Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Den lokale elkjøpen har begynnt med noe fiffig: De tar betalt for frakt, når man kjøper noe i butikken! Jeg var innom og fant noe i hvitevare avdelingen, til 2995. Står 2995 på plakaten, (sammen med info om forsikring, men ingenting om frakt). Når jeg går til kassen, og skal betale så slår de på 695 i frakt! . De skal altså ha 695 kr for å hente den på lageret og trille til utgangen! Lov eller bare frekt?
Elensire Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 hæ?? det der hørtes utrolig sært ut! missvisende reklame kalles det! en skal få varen til den annonserte prisen, og eventuelle ekstra gebyr skal være særdeles godt merket. Det jeg vet er at mange elkjøp butikker legger frakten inn i prisen i butikken...slik at om en syns det ser billigere ut på nettsiden deres så skrur de gjerne ned prisen, men beholder frakten på, siden en måtte betalt denne uansett. og det er i og for seg greit nok, det mener jeg de har lov til. Men å legge på nesten 700 kr ekstra i tillegg til annonsert pris syns jeg minner om landeveisrøveri. jeg kan heller ikke minnes noe sted i kjøpsloven som åpner for dette. Regelen er at frakt skal legges på og opplyses om før en inngår avtalen, og avtalen inngåes jo når de registrerer deg på varen inni butikken, før du kommer til kassen. og å legge på frakt for en vare som ikke en gang skal sendes er ikke riktig i det hele tatt! frakt er jo for sending av varen. blir som om rimi skulle begynne å legge på frakt for melken når du kommer i kassen! fraktkostnadene butikken har ligger alt i prisen de annonserer, så dette er råttent! jeg tror nesten jeg hadde latt forbrukerrådet tatt en kikk på denne praksisen deres jeg
Zzyzx Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Normalen er at man henter på lageret selv, og da betales det ikke frakt. At de tar det for å levere tingen til deg ved utgangsdøra istedenfor på lageret er spekulativt, men ikke noe nevneverdig problem å snakke seg ut av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 De har "stengt" lager, så man betaler, går til utgangen, og så komme de trillende med det man har kjøpt (små ting får man jo med seg der og da). Denne historien har jo spredd seg i vennegjengen, og en vennine var innom samme butikk, riktignok for et drøyt år siden, da for å kjøpe mobil. Og hun ble prsantert for følgende frakstatser: mobil melom 0 og 1499 kr : 399 i frakt mobil mellom 1500og 1999: 299 i frakt mobil mellom 2000 og 2499: 199 i frakt mobil over 2500: fraktfritt. Det var prisen for å gå inn på lageret, hente esken og levere den i kassa.... Frklaringen var at det var det det kostet den aktuelle butikken å få varenee, og at de fortetrakk at det ble handlet på nett...
Jade Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Eh. aldri i livet om jeg hadde betalt frakt for et kjøp i butikk! Seriøst??
Anglofil Skrevet 30. juli 2010 #6 Skrevet 30. juli 2010 Akkurat dette synes jeg er svært spesielt. Jeg skjønner man må betale frakt om man faktisk må frakte varen et stykke, f.eks ved kjøring til døra etc. Jeg lurer på hva de definerer frakt som i dette tilfellet? At den ansatte må gå ti meter til lageret og hente varen? Herrelighet, da hadde jeg gått til et annet sted og handlet. Mvh Yvonne
Piper Skrevet 30. juli 2010 #7 Skrevet 30. juli 2010 Hadde jeg vært i en butikk, og fraktet varen min hjem selv, hadde ejg aldri godtatt å betale frakt for varen. Og hadde jeg kommet til kassen, der kassadamen fortalte dette til emg, ahdde jeg fint sagt at varen kunne de fint beholde, for jeg betaler ikke frakt for å frakte varen hjem selv. Får være måte på frekkhet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #8 Skrevet 31. juli 2010 Jeg skjønner ikke at de ansatte finner seg i dette. Det må være slitsomt for dem å få så mye kjeft som jeg kan se for meg at de gjør...
Jade Skrevet 31. juli 2010 #9 Skrevet 31. juli 2010 Ja, hadde de forlangt frakt av meg, så hadde jeg sagt; "takk, men dere trenger ikke kjøre varen hjem til meg, for jeg har bil. Så da tar jeg varen uten frakt"
Hinata Skrevet 3. august 2010 #10 Skrevet 3. august 2010 Jeg hadde kontaktet forbrukerombudet. Vil de da at du selv skal gå inn på lageret for å slippe frakt da eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå