Gå til innhold

Hvorfor mener "alle" noe om bryllupet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ganske utrolig, alle skal ha en mening. hvorfor er det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er fordi de har lite annet å bry seg med/om.

når folk hører ordet bryllup tror de at det er fritt frem for å spy ut kommentarer om sine meninger rundt hva man gjør eller burde gjøre.

Men for all del, de kan godt planlegge bryllupet om de vil det...bare de også betaler

Skrevet

Om du referer til her inne, så er det vel på grunn av at folk stiller spørsmål og får da svar.

I den virkelige verden tviler jeg på at mennesker bryr seg så mye, foruten om man må betale eller ikke betale sin egen drikke.

Jeg tror de færreste bryr seg det døyt, men man virker kanskje mer interessert enn det man egentlig er.

Skrevet

jeg snakker ikke om her inne nei, naturligvis, her skriver vi jo for å få svar, og en mening.

syns bare det generelt er utrolig mang meninger når man skal gifte seg, hva som er rett og galt og pent og stygt, masse meninger.

liksom fritt frem fordi det er bryllup...?

Skrevet

Folk har så mange meninger om så mangt. Vi bare planlegger vi uten å snakke så mye med alt og alle om det og så blir det som vi bestemmer.

Skrevet (endret)

Ingen som har så store meninger om vårt bryllup. Ikke at vi skal ha store greiene heller da. Det er kanskje noen tanter og onkler som hadde ønska vi skulle hatt større fest (vi blir kun 14 stk, de aller nærmeste), men vi har bare fått positive tilbakemeldinger :jepp:

Endret av fruBeist
Skrevet

Tja, folk skal vel bare si sin mening om så mangt. De har vel ikke noe bedre å gjøre antar jeg. Da vi ble forlovet, rett etter at vi ble sammen, så fikk vi ofte høre mye rare ting, men det har stilnet etter at de har skjønt at de tok feil. Utover det har vi sluppet unna det verste ift folk som bryr seg, noe jeg er veldig glad for. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

jeg snakker ikke om her inne nei, naturligvis, her skriver vi jo for å få svar, og en mening.

syns bare det generelt er utrolig mang meninger når man skal gifte seg, hva som er rett og galt og pent og stygt, masse meninger.

Opplevde ikke dset selv, for alle bare spurte hva og hvordan vi skulle ha det. Ingen som hadde egne meninger om vårt bryllup i det hele tatt.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Hos oss var det mange som hadde meninger, litt familie og noen sånne som ikke hadde noe med å legge seg opp i det. Jeg fikk litt følelsen av at det var litt fritt fram når det var bryllup og det gikk meg litt på nervene. Jeg tror det har noe med tradisjoner å gjøre og at det er en så viktig fest, tradisjonelt sett.

Vi reddet oss ved å ha sterke meninger og å stå på vårt og så kunne vi gjemme oss bak hverandres kulturer når det var noe vi ikke ville ha. Da var det lett å si "i Østerrike gjør man ikke sånn" evt. "i Norge gjør men ikke sånn". Hihihi!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg her.

Så fort jeg nevner at jeg planlegger bryllup kan jeg få kommentarer som

"Å herre Gud! Ikke si at du skal ha sånn bløtkakekjole!?"

"Bare du ikke gifter deg i kirka, er det greit for meg!"

"Du MÅ jo ha slør!"

"Skal ikke brudgommen ha noe å si?!"

Men når jeg tenker over det er dette stort sett fra perifiere venninner, som ikke blir invitert til kirkebryllupet med bløtkakekjole uten slør der jeg har planlagt det meste, og fra venninner som er i et langt fast forhold som kanskje stagnerer litt...

Jaja. Jeg har funnet ut at jeg ikke snakker så mye om bryllupet mitt ute blant folk. De får se alt nå de kommer, hvis de kommer.

Skrevet

ah, her er jeg så enig! Vi planlegger bryllup, og ALLE har meninger om hva som er bra eller ikke bra! Hver gang bryllupet kommer opp som tema, så er jeg alltid både frustrert og oppgitt når vi er ferdig med diskusjonen.

Man kjenner at det alltid er noen som er så misfornøyd med det man planlegger.

Til å begynne med gikk dette skikkelig inn på meg, og jeg tenkte så utrolig mye på hvordan jeg kunne planlegge alt slik at det ble best mulig for alle, og alle ble fornøyd, men etterhvert har noe viktig gått opp for meg: det er VÅRT bryllup, og derfor skal festen bli slik vi ønsker det, ikke slik grandtanter, bestemødre og fjerne slektninger mener er best...

Skrevet

Ikke noen som la seg borti våre planer, heldigvis. Hadde de gjort det, så hadde jeg nok bare ledd det bort, og sagt at ja det kan jo dere gjøre når dere skal gifte dere / fornye løftene :) Hadde de ikke gitt seg, hadde jeg spurt om de hadde tenkt å betale for det (f.eks. veteranbil, hvis de synes at det var et "must")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...