Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 2 år nå. Jeg skal snart dra på venninnetur til Kreta og han takler det ikke. Vi har kranglet eller diskutert i ca to mnd nå før jeg skal dra. Han sier at han kommer sikkert til å være utro fordi han tror jeg kommer til å være utro på denne reisen. Jeg VET at jeg er en god og trofast person. Jeg har aldri gjort noe galt i forholdene jeg har vært i som kjæresten min er helt klar over.

Han sier at hvis jeg hadde gjort det slutt før jeg dro på venninnetur så hadde han lagd et hel. for meg. Han har sagt mye ekkelt og truet meg med ditt og datt(at han skal ha sex med en av venninnene mine f.eks. hvis jeg gjorde det slutt).

Det er noen dager til jeg skal dra og han sier at det kan hende han blir fristet og ikke klarer å "holde seg", pluss at han tror at jeg kommer til å være utro, så er det tydligvis stor sjangs for at han kommer til å være utro mens jeg er borte.

Det jeg frykter mest er at han finner på noe tull med huset mitt og familien min. At hvis jeg hadde gjort det slutt nå fordi han truer meg og gjør meg fakitsk veldig redd, så hadde han brent ned huset mitt på natten mens familien min aner ingen fred og fare(dette er ikke tull, fordi han har faktisk sagt at han er i stand til å gjøre noe sånt).

Nå har jeg bare skrevet det negative da. For ellers er han er perfekt kjæreste, men fryktelig sjalu. Vi har det kjempefint når vi er sammen og jeg er veldig forelsket. Men når han er så sjalu og ikke stoler på meg blir jeg redd og litt smågal. En annen ting er at jeg ikke får lov til å si gratulerer med dagen til gutter. I det HELE tatt, selv om de er barndomsvenner.

Det jeg vil spørre deg om er: hva ville du gjort i en slik situasjon? Hadde du dumpet han og tatt "konsikvensene", eller hadde du bare latt han være utro også blitt såret også prøvd å kommet over det?

Denne turen var planlagt for veldig lenge siden og da sa han at det var greit.. Vi skulle egentlig på kjærestetur også, men så ble det noe problemer med jobben hans og penger osv. så det virker som at han skal hevne seg over meg fordi jeg drar på jentetur en gang i hele mitt liv, dessuten er det bare to av de jentene vi drar med som er single, så dette er ikke noe "få seg noe" tur, slik som kjæresten min tror..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Herregud!!! Kom deg til helvete vekk, og hold tett kontakt med politiet. Snakk med familien din og vennene dine om dette asap. Du er et menneske, ikke en dørmatte/punshingball/det som måtte passe.

Fatter ikke at det er mulig å skrive et innlegg som dette og ikke se hvor FEIL det er!!! Skal du liksom bli hos fyren resten av livet for at han ikke skal brenne ned huset ditt og drepe familien din? Hva slags latterlig idé er det?????

STIKK!!! NÅ!!

Endret av MarilynM
Skrevet

Hva? Er du redd han skal brenne ned huset ditt mens familien din er der? :overrasket: Jeg skjønner ikke hvordan du kan være "kjempeforelsket" i noen som sier han kunne gjort noe sånt!

Gjest Atanih2
Skrevet

Jeg ville droppa han... Har vært borti noe av det samme, og jeg har det så mye bedre nå, og har en ny kjæreste som jeg har vært sammen med i snart ett og et halvt år, og vi har det kjempefint sammen.

(Jeg får bare si det som det er, en tid jeg prøver å fortrenge, men jeg møtte han aldri, dette var på nettet, og jeg skjønner ikke hvordan han klarte å ha slik kontroll over meg...)

Da dette hendte meg, var jeg nær med å miste alle vennene mine, fordi han lot meg ikke gå ut. Det var såvidt han lot meg besøke min egen bror, som i tillegg bare bodde noen hus borte fra meg. Jeg følte meg SÅ glad og fri etter at jeg kuttet ut all kontakt, og blokkerte han fra mail, msn, facebook og alle andre mulige steder. Jeg følte meg så dum som lot meg bli manipulert på en slik måte, det verste var at alle så det utenom meg, og sikkert lo av meg bak ryggen min. Men som sagt, nå har jeg det bedre enn noen gang, og slipper å bekymre meg ekstra om jeg vil f.eks. reise på tur med venner eller lignende.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Herregud!!! Kom deg til helvete vekk, og hold tett kontakt med politiet. Snakk med familien din og vennene dine om dette asap. Du er et menneske, ikke en dørmatte/punshingball/det som måtte passe.

Fatter ikke at det er mulig å skrive et innlegg som dette og ikke se hvor FEIL det er!!! Skal du liksom bli hos fyren resten av livet for at han ikke skal brenne ned huset ditt og drepe familien din? Hva slags latterlig idé er det?????

STIKK!!! NÅ!!

Jeg vet hvor ille det er. Men jeg tenker det er for sent å gjøre det slutt nå. Da kommer jeg bare til å gråte osv hele reisen. Hva skal jeg si? Hvis jeg gjør det slutt tror han det er fordi at jeg skal på den reisen og vil være singel. Han har slitt mye med utroskap før, så åå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Helst vil jeg vekk, men jeg tør ikke. Jeg skjønner at han synes det er ekkelt at jeg skal dra, men jeg synes han er drøy. Ellers er han er kjempesnill gutt, men jeg er redd for å gjøre det slutt..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ellers er han er kjempesnill gutt, men jeg er redd for å gjøre det slutt..

Han er ikke en kjempesnill gutt når han truer med å sette fyr på huset du bor i og du er livredd for å gjøre det slutt! Jeg synes du skal reiser på ferie og gjøre det slutt når du kommer hjem, siden du er redd for hva han kan finne på hvis du gjør det slutt før du drar. Og så anmelder du ham til politiet for truslene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville droppa han... Har vært borti noe av det samme, og jeg har det så mye bedre nå, og har en ny kjæreste som jeg har vært sammen med i snart ett og et halvt år, og vi har det kjempefint sammen.

(Jeg får bare si det som det er, en tid jeg prøver å fortrenge, men jeg møtte han aldri, dette var på nettet, og jeg skjønner ikke hvordan han klarte å ha slik kontroll over meg...)

Da dette hendte meg, var jeg nær med å miste alle vennene mine, fordi han lot meg ikke gå ut. Det var såvidt han lot meg besøke min egen bror, som i tillegg bare bodde noen hus borte fra meg. Jeg følte meg SÅ glad og fri etter at jeg kuttet ut all kontakt, og blokkerte han fra mail, msn, facebook og alle andre mulige steder. Jeg følte meg så dum som lot meg bli manipulert på en slik måte, det verste var at alle så det utenom meg, og sikkert lo av meg bak ryggen min. Men som sagt, nå har jeg det bedre enn noen gang, og slipper å bekymre meg ekstra om jeg vil f.eks. reise på tur med venner eller lignende.

Akkurat slik har jeg det. Jeg får ikke lov til å dra på byen uten han, hvis jeg gjør det så ender det alltid med en gigantisk krangel. Venninnene mine hater han og han hater venninnene mine(fordi de er så løse, tydligvis). Jeg kjenner jeg blir så sur på han, men fortsatt vet jeg ikke hvordan jeg skal bli kvitt han. Hva sa du til han før du kuttet ut all kontakt med han? Jeg har prøvd, men jeg er så dum og forelsket som lar han komme tilbake.. Jeg kan inrømme at jeg er lett å manipulere, fordi jeg tør sjeldent å si min mening, fordi jeg hater å krangle. Han vender alltid diskusjoner slik at alt er min feil.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke en kjempesnill gutt når han truer med å sette fyr på huset du bor i og du er livredd for å gjøre det slutt! Jeg synes du skal reiser på ferie og gjøre det slutt når du kommer hjem, siden du er redd for hva han kan finne på hvis du gjør det slutt før du drar. Og så anmelder du ham til politiet for truslene.

Takk for svar. Jeg tror jeg skal vente med å gjøre det slutt til jeg kommer hjem. Men han har ikke sagt det i ord at han skal brenne ned huset mitt. Bare at han er i stand til å gjøre noe slikt, men er ikke sikker på hvordan han hadde reagert. Men han hadde hvertfall hatt sex med en av venninne mine(og han vet hvem).. Men jeg stoler jo på de nærmeste venninnene mine, men jeg er redd for at han kunne klart det for noen av de vennene som jeg ikke har så nært. Noe slikt har jeg opplevd før, bare det var en "ex-bestevenninne" av meg som hadde sex med eksen min noen uker etter jeg gjorde det slutt fordi han var utro.

Gjest Atanih2
Skrevet

Akkurat slik har jeg det. Jeg får ikke lov til å dra på byen uten han, hvis jeg gjør det så ender det alltid med en gigantisk krangel. Venninnene mine hater han og han hater venninnene mine(fordi de er så løse, tydligvis). Jeg kjenner jeg blir så sur på han, men fortsatt vet jeg ikke hvordan jeg skal bli kvitt han. Hva sa du til han før du kuttet ut all kontakt med han? Jeg har prøvd, men jeg er så dum og forelsket som lar han komme tilbake.. Jeg kan inrømme at jeg er lett å manipulere, fordi jeg tør sjeldent å si min mening, fordi jeg hater å krangle. Han vender alltid diskusjoner slik at alt er min feil.

Slik var jeg og, hatet krangler, og derfor gjorde jeg ikke noe med det på lenge. Jeg ble psykisk utslitt, og en dag bare bestemte jeg meg for at nei, nå er det nok. Jeg husker ikke alt jeg sa, men jeg blokkerte ut alt han sa for å prøve å få meg til å bli, og kun fokuserte på hva som var best for meg. Jeg forklarte hvordan jeg følte det i hverdagen, hvor psykisk sliten jeg ble, og at han ødela livet mitt. Bare si det som det er, og rett og slett drit i om han blir lei seg eller ikke. Reis på tur og kos deg med jentene dine, så merker du hvor mye bedre du får det!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva? Er du redd han skal brenne ned huset ditt mens familien din er der? :overrasket: Jeg skjønner ikke hvordan du kan være "kjempeforelsket" i noen som sier han kunne gjort noe sånt!

Det er vanskelig å forklare. Han manipulerer slik at jeg tror alt er min feil, så jeg gir meg til slutt og sier unnskyld for ditt og datt.. Det er ikke så ofte han er så voldsom, derfor jeg "glemmer" eller fortrenger det og prøver å ha et godt forhold.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Slik var jeg og, hatet krangler, og derfor gjorde jeg ikke noe med det på lenge. Jeg ble psykisk utslitt, og en dag bare bestemte jeg meg for at nei, nå er det nok. Jeg husker ikke alt jeg sa, men jeg blokkerte ut alt han sa for å prøve å få meg til å bli, og kun fokuserte på hva som var best for meg. Jeg forklarte hvordan jeg følte det i hverdagen, hvor psykisk sliten jeg ble, og at han ødela livet mitt. Bare si det som det er, og rett og slett drit i om han blir lei seg eller ikke. Reis på tur og kos deg med jentene dine, så merker du hvor mye bedre du får det!

Tusen takk for svar:) det er litt vanskelig å snakke med venninnene mine om det her fordi de bare rister på hode og sier dump han, han er ikke bra for deg. Men de vet ikke hvor vanskelig det er å gjøre det slutt. Og jeg er flau av å prate om det fordi jeg ser selv hvor dum og lettlurt jeg er..

Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller!!!

Og så anmelder du ham til politiet for truslene.

VIKTIG!!

Trusler om å brenne ned hus, med eller uten folk inni det, er det laaaangt over streken. Ihvertfall når han gjør det på en måte som viser deg at dtte ikke er tull!!!

Ta truslene hans på alvor, dra på tur og kos deg, gjør det slutt når du kommer hjem og kontakt politet med en gang og informer om hva han har truet med og at du faktisk er redd for ham, både på dine vegne og din families.

Gjest Atanih2
Skrevet

Tusen takk for svar:) det er litt vanskelig å snakke med venninnene mine om det her fordi de bare rister på hode og sier dump han, han er ikke bra for deg. Men de vet ikke hvor vanskelig det er å gjøre det slutt. Og jeg er flau av å prate om det fordi jeg ser selv hvor dum og lettlurt jeg er..

Jeg ville aldri prate med mine venninner om det, og hver gang noen spurte hvordan det gikk med oss, ble jeg så sykt flau.

Håper det ordner seg, og at du er sterk nok til å si hva du mener og komme deg vekk fra han. Det tar mye selvtillit å gjøre det, men du aner ikke hvor bra du føler deg etterpå. Lykke til! :hug:

Skrevet

Hva så om han ligger med en venninne av deg for å ta hevn? Vil ikke det bare vise hvor patetisk han er og at han ikke er verdt å være sammen med? Hadde min samboer truet meg med det hadde jeg bare ledd av han og sagt "vær så god".

Skrevet

Var jeg deg ville jeg gjort det slutt før jeg dro på tur. Da har du en uke vekk hjemmefra hvor han ikke kan få tak i deg, og du kan skru av mobilen og bare kose deg uten å ha dårlig samvittighet for noe som helst. Du får også brukt tida di til å komme over han, snakke med venninner om det, og fokusere på andre ting.

Reiser du på tur og fremdeles er sammen med han, så kommer han til å ringe deg hver time for å kontrollere hva du driver med, stille spørsmål ved den minste ting og få deg til å lure på hva han driver med der hjemme (om han faktisk er utro). Han kommer sikkert til å ringe for å sjekke hvor seint du er ute om kvelden og kreve at du drar hjem til hotellet.

Har vært borti en lignende type jeg også. Burde dumpa han myyyye tidligere! Nå skammer jeg meg over at jeg faktisk har vært sammen med ham...

Skrevet

Jeg har problemer med å forstå at en kjæreste kan være både perfekt og sjalu på samme tid. For meg er det sjalusi en av de minst tiltrekkende egenskapene jeg kan komme på. Som kjæreser bør man selvsagt planlegge hvordan ferien skal organiseres, men jeg hadde aldri godtatt å måtte spørre om lov til å dra på venninnetur.

Dump ham, anmeld ham for trusler og advar familien din. Det er mitt råd.

Gjest Awsome
Skrevet

Hadde dumpa ræva hans, anmeldt han for trusler og fortalt familie og evt venner om hva som hadde skjedd.

Skrevet

Jeg støtter alle rådene du har fått om å komme deg til helvete vekk fra denne mannen. Virkelig. Så fort som overhodet mulig!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Var jeg deg ville jeg gjort det slutt før jeg dro på tur. Da har du en uke vekk hjemmefra hvor han ikke kan få tak i deg, og du kan skru av mobilen og bare kose deg uten å ha dårlig samvittighet for noe som helst. Du får også brukt tida di til å komme over han, snakke med venninner om det, og fokusere på andre ting.

Reiser du på tur og fremdeles er sammen med han, så kommer han til å ringe deg hver time for å kontrollere hva du driver med, stille spørsmål ved den minste ting og få deg til å lure på hva han driver med der hjemme (om han faktisk er utro). Han kommer sikkert til å ringe for å sjekke hvor seint du er ute om kvelden og kreve at du drar hjem til hotellet.

Har vært borti en lignende type jeg også. Burde dumpa han myyyye tidligere! Nå skammer jeg meg over at jeg faktisk har vært sammen med ham...

Det går an å skru av mobilen seg om hun ikke gjør det slutt før hun drar. Hun kan si at hun har den på f eks mellom klokka 18 og 19 og så kan hun ta seg et par drinker før hun skrur den på og ha venninnene i nærheten som støtte.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde gitt politiet eller krisesenteret en bekymringsmelding før avreise jeg! Kan ikke tenke meg at det må være noe gøy på ferie når man konstant bekymrer seg for hva sin sinnsyke kjæreste kan finne på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...