Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har vært syk i et år og mottatt sykelønn fra NAV. Ifølge loven må man være arbeidsfør i 26 uker før man kan få rett til sykepenger fra NAV igjen. Sykdom i arbeidsgiverperiode på inntil 16 dager affekterer ikke dette. Lurer på følgende: Jeg har nå vært syk i 16 dager ( arbeidsgiverperiode ) + 1 dag velferdspermisjon rett etter ( gikk på jobb en halv time, var dårlig, dro til lege, så hjem ). Blir den ene dagen med velferdspermisjonen regnet med som sykedag sammen med arbeidsgiverperioden? Altså 17 dager? Betyr det at de 26 ukene begynner på nytt nå?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har vært syk tidligere i et år og mottatt sykelønn fra NAV. Ifølge loven må man være arbeidsfør i 26 uker før man kan få rett til sykepenger fra NAV igjen. Sykdom i arbeidsgiverperiode på inntil 16 dager affekterer ikke dette. Lurer på følgende: Jeg har nå vært syk i 16 dager ( arbeidsgiverperiode ) + 1 dag velferdspermisjon rett etter ( gikk på jobb en halv time, var dårlig, dro til lege, så hjem ). Blir den ene dagen med velferdspermisjonen regnet med som sykedag sammen med arbeidsgiverperioden? Altså 17 dager? Betyr det at de 26 ukene begynner på nytt nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå