Gå til innhold

gullring og trøblete butikk

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en nydelig forlovelsesring i gave, men dessverre var den for stor. Jeg leverte den inn i butikken, og de lovet at jeg skulle få den tilbake innen en uke. Kom tilbake for å hente, men da var den ikke klar. Irriterende, men greit nok.

Fikk etter noen dager telefon fra butikken, der de sa at ringen var klar. Dro tilbake, og så med en gang at butikken hadde fei ring. (Jeg leverte inn håndlaget hvitt gull med diamanter - de prøvde å levere ut gult gull med en diamant). Både butikkdamen og jeg ble stresset, men hun oppdaget at det var skrevet identisk nummer på min ring og den andre ringen. En åpenbar feil fra deres side. Hun lovet å ordne opp i dette, slik at jeg snarest fikk riktig ring - og at det skulle skje innen helgen.

Helgen kom, og butikken ringte og sa at det ville bli ytterligere to uker å vente pga ferieavvikling. Nå var jeg for alvor irritert. Etter to uker, gikk jeg innom butikken igjen, og fikk vite at den ennå ikke var klar. Begynte virkelig å bli irritert, og den ansatte virket svært forstålesesfull, og skulle ordne det med en gang. Hun ringte meg dagen etterpå og sa at ringen min var "først i køen", og skulle bli klar innen en uke.

Ble så oppringt etter avtalt tid, og fikk beskjed om at ringen nå var klar til henting. Endelig var den her! Men den var alt for liten!!!

Jeg hadde målt fingeren i butikken, og etter råd fra den ansatte valgt den gitte størrelsen...

Nå fikk jeg beskjed av den ansatte på jobb (ny person) at når ringen er såpass "bred", så skal man opp en størrelse. Det burde visstnok jeg ha fått vite.

Fortsatt pga ferieavvikling vil det ta ytterligere to uker å få ringen klar. Jeg merker at jeg er lei hele denne gullsmedkjeden. Det er en ring til mellom 15000-20000, og skulle tro at de var såpass proffe.

Har egentlig lyst til å heve kjøpet, slik at jeg og mannen kan finne en annen ring i en annen butikk. Har jeg noen som helst rett til å heve kjøpet når det har vært så mye tull?

Kommer ikke til å handle der flere ganger...

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Forstår irritasjonen, men feil størrelse gir ikke rett til å heve kjøpet.

Skrevet

Jeg tror heller ikke du har mulighet til å heve kjøpet på det grunnlaget.

Når det kommer til str, er det godt mulig prøveringen passet til deg da du prøvde den. Det er sant at dersom ringen er bred, må man opp en str. Men det er veldig vanskelig å måle riktig str, da hendene forandrer fasong hele tiden. Er du kald på hendene, blir de mindre, er du varm, blir de større. Jeg er i tillegg større i fingerne om morgenen enn om kvelden. Jeg vet også at gravide ofte får større fingre.

Men håper det ordner seg med ringen din nå. Men grunn til å heve kjøpet? Neppe.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes forferdelig kjedelig ut:(.

Jeg hadde sendt en mail til kjeden/noen høyere opp i systemet;), det hadde nok fått fart på sakene.

Hadde en liknende tvist med expertkjeden.Sendte en mail til expert sentralt, de fikk min(noget krasse mail), og dagen etter fikk jeg pengene tilbake. Hadde en liknende tilfelle som deg- treg leveranse, kommunikasjonssvikt(som ikke var min feil, men mellom de ansatte).

Lykke til sier jeg :):klemmer: :klemmer: :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...