Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Er i en kjedelig situasjon nå. En kollega (som jeg ikke jobber sammen med for tiden) har kjøpt noe av meg, og skal betale 1000 kr for varen. Jeg var snill og kjørte den hjem til henne, men fordi hun hadde vært ute på byen dagen før, hadde hun glemt å ta ut penger til meg. Jeg gir henne da kontonr mitt, og sier at hun kan overføre. Har aldri hatt noe problemer med henne før, og forventet absolutt at hun skulle sette inn penger til meg snarest. Selv ville jeg overført samme dag! 10 dager senere sender jeg henne en sms og spør om hun har overført til meg enda, da jeg ikke har fått penger på kontoen. Får ikke svar. Skriver ny melding ca 4 dager etterpå, og purrer på pengene igjen, og får til svar at hun skal overføre dem. Enda 10 dager senere har de fortsatt ikke kommet, og jeg sender en ny melding. Er egentlig dritforbanna på henne, men tenker at det ikke gjør saken noe bedre, og skriver en lang og høflig melding på facebook (ikke veggen) om at jeg trenger pengene veldig nå, og hva jeg skal bruke dem til, og at jeg sjekker kontoen hver dag i håp om at de har kommet inn, og ber henne pent om å overføre til meg snart. Får ikke svar. Men ser at hun har vært pålogget mange ganger siden, og garantert har lest meldingen min. Nå har det gått enda noen dager siden facebook-meldingen og jeg har ikke fått noen penger på kontoen min. Siden vi jobber sammen vet jeg når lønningsdatoen hennes er, og hun fikk lønn for to uker siden. Jeg har faktisk ikke ord for hvor dårlig gjort jeg synes dette er!! Jeg synes det er så respektløst. Føler meg skikkelig tråkket på. 1000 kr er ikke kjempemye penger for meg, og jeg kan klare tapet, men jeg er så uendelig skuffet. Og det er en prinsippsak for meg nå. Samtidig lurer jeg på hva hun tenker. Hvordan rettferdiggjør hun dette ovenfor seg selv? Og går hun hele tiden og gruer seg til å få enda en purring fra meg? Eller driter hun ret og slett i det? Hvis hun hadde store pengeproblemer, og hadde forklart meg situasjonen og gitt meg en dato, hadde det ikke vært noe problem! Jeg hadde hatt forståelse for det. Men å bare la være å betale synes jeg er skikkelig ufint! Og nå er det jeg som blir den masete slitsomme personen her.... Hva synes dere jeg skal gjøre nå? Skal jeg ringe? Sende en ny melding? Og når. Det er 5 dager siden facebookmeldingen.
Gjest Pucifer Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Dra hjem til henne og be om pengene ved neste lønning. Gjerne dagen etter at lønningen har kommet inn og du vet at hun har penger.
andemor Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Høres faktisk ut som at du bør snakke direkte med henne. Facebookmeldinger og sms er jo så lett å ignorere. Det kan jo være som du sier at hun ikke har store pengeproblemer, men da burde hun jo ikke skylde deg penger i utgangspunktet. Og jeg synes faktisk at 1000kr er ganske mye penger å skylde noen jeg!
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Takk for svar! Lurer også på hvordan man forholder seg til en slik person i etterkant, uansett hva dette ender med. Jeg liker ikke å ha "uvenner" men er så forbanna på henne nå, at jeg ikke vet om jeg ville hilst på henne hvis jeg møtte henne.... Jeg som til vanlig er så konfliktsky og høflig.
Elensire Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 hvis det ikke er slik at ting du solgte henne har tapt seg/ikke kan brukes av andre, kan du ikke reise hjem til henne og si at du vil ha den tilbake, da hun ikke har holdt sin del av avtalen?! Det er umåtelig frekt gjort av henne å ikke betale! det setter deg i en utrolig lei situasjon, og voksne folk burde jo klare å gjøre opp for seg! tror hun må se det i klartekst...du bør snakke med henne face to face. OT. neste gang vet vi alle at det er best å ikke overlevere en gjenstand som skal kjøpes av bekjente, uten å få pengene samtidig!
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Har tenkt tanken på å bare be om å få den tilbake! Vet at det var dumt å overlevere uten å få pengene, men syntes ikke at jeg kunne ta den med meg hjem igjen heller, og hadde virkelig aldri forventet denne situasjonen. Men det gjør jo at jeg blir skeptisk, selv når det gjelder folk man kjenner.
The Kitten Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Snakk til henne ansikt-til-ansikt. Får du ikke pengene etter det, så kan du enten anmelde henne eller gi opp og lære av situasjonen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Jeg ville advart henne om at hvis hun ikke betaler ved neste lønning så kommer du til å betro deg til en kollega om situasjonen og la ryktebørsen gå sin gang. Har hun et fnugg av skam i livet så vil ikke den tanken være særlig behagelig, kanskje det får henne til å gjøre opp for seg.
Jade Skrevet 30. juli 2010 #9 Skrevet 30. juli 2010 Ring (ikke send melding!) og si at du har fått en ny interessert kjøper, og at du kommer og henter varen siden hun ikke har betalt. Hvis hun protesterer, så si at hvis hun har tusenlappen i neven når du kommer, så er det greitt. Hvis ikke, så er kjøpet hevet!
mousepad Skrevet 30. juli 2010 #10 Skrevet 30. juli 2010 Kanskje hun har pengeproblemer eller noe ? Men hun burde jo enten betale deg eller levere varen tilbake er nå min mening . Send henne en sms om at hvis du ikke har penger på konto innen da og da så kommer du til å legge inn en anmeldelse til politiet om at gjenstanden er stjålet
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 Nå ble jeg veldig glad da jeg sjekket kontoen! For pengene har kommet inn Men må ærlig si at jeg er litt mer skeptisk til folk etter dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå