Gå til innhold

Barn / ikke barn i bryllupet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er vedig sært å bestemme at ingen barn får være med i bryllupet, men det er tydeligvis mange som mener at det er jeg som er sær.

Noe som jeg forøvrig er vant til.

Jeg ser på bryllup som en familiebegivenhet og jeg ville følt at det er feil om min fetter med kone kommer uten barna, eller om jeg er bedt i et familiebryllup også kan ikke dattteren min være med.

Hva var grunnen til at "barn ikke tillatt" i bryllupet ditt?

Fordi de ikke vil at dagen skal bli ødelagt av barneskrål, skriking, gråting eller plutselige utbrudd AKKURAT når karen skal ta ringen på fingeren vel!

Dessuten er det slit med unger som skal vise foreldre og randoms alt de gjør og maser om faens så mange ting, i tillegg til at hele galaksen skal kretse rundt dem. Under et bryllup handler det ikke om unger. Ffs. DU er sær ja. Sær!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke råd rett og slett. Med unger hadde vi måttet mette 10 munner til. Budjettet tillot ikke det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe med barn i bryllupet, men siden mitt bryllup er en veldig spesiell og høytidelig dag, så kommer jeg til å snakke med foreldrene først, om å ta med unga utenfor om de begynner å bråke i kirken/under talene.

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe med barn i bryllupet, men siden mitt bryllup er en veldig spesiell og høytidelig dag, så kommer jeg til å snakke med foreldrene først, om å ta med unga utenfor om de begynner å bråke i kirken/under talene.

Men dette er vel vanlig folkeskikk / oppførsel uansett?

Jeg legger meg ikke oppi hvem folk inviterer i sitt eget bryllup og det kan ligge tusen grunner bak når noen velger å ikke invitere barn, men jeg har hørt flere smelle i bordet med at "barna er ukontrollerte og bråker" og tenker at da kan ikke foreldrene være spesielt oppegående. Ikke fordi barna er ukontrollerte og bråker for det skjer med alle barn innimellom, men fordi foreldrene da bare ignorerer det helt og fortsetter å spise som om ingen ting er på ferde? Hvis jeg reiser i bryllup med barn og barnet får trassanfall eller er helt monkey bananas mellom kirkebenkene kommer jeg da vitterlig til å gi streng beskjed om at vi går ut hvis dette fortsetter.

Og hvis jeg vet av erfaring at ungen er umulig å tøyle så velger jeg, mest for min egen del, å ha barnevakt den dagen så jeg også får en fin dag, som gjest.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er en fest for voksne. Derfor er ingen barn invitert i vært bryllup. Skulle noen av gjestene insisterer på å ha med barn så finner vi sikkert en løsning.

Og som det ble påpekt tidligere i tråden, dersom en inviterer alle barna så må en kutte i andre gjester. Og hvor mange barn synes egentlig at det er stas å sitte i ro 2-4 timer under middagen. Sitte stille i kirken. Se på voksne som småprater og evt voksne som blir fulle utover kvelden??

Skrevet

I kirken er da noe helt annet. Kirken er åpen for alle! Det var mange barn i kirken når vi giftet oss. Det var jo bare kjekt :) De har mye mer glede av å se selve vielsen, enn å pine seg igjennom ørten timer med fancy mat og kjedelige taler.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I kirken er da noe helt annet. Kirken er åpen for alle! Det var mange barn i kirken når vi giftet oss. Det var jo bare kjekt :) De har mye mer glede av å se selve vielsen, enn å pine seg igjennom ørten timer med fancy mat og kjedelige taler.

Men man tar da ikke med folk i kirken som ikke er invitert? Hvis brudeparet ikke vil ha bråk under vielsen så må jo det respekteres. Og selv om barna blir tatt ut om de bråker så er det jo for sent, da har de jo allerede forstyrret.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men man tar da ikke med folk i kirken som ikke er invitert? Hvis brudeparet ikke vil ha bråk under vielsen så må jo det respekteres. Og selv om barna blir tatt ut om de bråker så er det jo for sent, da har de jo allerede forstyrret.

Kirken er åpen for alle. Hvem som helst kan gå i kirken og se på en vielse, så lenge det ikke er lukket kirke. Og de kan ta med seg så mange barn de måtte ønske.

Skrevet

Eh, jo? Alle som ønsker å være der under vielsen kan komme. Enten det er naboen din, eksen din, eller en skokk med viltre unger du aldri har sett før. Det er helt vanlig at folk som vet hvem du er møter opp i kirken. Det er til middag/fest du inviterer. Ikke vielsen. Hvis du ikke ønsker andre i kirken, så må du ha lukket vielse.

Skrevet

Var det folk som hadde med seg barn som ikke var invitert? Slikt er frekt!

ja, det gjorde faktisk det.

Vi ville ha bryllup med fri bar og 90 gjester, så sier seg selv at noen ble fulle, sånn er det jo alltid. Det synes jeg er skikkelig ekkelt når det er barn der. Dessuten hadde foreldrene null kustus på ungene, satt som noen marker under middagen og skulle vise seg frem og lage hallais. Irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...