Gjest Pjusk Skrevet 29. september 2003 #1 Skrevet 29. september 2003 Er det bare jeg som synes det eller virker de som blir overasket i slike programmer særdeles lite takknemlige? Kanskje liker man ikke rommet/hagen, og da er det selvfølgelig vanskelig å vise glede, men jeg synes det bare er et fåtall som virkelig har vært entusiastiske. "Ja, dette ble jo flott?!" blir det sagt i en tone som ikke ligner noen ting... Greit nok at noen blir litt overrumplet og sikkert ikke er vant til å bli filmet, men dog.... Det er omtrent som de som vinner litt større eller store premier på radio og TV. X: "Gratulerer, du vant en tur for to til syden!" Y: "Ja...." X: "Det var vel ikke så verst ??" Y: "Neida, det var greit det!"
Arwen Skrevet 29. september 2003 #2 Skrevet 29. september 2003 Så changing rooms på BBC i går, det var en enorm forandring i begge husene, rommene ble spesielle, men veldig fine. Har aldri sett så sure tryner noen gang. Hvis man er så sikker på hvordan man vil ha det får man pusse opp for egne penger da vel. Ble litt irritert i går ja.. Utakknemlige folk
Tjorven Skrevet 29. september 2003 #3 Skrevet 29. september 2003 Synes også folk har en tendens til å bli litt lite glade for slike ting ja, men innimellom kan jeg også skjønne det.... Personlig vet jeg ikke om jeg hadde likt at noen gjorde helomvending på noe i huset vårt uten at jeg visste om det... En ting er selvsagt om det er noe man har vært skikkelig misfornøyd med, da hadde jeg blitt sjeleglad for at noen hadde ordnet det for meg... Men ja, jeg er sjokkert over hvor lite glade folk blir altså. Husker spesielt en fyr som vant penger på Joker eller noe liknende... Han vant godt over 1 million og utrrykter bare et tørt "Å, ja...." da programlederen gratulerte! :o
Arwen Skrevet 29. september 2003 #4 Skrevet 29. september 2003 Kan skjønne at folk blir paffe når de ikke vet om det, men på changing rooms har de nå virkelig bedt om det selv.
Tjorven Skrevet 29. september 2003 #5 Skrevet 29. september 2003 Kan skjønne at folk blir paffe når de ikke vet om det' date=' men på changing rooms har de nå virkelig bedt om det selv.[/quote'] Har ikke sett dette programmet, men det er vel noe av det samme som Forandring Fryder (ikke hageversjonen) som gikk på NRK? Og hadde jeg visst om en sånn forandring og så sett det i ettertid, da hadde jeg iallfall reagert med mer enn bare et smil og "OK". Hadde vært kjempegøy med noe sånt gitt!!!
Gjest Pjusk Skrevet 29. september 2003 #6 Skrevet 29. september 2003 Stort sett så gjør de jo om rom som ikke fungerer til sitt bruk eller som ikke ser ut. Så hva kan man tape, på en måte.... Særlig i hageprogrammene har jo de som har jobbet med dette gjort en kjempeinnsats og virkelig forbedret uterom som ikke fungerte optimalt - hverken praktisk eller estetisk. De bryter seg jo ikke akkurat inn hos deg i nattens mulm og mørke og pusser opp finstua i løpet av natta. Så de som bor i huset/leiligheten vet jo at det skal skje noe.... Hvis en gjeng mennesker hadde jobbet for meg ett par dager med f.eks. hagen, skal jeg love dere at dere hadde sett ei som ble helt slik: :D Synes det siste programmet (har bare sett dette ene) i serien som heter LYST HUS (?) lagde et kjempeflott rom ut av ett forferdelig utgangspunkt!!
