frøken_øst Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 er i perioder plaget med dette, kjenner godt igjen symptomene og her om dagen fikk jeg det igjen. Det var på kvelden og da jeg tenkte at jeg allikevel ikke kom meg til lege før dagen etter, begynte jeg å drikke masse. Jeg drakk da sikkert 2,3 liter vann, appelsinjuice og tranebærjuice og etter en dag virker det som det er vekk. Er det slik at man kan "drikke" vekk urinveisinfeksjonen?
sunfun Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 stemmer dette ja=) man tynner ut infeksjonen og det blir lettere for kroppens eget forsvar å bli kvitt "resten" (uten å måtte bruke med.). Drikk til urinen blir blank, - dette er et enkelt mål på om du har drukket nok.. Tranebær - og appelsinjuice er surt og da trives ikke bakteriene like godt, - derfor er de effektive.
Maxi Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Jepp, dette har jeg gjort flere ganger, men pass på å ikke drikk ting med sukker i. Det gjør det verre.
frøken_øst Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2010 Jepp, dette har jeg gjort flere ganger, men pass på å ikke drikk ting med sukker i. Det gjør det verre. takk for alle svar! Har drukket ganske mye med sukker i jeg da - både appelsinjuicen og tranebærjuicen, men jeg føler at jeg er kvitt det..Kan det komme igjen da eller, siden jeg har drukket mye sukker??
cyanid Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 huff, ser jeg bør begynne å bruke brillene mine igjen ja, "I alle dager, drite vekk UVI?" tenkte jeg! :-O Men tror ikke det kommer igjen. Jeg slet noe sykt med dette en periode, og da heiv jeg innpå 2-3 tranebærkapsler, og vips var den vekk
Gjest Noevik Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Jeg hadde min første blærebetennelse for ikke så lenge siden. Jeg kan ikke fordra å ta tabletter, spes.antibiotika så prøvde å drikke den bort, drakk, drakk og drakk. Svien forsvant faktisk men et par dager etter fikk jeg intense smerter i magen, jeg hadde visstnok kraftig blærebetennelse, au au au. Mulig jeg ikke drakk nok men har ikke særlig lyst til å prøve det igjen nei...
frøken_øst Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2010 Jeg hadde min første blærebetennelse for ikke så lenge siden. Jeg kan ikke fordra å ta tabletter, spes.antibiotika så prøvde å drikke den bort, drakk, drakk og drakk. Svien forsvant faktisk men et par dager etter fikk jeg intense smerter i magen, jeg hadde visstnok kraftig blærebetennelse, au au au. Mulig jeg ikke drakk nok men har ikke særlig lyst til å prøve det igjen nei... huff, ja, det er dette jeg er litt engstelig for at, at den blusser opp igjen verre om noen dager
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #10 Skrevet 29. juli 2010 Det spørs veldig hvor godt den har satt seg. Har du nettopp merket litt symptomer så kan du nok klare å drikke den ut. Men noen utvikler UVI fort, og da hjelper ikke drikke. Jeg har aldri klart å drikke bort UVI, selv når jeg begynner med en gang jeg merker noe. Nå er det flere år siden sist da, takk og lov. Bare vær klar over at UVI kan gi nyrebekkenbetennelse hvis det ikke blir behandlet (altså borte), og det er vondt!
Maxi Skrevet 4. august 2010 #11 Skrevet 4. august 2010 takk for alle svar! Har drukket ganske mye med sukker i jeg da - både appelsinjuicen og tranebærjuicen, men jeg føler at jeg er kvitt det..Kan det komme igjen da eller, siden jeg har drukket mye sukker?? Juice er bra, selv om det inneholder sukker så er det surt, og det er bra. Brus, saft osv bør du derimot holde deg unna.
Kamikatze Skrevet 4. august 2010 #12 Skrevet 4. august 2010 (endret) Ja, det er sunt å drikke mye vann, slik at pisset blir krystallklart. Hyppig utspyling gjør det vanskeligere for bakteriekulturer å "finne fotfeste". Men når du først har fått en urinveisinfeksjon, bør du drikke surt, som nevnt over, fordi du vil gjøre forholdene utrivelige for basseluskene. Mengden spyler dem ut, surheten hindrer dem i å formere seg. Tranebær har vistnok gunstig virkning utover dette med surheten, som tilleggsbonus. Ellers er sitronvann og annet som gjør drikket surt gunstig. Du bør også fortsette noen tid etter at du føler deg frisk igjen. Det betyr bare at du har bakterieformeringen under kontroll. Utenom tranebær, ble det i folkemedisinen brukt te av røsslyngblomst og einebær (og einerlåg) mot UVI og blærekatarr. . Endret 4. august 2010 av Kamikatze
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2010 #13 Skrevet 4. august 2010 Det skal mye til for å drikke bort en urinveisinfeksjon, det må som regel sterkere lut til, i form av antibiotika. Vær obs på at infeksjonen raskt kan bli verre, så det kan være lurt å ha tabletter klare, selv om du forsøker å kurere infeksjonen selv over en periode. Antar du er klar over at du må holde deg varm, spesielt på bena.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2010 #14 Skrevet 13. august 2010 Når jeg har fått UVI tidligere så har jeg som regel fått den iltre varianten med feber, blod i urinen, svie og smerte. Etter at jeg begynte så smått å kjenne symptomene på en av mine UVI'er, druknet jeg meg i liter på liter med vann, juice og alt annet surt. Mine beste tips er dette: - Rent vann. - Vann med en sprut sitron i, dess surere urin, dess fortere forsvinner bakteriene. - Grapefruitjuce, svært effektivt. - Alt med tranebær i, kapsler, te, juce er veldig effektivt. For å prevantere UVI kan du også ta tranebær som del av kostholdet, fungerer godt. - Naturmedisin kalt UVACIN,tar du det tidlig nok sammen med råd nevnt overfor er det et godt alternativ til antibiotika. - Tiss til urinen blir klar og bøtt på med vann til du ikke lenger føler noe ubehag. - LIGG UNNA SUKKER.
Gjest Kari12 Skrevet 29. april 2013 #15 Skrevet 29. april 2013 Hei, jeg er en jente på 13 år. Jeg får urinveisinfeksjon/blærekatarr veldig ofte. Symptomene mine er at der svir når jeg tisser og jeg må ofte på do og sitter der lenge. I år 2012 fikk jeg det i januar, april, juli og november. Det er som om det kommer av seg selv. Jeg passer på at jeg drikker masse vann og sitter aldri på kaldt underlag men er det noen tips som jeg kan få får at det aldri/ikke skal komme så ofte? Hjelp meg vær så snill!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #16 Skrevet 29. april 2013 Hei, jeg er en jente på 13 år. Jeg får urinveisinfeksjon/blærekatarr veldig ofte. Symptomene mine er at der svir når jeg tisser og jeg må ofte på do og sitter der lenge. I år 2012 fikk jeg det i januar, april, juli og november. Det er som om det kommer av seg selv. Jeg passer på at jeg drikker masse vann og sitter aldri på kaldt underlag men er det noen tips som jeg kan få får at det aldri/ikke skal komme så ofte? Hjelp meg vær så snill! Hei, jeg er en jente på 13 år. Jeg får urinveisinfeksjon/blærekatarr veldig ofte. Symptomene mine er at der svir når jeg tisser og jeg må ofte på do og sitter der lenge. I år 2012 fikk jeg det i januar, april, juli og november. Det er som om det kommer av seg selv. Jeg passer på at jeg drikker masse vann og sitter aldri på kaldt underlag men er det noen tips som jeg kan få får at det aldri/ikke skal komme så ofte? Hjelp meg vær så snill! I tillegg må du også holde deg varm på føttene, drikke mer sure drikker og prøv gjerne tranebær eller Uvacin-tabletter (inneholder løvetann og melbærblad). Hvis du er plaget med hyppige UVI bør du snakke med lege om å få urinveiene undersøkt, om ikke annet så for å utelukke bakenforliggende årsaker der. Anonym poster: 7005471bd392762fb5b0d9a05a7b2781
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #17 Skrevet 29. april 2013 I tillegg må du også holde deg varm på føttene, drikke mer sure drikker og prøv gjerne tranebær eller Uvacin-tabletter (inneholder løvetann og melbærblad). Hvis du er plaget med hyppige UVI bør du snakke med lege om å få urinveiene undersøkt, om ikke annet så for å utelukke bakenforliggende årsaker der. Anonym poster: 7005471bd392762fb5b0d9a05a7b2781 Hvor kjøper du Uvacintablettene?? Jeg brukte de før, fungerte helt nydelig, men så sluttet apoteket å selge de, og helsekosten sa de ikke tok de inn Jeg bruker å drikke løvetannte, det hjelper veldig mye også heldigvis. Anonym poster: 7035ad4b48f3bb14930a67dc85ced3f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå