Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 5 mnd. Var sammen med barnefaren i litt over 1år, men nå er det slutt.

Han har helt siden hun ble født, holdt på med hu når det passer han. Han har aldri vært alene med hu, stått opp med hu, skifta bleier, kledd på hu, bada hu.. Absolutt ingenting. Jeg vet at han kan, men spill er mere morro. Nå som det er slutt, har jeg flyttet ut og han ringer aldri å spør hvordan det går med dattera hans, eller om å få treffe hu.

Hva skal jeg gjøre?!

Jeg prøver alt for å få han til å bruke tid på hu, men har er lite interessert.

Eneste gangen han treffer dattera si, er hvis jeg skal på besøk til søsteren hans eller foreldrene.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Henne. Klarer ikke lese innlegget slik du skriver..

Skrevet

Henne. Klarer ikke lese innlegget slik du skriver..

Og hva er galt med måten jeg skriver på?

Skrevet (endret)

Du kan nok ikke tvinge han til å bry seg. Det er trist at han ikke tar initiativ selv til å være mer med datteren sin, men han er nok rett og slett litt umoden og vet ikke hva han går glipp av. Forhåpentligvis så skjønner han etterhvert verdien av å tilbringe mer tid med henne...

Endret av Bing
Gjest regine
Skrevet

Ta vare på ungen din (og deg selv) du - og drit i mannen.

Han er voksen = ANSVARLIG for egne handlinger, inkludert forholdet til sitt barn. DU kan uansett ikke oppdra han verken til det ene eller det andre.

Ikke bruk masse energi på å "mase" på han for å få han til å ta ansvar. Den energien trenger du til deg og barnet. Han treffer dattera når du besøker hans familie - så da kan du vel fortsette med det inntil videre, hvis dere har et ok forhold.

Foreløpig er ungen såpass lita at lange fravær fra deg ikke er ideelt uansett. Når hun blir eldre, så kan du jo foreslå at dere blir enige om en samværsordning.

HAN må selv både vise og ta ansvar! Du kan ikke gjøre det for han.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Far er ung og umoden. Antar da at du er født i 1992 så ...

Og tar egne avgjørelser.

Bare innse det med en gang at noen vil bare ikke ha ansvaret. Det hadde jeg bare ikke giddet å bruke krefter på. Du kan håpe at han blir mer voksne og ansvarsbevisst etter hvert.

Skrevet

Far er ung og umoden. Antar da at du er født i 1992 så ...

Og tar egne avgjørelser.

Bare innse det med en gang at noen vil bare ikke ha ansvaret. Det hadde jeg bare ikke giddet å bruke krefter på. Du kan håpe at han blir mer voksne og ansvarsbevisst etter hvert.

Faren er 23 år, men ja like vell umoden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Faren er 23 år, men ja like vell umoden.

Tror det er ganske vanlig for mødre i din aldersgruppe og oppleve dette...

Født i 1992? :O ?

Jeg trodde JEG var en ung mor(87mod).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...