Gå til innhold

Barn / ikke barn i bryllupet

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er vedig sært å bestemme at ingen barn får være med i bryllupet, men det er tydeligvis mange som mener at det er jeg som er sær.

Noe som jeg forøvrig er vant til.

Jeg ser på bryllup som en familiebegivenhet og jeg ville følt at det er feil om min fetter med kone kommer uten barna, eller om jeg er bedt i et familiebryllup også kan ikke dattteren min være med.

Hva var grunnen til at "barn ikke tillatt" i bryllupet ditt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar nok ikke noe standpunkt ene eller andre veien på det, rett og slett fordi de barna det gjelder er så unge at det er irrelevant. Har også vært i bryllup hvor brudeparets to små var de eneste barna på festen. Dersom barna er eldre blir det jo noe annet.

For meg ville det nok kommet an på hvorvidt vi som giftet oss var kjent for barna eller ei. Å skaffe en barnevakt for en slik dag burde være gjennomførbart for de fleste, og kanskje morsommere også for barna enn å være med i en stor fest hvor man mye av tiden må sitte i ro og tie stille?

Men som sagt, hadde dette vært nieser, nevøer, småsøsken eller andre barn vi hadde et nært forhold til hadde de nok vært velkommen.

Skrevet

Jeg tenker at hvis jeg ikke har barn selv den dagen jeg gifter meg, så tror jeg ikke at jeg vil at han skal ta med barn i bryllupet mitt.

Selv har jeg også vært i bryllup hvor det har vært ingen barn og mange barn. Det er forskjellig hva brudeparet ønsker.

Skrevet

Jeg synes dette kommer helt an på hva slags fest man ønsker å ha. Ønsker man en typisk formell voksenfest så passer det seg jo ikke så godt med barn og da har vel strengt tatt ikke barna det så moro heller. Ønsker man seg familie- og vennefest så er det jo hyggelig med barn til stede også. Da føler iallefall jeg at barna er en naturlig del av festen. Vi valgte siste alternativ og var veldig fornøyde med det. Vi plagdes ikke av at barna lagde støy eller lignende. Vi hadde allikevel ikke veldig mange barn i bryllupet i og med at det begrenset seg litt med plassen, så alle kunne ikke inviteres med barn. Så da ble det slik at kun nærmeste familie ble invitert med barn. Men altså - her synes jeg ikke det ene eller det andre valget er noe mer riktig, man må bare finne ut hva man selv ønsker for dagen :)

Skrevet

Hvis vi skulle hatt med barna til alle gjestene, så hadde vi ikke hatt plass til alle gjestene, så måtte vi ha kuttet i gjestelisten. Selv om du TS ser på bryllup som en familiebegivenhet, så er det mange som ikke gjør det. Det var uansett noen som ikke hadde anledning til å skaffe barnevakt, og de hadde ungen med. Ingen problem :) Men hadde det vært 20 unger, så hadde det vært det. Vi hadde 3 inkl. våre egne.

Skrevet

barn er urolige, avbryter taler, klarer ikke sitte stille under en 4-retters middag, ødelegger pynt (de kjeder seg) og det ender med at ingen får med seg taler og underholdning, fordi ungene skal showe eller slår seg vrange.

derfor syns ikke jeg barn har noe i bryllup å gjøre.

Skrevet

Vi hadde våre egne barn og nieser og nevøer, for skulle alle hatt med barna, ville vi blitt nesten 200 gjester, noe som var helt uaktuelt for vår del. men jeg mener også at bryllup er en familiebegivenhet, men ikke for alle barna i hele slekten. Men helt anturlig med de nærmeste,s om egne barn, nieser og nevøer

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi hadde ikke fler enn fire barn å ta av, tre av dem kom. De to minste var halvannet år og den største var nesten seks. Barnefamiliene satt i nærheten av hverandre og kunne låne hverandre leker og underholde hverandre. I tillegg var det en lekekrok der hvor vi hadde festen og barna lekte med hverandre og var bare koselige. Hadde det vært flere barn og eldre barn hadde problemstillingen blitt en annen. Vi hadde også et par med mer eller mindre voksne barn som gjerne ville ta med barna sine, men vi har ikke noe nært forhold til barna og da gjestelisten allerede var veldig restriktiv, ble det feil å inkludere barn som var store nok til å finne på noe annet den kvelden.

Hverken det ene eller det andre er kjipt. Det er brudeparet som inviterer, det er deres fest og de bestemmer selv hvordan de vil ha det. Jeg har aldri arrangert en fest hvor det har vært så mange meninger og meningsytringer som da vi stelte istand bryllupet vårt. Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å legge seg opp i, men det er en annen diskusjon.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikkje til å ha noen barn i vårt bryllup, men det er fordi vi ikkje har noen barn i nærmeste slekta vår (alle søsken er voksne/tenåringer, og ingen søsken har barn ennå) og sålangt har ingen av vennene våre barn (han eine er sammen med ei som har unge, men ho blir ikkje invitert av forskjellige grunner, og ein annen har ei dame som er 3 mnd på veg med deres første).

Og det er like greit egentlig.

Skrevet

Vi kommer til å invitere barn, tror jeg, men det er ganske få i vår familie og omgangskrets som har barn under 18 år. Hadde det vært flere barn tror jeg nok vi hadde latt være å invitere barn. Vi har ikke barn selv, så vi ønsker ikke masse barn i bryllupet vårt (dog noen er koselig).

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg synes alle må gjøre det de føler er riktig for seg. Finnes ikke noe fasitsvar på dette spørsmålen. For oss er det helt uaktuelt å ha med barn, men så skal vi bare ha et lite intimt bryllup. Skulle vi hatt et stort bryllup hadde vi nok hatt med noen barn. Hvertfall i kirken.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg vil ikke ha barn (de over 14 går greit, for de klarer å sitte stille) i mitt fremtidige bryllup. De bråker, avbryter, maser og begynner i værste fall å grine under middagen. Jeg vil ihvertfall ha en middag som er mulig å fullføre uten at x antall unger hyler opp, maser, løper rundt, klager over maten osv.

Jeg antar at jeg må be niesa mi, men der går grensa.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig med barn i bryllup. Jeg ser på bryllup som en familiebegivenhet og barn er en del av familie. Jeg er veldig lite stiv og formell som type og det er ikke kjæresten min heller, så da passer et uformelt bryllup bedre for oss. Men dere er kanskje mer høytidelige av dere?

Skrevet

Om bryllupet er lagt opp til å være en fest med fri bar, og fare for fulle voksne, så er det muligens unaturlig å ha med barn. Om det er mer et familieselskap, uten for masse alkohol, så er det kanskje mer naturlig å invitere barn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om bryllupet er lagt opp til å være en fest med fri bar, og fare for fulle voksne, så er det muligens unaturlig å ha med barn. Om det er mer et familieselskap, uten for masse alkohol, så er det kanskje mer naturlig å invitere barn.

Barna blir ikke til langt på natt, da. I min familie og omgangskrets klarer dessuten folk å styre seg selv om de ikke må betale for drinkene selv.

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig med barn i bryllup. Jeg ser på bryllup som en familiebegivenhet og barn er en del av familie. Jeg er veldig lite stiv og formell som type og det er ikke kjæresten min heller, så da passer et uformelt bryllup bedre for oss. Men dere er kanskje mer høytidelige av dere?

Bryllupet vårt er ikke spesielt høytidelig, men vi ønsker rett og slett ikke mange barn i bryllupet. For all del, vi er begge glade i barn, men akkurat i vårt bryllup vil vi gjerne få slippe. Hadde kanskje vært mer naturlig hvis vi hadde hatt barn selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg synes det er vedig sært å bestemme at ingen barn får være med i bryllupet, men det er tydeligvis mange som mener at det er jeg som er sær.

Noe som jeg forøvrig er vant til.

Jeg ser på bryllup som en familiebegivenhet og jeg ville følt at det er feil om min fetter med kone kommer uten barna, eller om jeg er bedt i et familiebryllup også kan ikke dattteren min være med.

Hva var grunnen til at "barn ikke tillatt" i bryllupet ditt?

Hva mener du om barnedåp uten barn? Svigerinne sin sønn skulle døpes men min sønn var ikke invitert i dåpen. Det var ikke plass til barn...

Skrevet

Hva mener du om barnedåp uten barn? Svigerinne sin sønn skulle døpes men min sønn var ikke invitert i dåpen. Det var ikke plass til barn...

Synes kanskje barnedåp og bryllup er to ting da og i en barnedåpsynes jeg absolutt barn hører med!!. Men så kan det jo også være noe med antallet gjester. Litt merkelig å ikke invitere barn av nærmeste famile da...

Skrevet

i mine barnedåper har jeg gitt katta i hvor mange unger som kom.

fordi det er ikke taler og 5-timers middag, og uten alkohol selvsagt.

bryllupet mitt derimot, der ville jeg helst ikke ha barn. 2 stk dukket opp med barn likevel, og fy f for ett bråk og styr det var med de ungene under middagen. syns de ødela masse.

Skrevet

i mine barnedåper har jeg gitt katta i hvor mange unger som kom.

fordi det er ikke taler og 5-timers middag, og uten alkohol selvsagt.

bryllupet mitt derimot, der ville jeg helst ikke ha barn. 2 stk dukket opp med barn likevel, og fy f for ett bråk og styr det var med de ungene under middagen. syns de ødela masse.

Var det folk som hadde med seg barn som ikke var invitert? Slikt er frekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...