Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg har bursdag, fyller 27, og jeg ANER ikke hva man gir i gave lenger. Hun drikker ikke alkohol så den tradisjonelle vinflaska funker ikke. Hva kjøper man til venninner? (Jeg er mann)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gode venner er dere? Hvor mye tenkte du å bruke på gave? Hva liker hun å gjøre på fritiden?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi er gode venner. Har mye felles bekjente. Hun er gift så jeg kan ikke kjøpe røde roser og pent undertøy. :ler:

Hun liker å tegne og male, men en venninne av oss skal kjøpe akvarell-stæsj til henne. Hun liker te, men jeg kjøpte sånn dyr te til henne i fjor...

Hun er veldig pirkete på hva hun vil ha av nips så sånt tør jeg ikke kjøpe. Og sånne hudprodukter synes jeg er litt fishy å kjøpe... Er det ikke det?

Hun kjøper alltid veldig fine ting til meg, ikke nødvendigvis dyre, men sånne gaver du skjønner hun har tenkt nøye over.

Er det teit å kjøpe dataspill? Jeg vet de har X-box... Er det noen "jentespill" jeg kan kjøpe?

Skrevet

Vi har også xbox hjemme, men den er sambo sin. Jeg har ikke så stor interesse av å spille, så xboxspill hadde ikke vært en fin gave til meg, i alle fall :)

Hva med en god bok? Hvor du skriver en personlig hilsen i permen? Eller et smykke? Klokke? Hva med noe til leiligheten? Et bilde av henne som er rammet inn? Hva med gavekort på spa/massasjestudio? Evt pensko, dersom du vet hva hun liker å gå med? Eller en god parfyme?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har også xbox hjemme, men den er sambo sin. Jeg har ikke så stor interesse av å spille, så xboxspill hadde ikke vært en fin gave til meg, i alle fall :)

Hva med en god bok? Hvor du skriver en personlig hilsen i permen? Eller et smykke? Klokke? Hva med noe til leiligheten? Et bilde av henne som er rammet inn? Hva med gavekort på spa/massasjestudio? Evt pensko, dersom du vet hva hun liker å gå med? Eller en god parfyme?

Å hvor jeg vet du mener godt! MEN! Hun har dysleksi, hun har fin klokke fra farmor, nips til leiligheten tør jeg ikke begi meg utpå, hun HATER rammede bilder (måtte le når jeg så det for hun fikk det av en felles venninne for noen år siden og henger det bare opp når hun er på besøk), hun er glad i sko, men hun har utrolig mange... MANGE! Hun er kjent for skoene sine... Perfume synes jeg er en kjærestegreie.... Men masasje er kanskje ikke så dumt.... Tusen takk for at du prøver å hjelpe! Hva er en fin gave til deg? Helt konkret. Merke og navn og hvor jeg får kjøpt det!

Skrevet

Ikke skriv noe i permen før du vet at hun vil beholde boka. Om hun har den fra før, eller har lest den ved f.eks lån av familie eller bibliotek, så nytter det ikke å bytte om du har skrevet i den. Du kan heller skrive hilsen i den når hun har åpna, og sagt hun vil beholde.

Skrevet

Hva med ei kurv med ulike typer sjokolade? :) Eller ei cd du vet hun liker. :) Eller... En stilig plante med krukke? :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig glad for en rågod hudkrem, eller merkeshampoo / hårkur av feks Redken eller jaico.

Estee lauder idealist pore http://klutzbeauty.blogspot.com/2009/02/skincare-estee-lauder-idealist-pore.html ( sorry om linking ikke er lov..? ) Denne er utrolig god om hun har litt store porer eller feks sorte ormer i huden. :) dufter godt også. Kjøpte meg den nå nylig og har brukt den i nesten en uke, kansje fire dager. Merker så stor forskjell at jeg ikke bryr meg med å bruke fundation! :)

Skrevet

Kinobilletter? Om ikke til en spesifik film, men et gavekort? En av de gavene jeg har gitt bort, og som har falt best i smak, var til jul da min bror og svigerinne fikk kinobilletter og barnepass :jepp:

Skrevet (endret)

Å hvor jeg vet du mener godt! MEN! Hun har dysleksi, hun har fin klokke fra farmor, nips til leiligheten tør jeg ikke begi meg utpå, hun HATER rammede bilder (måtte le når jeg så det for hun fikk det av en felles venninne for noen år siden og henger det bare opp når hun er på besøk), hun er glad i sko, men hun har utrolig mange... MANGE! Hun er kjent for skoene sine... Perfume synes jeg er en kjærestegreie.... Men masasje er kanskje ikke så dumt.... Tusen takk for at du prøver å hjelpe! Hva er en fin gave til deg? Helt konkret. Merke og navn og hvor jeg får kjøpt det!

Tja, jeg er veldig glad i klokker, har altfor mange, men kunne gjerne tenke meg fler. Hvis hun har en fin klokke (penklokke?), så kan du f.eks. kjøpe en hverdagsklokke? Eller om hun har en fin hverdagsklokke, så kan du kjøpe en penklokke? Her går det veldig på smak og behag, noen liker helt "plaine" uten dilldall, mens andre vil ha store klokker med masse stener på.

Jeg har jobbet i gullsmed, og har lagt min elsk på litt "dyrere" klokker, men en Seiko, Raymond Weil, Certina, Pulsar mm. er greie klokker som starter vel fra en 1500 kr og oppover. Men da får du en veldig plain klokke.

Men du kan også kjøpe merkeklokker, D&G, DKNY, Guess osv.

Eller om du finner et litt tøft smykke, vet Esprit har mye, ligger rundt 1000 kr.

Hva med en piknikkurv, med pledd, tallerkener, bestikk, glass og plass til mat? Dersom hun er av den typen, altså.

Er hun friluftsmenneske? Hva med et fint telt? Tursekk? Stormkjøkken og diverse?

Eller en sykkel? Ipod? Helgetur for to til f.eks. København? Mulig å gå tak i dagsturer også.

Endret av Green Lady
Skrevet

Eller kjøp en grill til henne om de ikke har grill. Eller partytelt, sånn at de kan grille selvom det regner.

Skrevet

Gavekort på massasje, ansiktsbehandling, manikyr, pedikyr osv..

Gavekort hos en tegne/ male butikk, selv om hu får maling i gave fra en annen, betyr ikkje det at hun ikke trenger mer ;)

Når man er usikker på hva man skal kjøpe er gavekort ganske fint. Kan til og med gi henne gavekort hos en skobutikk, eller rett og slett gavekort fra steen&strøm.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg er veldig glad i klokker, har altfor mange, men kunne gjerne tenke meg fler. Hvis hun har en fin klokke (penklokke?), så kan du f.eks. kjøpe en hverdagsklokke? Eller om hun har en fin hverdagsklokke, så kan du kjøpe en penklokke? Her går det veldig på smak og behag, noen liker helt "plaine" uten dilldall, mens andre vil ha store klokker med masse stener på.

Jeg har jobbet i gullsmed, og har lagt min elsk på litt "dyrere" klokker, men en Seiko, Raymond Weil, Certina, Pulsar mm. er greie klokker som starter vel fra en 1500 kr og oppover. Men da får du en veldig plain klokke.

Men du kan også kjøpe merkeklokker, D&G, DKNY, Guess osv.

Eller om du finner et litt tøft smykke, vet Esprit har mye, ligger rundt 1000 kr.

Hva med en piknikkurv, med pledd, tallerkener, bestikk, glass og plass til mat? Dersom hun er av den typen, altså.

Er hun friluftsmenneske? Hva med et fint telt? Tursekk? Stormkjøkken og diverse?

Eller en sykkel? Ipod? Helgetur for to til f.eks. København? Mulig å gå tak i dagsturer også.

Det der er altfor dyre gaver! Da kommer hun til å tro at jeg er forelska i henne! Haha.

Hun er veldig ujålete. Bruker bare denne arvede klokka både til fest og til hverdags.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar.

Gud jeg er så håpløs!

Jaja. Masasje er jo ikke så dumt. Men hun (og mannen) ga meg det i fjor. En sånn sportspakke. Blir det dumt å gi samme greia?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som erstatning for vin kan man gi fine olje/eddiksett. I hvertfall hvis hun er glad i å lage mat.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som erstatning for vin kan man gi fine olje/eddiksett. I hvertfall hvis hun er glad i å lage mat.

Mannen hennes er kokk og hun får omtrent ikke nærme seg kjøkkenet! Dessuten er det serdeles velutstyrt. Haha! Dette er egentlig morsomt! For jeg har tenkt i samme baner som dere men får det liksom ikke til å stemme. Jeg tror rett og slett hun er en vaskelig nøtt. Kanskje jeg bare skal kjøpe en nøtteknekker.

Hun er glad i katter da. Har to stk. Tenkte litt på å finne et bilde av en katt, men kunst er i overkant dyrt til en helt vanlig bursdag...

Skrevet

Mannen hennes er kokk og hun får omtrent ikke nærme seg kjøkkenet! Dessuten er det serdeles velutstyrt. Haha! Dette er egentlig morsomt! For jeg har tenkt i samme baner som dere men får det liksom ikke til å stemme. Jeg tror rett og slett hun er en vaskelig nøtt. Kanskje jeg bare skal kjøpe en nøtteknekker.

Hun er glad i katter da. Har to stk. Tenkte litt på å finne et bilde av en katt, men kunst er i overkant dyrt til en helt vanlig bursdag...

Haha, jeg likte forslaget om nøtteknekker :) Spiser hun nøtter, så finn en fin en, få den gravert, og vips.. :goodbye:

Skrevet

Nøtteknekker :fnise:

Fikk nettopp dette tipset til en gave selv: hva med en Wishbox?

Du sier hun ikke liker innrammede bilder, men hva med en digital fotoramme? Der kan man jo legge inn alt fra kunstverk til private feriebilder.

Selv om hun ikke kokkelerer så mye, kan det være en mulighet med en matgave som ikke krever så mye matlaging? F.eks. god spekemat, god ost og kanskje litt hjemmelagd flatbrød fra et eller annet sted?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...