg er ikke interessert i å vite hvilke damer han synes er pene. Vi jenter har dessverre en lei tendens til å sammenligne oss med andre jenter veldig ofte. Hvis typen min kommenterer ei jente som har et utseende som er helt ulikt mitt f.eks, ville jeg kanskje følt at jeg var alt annet enn det han syntes var pent.

Sånn er vi jenter.

Godt mulig han er spontan og sprudlende og åpen. Men han er da ikke helt blotta for sosial intelligens heller da? Jeg mener at det er en manipulerende og uempatisk oppførsel. Rett og slett lite gjennomtenkt.

Du har tatt det opp med han? Og han bare fortsetter? Spør han om han synes det er greit at du gjør det samme. Mest sannsynlig synes han ikke det. Han er sikkert ikke interessert i å vite hvem du synes er pen, men er han ikke villig til å endre seg, synes jeg han burde få "smake sin egen medisin".

Jeg er sikker på at du også ser menn på gata du synes har pene øyne, fin rumpe osv. Si hva du tenker neste gang da ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo at det er meg han elsker og at han synes jeg er pen, det er ikke som at jeg er redd for at han skal være utro eller noe slikt. Jeg synes jo selv det er teit at jeg blir så påvirket av at han sier andre kvinner er vakre, men det er strengt tatt ikke noe jeg velger. Jeg kan takle det greit, bare småle litt og si "Må du gi deg med det der" der og da, men senere kommer de ekle tankene snikende innpå meg. Jeg har tatt meg selv i å "speide" etter hvem han liker og kommer til å kommentere for å komme han i forkjøpet. Greit det at gutter er gutter, men er det virkelig sånn at det bør være viktigere at han får kommentere de enn at jeg blir såret?

Skrevet (endret)

Jeg vet jo at det er meg han elsker og at han synes jeg er pen, det er ikke som at jeg er redd for at han skal være utro eller noe slikt. Jeg synes jo selv det er teit at jeg blir så påvirket av at han sier andre kvinner er vakre, men det er strengt tatt ikke noe jeg velger. Jeg kan takle det greit, bare småle litt og si "Må du gi deg med det der" der og da, men senere kommer de ekle tankene snikende innpå meg. Jeg har tatt meg selv i å "speide" etter hvem han liker og kommer til å kommentere for å komme han i forkjøpet. Greit det at gutter er gutter, men er det virkelig sånn at det bør være viktigere at han får kommentere de enn at jeg blir såret?

Du tror at du får det bedre dersom han begynner å tenke før han snakker. Kanskje du har rett. Men er det verdt det? Vet ikke. Kanskje. Kostnaden er at han må passe seg. Gevinsten er at du slipper å høre slikt. Gutten din passer seg tydeligvis ikke, og lever ett sorgløst og lykkelg liv med deg, og sier akkurat det han tenker , når han tenker det. Han kan ikke ha det bedre. Jo han kan ha det bedre. Han kan kjenne at du er trygg og koser deg.

Du har littegrann sjalusi, og det er normalt. Sjalusi tror jeg er en funksjon som skal beskytte forholdet mot inntrengerdamer. Men sjalusi kan fort virke mot sin hensikt. Hvis resultatet er at man begynner å lage restriksjoner som stjeler glede, så kan forholdet surne litt, og når det skjer så kan man skimte grønnere gress på den andre siden.

Jeg ønsker selvfølgelig at gutten din skal slutte å kommentere damene, men for hvilken pris? Skulle ønske det var gratis og uten konsekvenser.

Hva med å ta tak i han og kysse han så ofte at han ikke rekker å se på de damene? Jeg vet egentlig ikke hva som er lurt.

Det kan tenkes at du blir mer fortrolig med kommentarene med tiden.

Endret av I Grosny
Skrevet

Tja. Er typen din flink til å gi deg komplimenter også? Samboeren min kommenterer damene han ser på tv ol. daglig, men samtidig får jeg masse komplimenter selv, så jeg vet at selv om han ser på andre (som absolutt alle menn gjør enten man liker det eller ei), er det meg han liker aller best uansett. :)

Ellers taler I Grosny visdom, som vanlig.

Skrevet

ikke ta deg nær av at han kommenterer andre jenter. tror ikke han mener noe vondt med det. du får begynne å kommentere andre gutter ;) se hvordan typen din reagerer til det. er ikke alltid at gutter forstår hva du sier til dem, bedre å ta igjen med samme mynt. det synes jeg ihvertfall :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...