Arwen Skrevet 30. september 2003 #8 Skrevet 30. september 2003 Går "Changing Rooms" på BBC? På BBC prime
Rapitap Skrevet 30. september 2003 #9 Skrevet 30. september 2003 Ja, jeg så det også. Men hva er vitsen med å bli "brifet" da da? De sa jo hva de likte....og om designeren velger å hoppe over slike ønsker så er det lov å bli litt misfornøyd. Ivertfall litt... =)
Gjest agurk Skrevet 30. september 2003 #10 Skrevet 30. september 2003 Hadde noen kommet og skule fikse hagen min ville jeg blitt hoppende glad uansett jeg.. Har vel noen rom som trenger litt finpuss og.. kanskje jeg må hinte til alle mine venner og naboer sånn at de kanskje kan komme i natten mulm og mørke og pusse opp litt?
Væren Skrevet 30. september 2003 #11 Skrevet 30. september 2003 Jeg har også alltid irritert meg grønn over alle som blir overrasket og ikke setter pris på det. Men spesielt har jeg reagert på folk som vinner la oss si 2.3 millioner i LOTTO og liksom skal være så laid-back at det bare kommer en "jo, det er jo alltids greit med litt penger"-uttalelse... Antagelig legger de seg rett ut og strigråter av lykke når de har lagt på røret, men det skal liksom høres ut som om de sitter så fett i det at de ikke kommer til å merke forskjellen, uansett. Men hvis det er noen som vinner og som virkelig gir uttrykk for at dette kom godt med, og at de viser gleden - da kan jeg nesten bli rørt av å høre på, og unne dem alt godt! Hvilke dager er det "forandring fryder i hagen" går? Er serien slutt nå?
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2003 #12 Skrevet 1. oktober 2003 Væren; Programmet begynte akkurat når du skrev meldingen din! "Forandring fryder i hagen" går altså på tirsdager kl. 19.55. Det skal i hvert fall være ett program til. Hilsen Lille meg
Gjest Pjusk Skrevet 1. oktober 2003 #13 Skrevet 1. oktober 2003 Men hvis det er noen som vinner og som virkelig gir uttrykk for at dette kom godt med, og at de viser gleden - da kan jeg nesten bli rørt av å høre på, og unne dem alt godt! He - he, sånn er jeg og. Gråter en bitteliten skvett gledestårer på dere vegne. Så dere forresten på i går? da ble 'a mor glad da!!! Hun takket og ojet og klemte... mrsmt!
Væren Skrevet 1. oktober 2003 #14 Skrevet 1. oktober 2003 Væren; Programmet begynte akkurat når du skrev meldingen din! Ja, det fant jeg ut! Gikk fra PC'en og ned i stua for å se om det var noe gøy på TV, og der var det i full gang, gitt! Ja, hu mor ble jo skikkelig overrasket og oppriktig glad! Det var gøy! Og det ble jo en fin hage, da! Klem fra
Gjest Donna Skrevet 2. oktober 2003 #15 Skrevet 2. oktober 2003 Sånne programmer er kjempekjekke !!! men jeg hadde ikke latt folk herje fritt *ler* hos meg - tenk om det ble heeeelt på tryne da ??? Og noen av de som bestemmer hvordan det skal se ut i "forandring fryder" - de lager noen mildtsagt spesielle og noen ganger lite fine løsninger.. Glemmer ikke den gangen han ene saget av vinduskarmen så den ble SMAL så gardinene skulle falle pent !!! :o Brede vinduskarmer er jo alfa og omega skal man få plass til plantene! *riste på hodet over menneskers galskap* Eller de som maler rundinger og sånt på vinduer - da er de jo ødelagt da jo!! .... men - det er gøy å se på
Gjest gjesta Skrevet 2. oktober 2003 #16 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg for min del hadde drept hvis jeg en dag kom hjem og fant et rom, eller hagen for den del, totalt forandret! Ikke at jeg har det så fantastisk altså, langt i fra, men jeg vet ihvertfall selv hvordan jeg vil ha det. Men hvis en frivillig samtykker, vel da får en ta det slik det blir. Og smile!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå