GladeMarianne Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg skal gifte meg i august 2011. Jeg skal ha to forlovere, men det er tilsammen fem jeg egentlig vil gi ærefulle oppgaver til. Jeg må dermed finne på tre andre "ting" jeg kan gi til venninner/søsken. Jeg vil ikke at de skal ha kjedelige "jobber" under bryllupet, som f.eks gaveutpakking. Jeg vil gi de oppgaver som viser at de betyr mye for meg og som viser de frem. Noen tips?
Rhiannon Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Jeg står i samme situasjon, måtte velge mellom tre-fire gode venninner. Jeg har bedt hun ene synge i kirken, da føler jeg at jeg får henne med på en måte. Kanskje de kan lese noe, eller synge/spille eller noe? Toastmastere? Brudepiker?
GladeMarianne Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2010 Jeg står i samme situasjon, måtte velge mellom tre-fire gode venninner. Jeg har bedt hun ene synge i kirken, da føler jeg at jeg får henne med på en måte. Kanskje de kan lese noe, eller synge/spille eller noe? Toastmastere? Brudepiker? Jeg vurderer å spørre mine to søstre om de vil være blomsterpiker som går inn i kirken sammen med våre to brudepiker på fire og seks år. Mine søsken er voksne. Jeg er bare usikker på om det blir rart med både to forlovere og to voksne brudepiker. Kan ikke det bli forvirrende for gjestene? Hvis jeg velger mine to søstre som blomsterjenter/brudepiker kommer jeg ti å ordne kjoler til de slik at de matcher med brudepikene og med. Dette tenker jeg ikke å gjøre for forloverne...
SiljeMa Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Jeg tenkte å ha et par gode venninner som skal dele ut kirkeprogrammer i alle fall.
Rhiannon Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 jeg var brudepike for en venninne i fjor, hun hadde sin søster som forlover og to voksne brudepiker i tillegg. Ingen barn som brudepiker. Mannen hadde intet mindre enn tre forlovere. Han kalte det et 'forloverutvalg' Jeg tror at dersom noen synes det er rart, så får det være deres sak. Dersom du vil vise fram flere venner og familie i bryllupet så er jo det bare fint, synes jeg
tineline Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Ja, musikk er en fin oppgave! Hvis noen av dem spiller noe, eller synger, kan du be dem om å framføre noe personlig? Det går også an å ha to toastmastere, eller enda flere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 MÅ de gjøre noe da? Å bli tildelt/spurt om en oppgave er da egentlig bare stress spør du meg... Min søster (tvillingsøster forøvrig), som jeg er veldig glad i, skal gifte seg i august. Hennes nærmeste barndomsvenninne er forlover, mens jeg, vår storesøster og to andre av hennes næreste venninner skal bare møte opp, kose oss og glede oss på hennes vegne. Toastmaster er valgt utfra egnethet, ingen av oss kan synge så det er utelatt, utdeling av kirkeprogram er det to av de yngre søskenbarna som skal ta seg av, gaveutpakking er fordelt utover et par vennepar, andre oppgaver er tjenester de velger å betale for. Og takk for det! Jeg trenger ikke å bli tildelt en oppgave i bryllupet hennes for å føle meg verdsatt.
MissStiles Skrevet 30. juli 2010 #8 Skrevet 30. juli 2010 Ei god venninne av meg giftet seg i juni. Hun valgte søsteren sin som forlover. Jeg og ei annen venninne av henne var "hjelpere" i bryllupet. Vi fikk i oppgave å dele ut programmet i kirken og pakke opp gavene. Synes det var gøy å hjelpe til. Jeg valgte også å holde tale for bruden.
GladeMarianne Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2010 Takk for gode forslag. Jeg har foreløpig bestemt meg for at mine to søsken skal være blomsterjenter sammen med brudepikene. En av mine venninner tror jeg skal lese opp yndlingssangen min i kirken for meg. Har dere flere ideer ikke være redd for å skrive tips
lilleGrethe Skrevet 4. august 2010 #10 Skrevet 4. august 2010 Jeg har hørt om en som var en av fire forlovere - og syntes bruden var feig som ikke klarte å velge. Jeg må si jeg er enig. Tenk så mye styr med å organisere utdrikningslag (fire forskjellige meninger) for eksempel! Jeg har flere venninner, og to søstre som jeg er veldig glade i. Men forloveren jeg valgte har jeg vært venninne med lenge, og jeg har et spesielt godt forhold til henne. Var veldig fornøyd med det hun har hjulpet meg med, både i forkant og under bryllupet. Mine søstre har begge hjulpet til med praktiske oppgaver. Min eldste lillesøster er en god organisator, og sammen med pappa holdt hun styr på mange praktiske oppgaver og hadde oversikten når det ble for mye å passe på for ham. I tillegg spurte jeg henne om hun kunne oppdatere ønskelisten vår, siden det av flere grunner ikke var praktisk mulig for oss å ha ønskeliste i butikk. Hun leste også en bibeltekst i kirken, sammen med forloveren min. Min yngste lillesøster filmet mye både under vielsen og festen, og har nå i etterkant en stor redigeringsjobb foran seg. Disse arbeidsoppgavene har de begge tatt på seg frivillig, og det setter jeg utrolig stor pris på. Mine andre venninner har også bidratt. Da jeg var på kjolejakt sendte jeg bilder av kjolene jeg hadde prøvd, og fikk god tilbakemelding fra flere av dem. Forloveren var til slutt med meg for å velge kjole, men tilbakemelding underveis var veldig fint, og jeg vet de også satte pris på å ha et ord med i laget. Siden huset til mine foreldre var fullt av overnattingsgjester, ville det være upraktisk for meg å forberede meg der. Kvelden og morgenen før bryllupet ble derfor tilbragt i barndomshjemmet til en av mine vennninner. Kvelden før var jentene samlet der, og vi så en video fra utdrikningslaget mitt. Forloveren og jeg sov over der sammen med hun vi lånte huset av og hennes mann. Om morgenen kom min fetters kusine dit også, hun skulle ordne meg på håret. Forloveren min sminket meg, og den andre venninnen hjalp meg på med kjole, og tilrettela ellers for at vi alle hadde det bra. Mannen hennes var forresten også sjåfør for meg og forloveren til kirken. Oppgavene i bryllupet ble fordelt etter hvem som passet til oppgaven, og hadde lyst. Forloverne forventet at de skulle lese en bibeltekst, men siden den ene teksten var ganske lang, ønsket jeg at to personer skulle dele på det. Jeg nevnte det for flere venninner, men fikk tilbakemelding om at de helst ikke ville. Da spurte jeg begge søstrene mine, og den ene sa hun gjerne kunne lese. Vi spurte generelt på nettsidene våre om hjelp til å bake kaker, ta bilder (i tillegg til proff fotograf under vielsen og til bryllupsbildene). Vi spurte venninner av mine søstre til å hjelpe til med å pakke opp gaver - det er en stor jobb, og vi betalte disse for den tiden de jobbet. I tillegg fikk de mat og var invitert med på festen når de var ferdige. Når du ber venninnene dine om å hjelpe til, så bør du tenke på hva slags personer de er, og gi dem mulighet til å takke nei. Det som er greit for en person kan få en annen til å kaldsvette. Ikke alle liker oppmerksomhet, og vil heller hjelpe til bak kulissene, mens andre synes det er en ære å være synlig.
GladeMarianne Skrevet 5. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 5. august 2010 Helt enig med deg LilleGrethe. Oppgaver må velges ut ifra personens egenskaper. Hva gjelder mine søstre vil jeg gi de oppgaver, men oppgaver som ikke krever mye av de på bryllupsdagen. Av den grunn er sånn som film, gaveutpakking, utdeling av program i kirken uaktuelt. Jeg vil at de bare skal feire dagen med meg men alikevel vise seg fram som mine fantastiske søstre og støttespillere. Eksempler på oppgaver jeg tenker på er som du nevnte tekstlesing eller blomsterjente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå