Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Er det noen som vet hva dette betyr? Har kjøpt en leilighet og skal flytte inn om noen uker. En kollega nevnte at jeg måtte huske å overføre "grunnboka" på meg. Jeg aner ikke hva dette er og synes det er rart at ikke megler eller noen har nevnt noe om det. Hvis det er viktig, da! Er dette noe megler fikser etter at man har flyttet inn?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Hvis det er selveier, skal overdragelsen til ny eier tinglyses til offentlig register for eiendommen ("grunnbok"). Dette gjøres vanligvis av megleren når hele kjøpesummen + tinglysingsgebyr og dokumentavgift er mottatt fra kjøper.
*Terje* Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Hvis det er selveier, skal overdragelsen til ny eier tinglyses til offentlig register for eiendommen ("grunnbok"). Dette gjøres vanligvis av megleren når hele kjøpesummen + tinglysingsgebyr og dokumentavgift er mottatt fra kjøper. Liten rettelse: det gjøres ikke før megler har mottatt overtakelsesprotokoll - hvor kjøper og selger godkjenner overtakelsen av leiligheten. Som igjen avholdes når megler har mottatt pengene du nevner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå