Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg føler ikke for å finne en ny mann. Det virker skremmende og følelsen skremmer meg litt siden jeg ikke er gammel selv om jeg er godt voksen. Mine tre langvarige samboerskap har vært preget av vold. Mine forhold til kjærester har kjedet meg, eller så har vi ikke passet sammen men der har ingen vold vært tilstede. Jeg er skremt ved tanken på en ny mann i livet mitt, hvis jeg blir forelsket og det er gjensidig. Samtidig savner jeg en jeg kan trives sammen med. Det er ett år siden det ble slutt på mitt siste forhold. Han var både psykisk og fysisk voldelig. En annen eks som jeg bodde med, brukte å onanere jevnlig men rørte meg aldri. Det kunne gå måneder. Jeg følte at han gjorde det kun for å plage meg. Samtidig var han sjalu og jeg kunne omtrent ikke bevege meg utenfor huset. Jeg er preget av det. I begge tilfellene ble jeg utnyttet økononisk. Jeg føler meg ikke bitter, men sitter igjen med knuste illusjoner og null håp. Er det noen andre som har opplevd den følelsen og kommet over den? Hvordan og hvor lang tid?
Orcinus Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har ikke vært i en slik situasjon som du beskriver, men du har hatt maksimalt med "uflaks" som har møtt tre slike fyrer. For at det finnes flotte, snille mannfolk der ute, det er sikkert. En klok dame som var min foreleser sa i en strategi-time at hun hadde lagt en strategi for å finne en mann etter samlivsbrudd. Hun ble selvfølgelig spurt hvorfor det, om hun ikke trodde på kjærlighet og om ikke dette var litt kynisk. Svaret var at hun måtte selvfølgelig ha en strategi, ellers kunne hun jo bli forelsket i hvem som helst! Hvis du skal prøve lykken flere ganger, handler det vel litt om det samme. Du må finne ut hvor du har møtt dine tidligere menn, og kanskje finne andre arenaer å lete på? Lag deg en liten strategi, om ikke på hvem du skal finne, så på hvem du IKKE skal finne. Har ellers ingen god råd og gi deg, annet enn å ønske deg lykke til
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Bruk lang tid på å bli orgentlig kjent med fyren, hvis han har noen voldelige trekk ved seg , dropp det. Du må passe på å finne deg en orgentlig snill og grei mann. En som er 100prosent imot kvinnemishandling og aldri hadde funnet på å røre deg. Og ikke mist håpet :) du kommer helt klart til å finne en som tar godt vare på deg. Det skjer når man minst venter det. Jeg har ikke så mange forhold med vold bak meg som det du har, men min ene ex var ekstremt sjalu, manipulerende og voldelig. Hadde ikke blitt skjokkert om han fikk diagnosen som psykopat. Etter bruddet gav jeg helt opp.. Men plutselig når jeg minst ventet det, dukket drømmetypen opp :) Lykke til videre Du skal nok se, at du en gang for en mann som fortjener deg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har ikke vært i en slik situasjon som du beskriver, men du har hatt maksimalt med "uflaks" som har møtt tre slike fyrer. For at det finnes flotte, snille mannfolk der ute, det er sikkert. En klok dame som var min foreleser sa i en strategi-time at hun hadde lagt en strategi for å finne en mann etter samlivsbrudd. Hun ble selvfølgelig spurt hvorfor det, om hun ikke trodde på kjærlighet og om ikke dette var litt kynisk. Svaret var at hun måtte selvfølgelig ha en strategi, ellers kunne hun jo bli forelsket i hvem som helst! Hvis du skal prøve lykken flere ganger, handler det vel litt om det samme. Du må finne ut hvor du har møtt dine tidligere menn, og kanskje finne andre arenaer å lete på? Lag deg en liten strategi, om ikke på hvem du skal finne, så på hvem du IKKE skal finne. Har ellers ingen god råd og gi deg, annet enn å ønske deg lykke til Lykken er vcl ikke en mann? Ts her. Men skal lese hva du skriver. Men det minner meg om strategier jeg har foretatt, så nå virker det meningsløst. Å møte menn enten via venner eller puben, går for det samme. Det er de samme tyepene. Men jeg tror heller ikke en oppegående mann vil ha meg som sin kjære, har noen venner, og de virker ikke altfor hyppen, tror jeg utstråler innadvendthet? Men ser menn det?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Hei Jeg har også tre samlivsbrudd bak meg, er fortsatt i min beste alder og har nok hatt noen knuste håp når det gjelder menn. Mitt første lange forhold var med en voldelig mann som misbrukte meg på det groveste. Han ødla meg ganske mye psykisk og jeg var kjempeskeptisk til menn. Det tok ikke lang tid før jeg egentlig var i et forhold igjen (1,5 år). Men denne gangen var mannen helt annerledes. Han var en skikkelig tøffel. Vi ble gift og fikk to barn sammen. Han forsvant ut av livene våre når han traff ei på jobben. Nok en illusjon brast der Så var jeg alene med ungene et års tid før jeg traff nok en mann. Den perfekte mannen faktisk. Vi flyttet sammen etter en stund. Men flyttet fra hverandre etter 6 måneder. Han klarte rett og slett ikke stå opp mot sin eks-kone, og det skapte store problemer for oss. Bortsett fra dette så var og er han perfekt, og vi har behold vennskapet vårt heldigvis. Men jeg har mistet fullstendig illusjoner om et forhold. Jeg har vært singel i 2 år og har endelig faktisk funnet meg selv Jeg har brukt tid hos terapeut for å finne ut hvorfor jeg alltid havner i destruktive forhold. Og nå vil jeg ikke finne meg en ny kjæreste før jeg selv føler meg 100 % sikker. Jeg har vært forelsket, men da trukket meg unna. Jeg har det bedre enn noen gang med meg selv og ungene. Jeg gjør akkurat som jeg vil og må ikke ta hensyn til noen. Når jeg har barnefrie helger så gjør jeg ting jeg synes er morsomt, drar på ferie dit jeg vil og slipper ikke minst svigermødre fra h*****e. Det tar tid å komme seg når man er såret så mange ganger. En samtaleterapeut kan være en bra alternativ for å se på hvorfor du alltid havner i slike forhold som du har vært i. Bruk tid på deg selv, bruk tid på ting du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå