SiljeMa Skrevet 29. juli 2010 #1 Skrevet 29. juli 2010 Jeg lurer litt på hva dere tenker å gjøre. Skal du og din kommende mann sove sammen natten før bryllupet eller skal dere sove hver for dere? Jeg har litt lyst til at vi ikke skal gjøre dette, for å gjøre det mer "spennende" når dagen kommer. Problemet er at vi skal gifte oss der jeg er fra og min kommenede ikke kjenner noen, så da må han eventuellt ta inn på hotell.
Niennas Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Vi skal heller ikke sove sammen natten før bryllupet Jeg har planlagt at han skal bli fullstendig målløs når han ser meg i kirken, siden han ikke får lov til å se kjolen på meg, eller noe sånt før bryllupet. Sikkert veldig amerikansk, men jeg liker litt overraskelser
Solstrålejenta Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Vi sov hver for oss, men det var av mer praktiske årsaker... Det passet best at vi sov sammen med våre forlovere i og med at det var de vi skulle ordne oss sammen med dagen etterpå. Hadde vi sovet på samme sted så hadde det logistikkmessig og praktisk sett vært litt mer utfordrende, men faktisk -der og da på kvelden når vi skulle legge oss, så tenkte vi egentlig begge to at om det var en natt vi skulle likt å sovnet sammen, så var det natten før bryllupet vårt. Det hadde på mange måter vært både beroligende og koselig. Så jeg er absolutt for at man sover sammen natt til bryllupet, men ofte så er det mer praktisk om man ikke gjør det
Postkasse Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 Vi sov sammen natta før bryllupet, og jeg er veldig glad for det. Det var fint, godt og trygt å være sammen den natta, og veldig koselig å kunne spise god frokost sammen den morgenen. Litt senere kom min forlover, frisørvenninne, sminkevenninne og andre venninner til oss for å ordne seg sammen med meg, mens mannen min dro til en av sine kamerater og ordna seg sammen med vennene sine. Ble en veldig fin morgen og formiddag for oss begge!
Rødtoppen86 Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Vi blir å sove sammen, ellers får jeg ikke sove, og det tar seg ikke ut på den store dagen. Tenker vi koser oss med frokost, og så skilles vi etter det. Han skal ikke se meg med kjolen og det hele før jeg kommer i kirka.
Cæmis Skrevet 29. juli 2010 #6 Skrevet 29. juli 2010 Vi skal sove hver for oss, jeg kan ikke se for meg noe annet. Jeg drar nok til min forlover den fredagen. Åååååh som jeg gleder meg!
ejoty Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 (endret) Vi sover hjemme begge to. Det er mest praktisk for oss. Kommer også til å ha bryllupsnatten hjemme. Men nå har han sett kjolen allerede. Hvis overraskelsesmomentet er veldig viktig bør man sove fra hverandre. Edit: Jeg skal ikke ordne meg hjemme, men hos frisøren (som ligger i nærområdet). Så han ser ikke alt satt sammen før vi er i kirken. Endret 29. juli 2010 av ejoty
lilleGrethe Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Vi skal sove hver for oss. Jeg ordner meg hos en venninne, siden huset til mine foreldre er fullt av gjester, familie og søsken. Så vi samles en del jenter kvelden før, og så sover jeg og min forlover der, og ordner oss der om morgenen. Vi begynner ganske tidlig (vielsen er 1330), så jeg tror ikke vi hadde fått noe ut av en morgen sammen uansett. Min kjære sover hjemme hos mine foreldre, og forloveren hans kommer dit på formiddagen så de kan gjøre seg klare sammen.
Snart Frue Skrevet 29. juli 2010 #9 Skrevet 29. juli 2010 Vi skal sove sammen. Overraskelsesmomentet er der uansett når jeg kommer inn kirkedøren. (han har ikke sett kjolen). Det blir såpass høytidelig uansett så vil tenker nok ikke på hvor vi har sovet natten før, hehe. Dessuten er det veldig praktisk å kunne ha hverandre i nærheten slik helt på tampen... til de siste ting som skal ordnes. Ikke minst er vi der for hverandre for å gi følelsesmessig støtte før den store dagen. Kan jeg få lov til å spørre hvor gamle dere som skal sove fra hverandre er? Ikke noe galt i det heletatt altså,jeg bare lurer på om det er noen forskjell på dette?
Gjest Kim Skrevet 29. juli 2010 #10 Skrevet 29. juli 2010 Sove hver for seg WTF? kalenderen sier 2010 ikke 1800 something Vi sov selvfølgelig sammen natten før bryllupet som alle andre netter. Hva blir det neste? Nattkjole med strategisk plasert hull?, folk som venter utenfor døra som skal sjekke om det er blod på lakenet?. Herregud for en gjeng med bridezillaer...
Endelig Skrevet 29. juli 2010 #11 Skrevet 29. juli 2010 (endret) Vi sover hver for oss, og vi ville ikke hatt det på en annen måte. Min forlover og jeg sover hjemme, og han hos sin forlover. Lett og slenge ut at det er gammeldags, men det er fortsatt veldig vanlig (og veldig romantisk synes jeg) Endret 29. juli 2010 av Endelig
Stine05 Skrevet 29. juli 2010 #12 Skrevet 29. juli 2010 Vi skal også sove hver for oss.. Alle er ulike, men for oss er det koselig å gjøre d på denne måten Jeg gleder mg til å kose mg sammen md forloveren kvelden før og ordne de siste forberedelsene.. Han skal gjøre seg klar hos foreldrene sine, så det er også praktisk at han bare overnatter der..
izzy_l Skrevet 29. juli 2010 #13 Skrevet 29. juli 2010 Det kommer ikke på tale at vi skal sove hver for oss! Jeg kommer til å være nervevrak kveldden før, og om jeg ikke har han i nærheten da kommer jeg ikke til å få sove fordi jeg ligger og lurer på hva han gjør... Dessuten hadde det uansett blitt kunstig når vi på det tidspunktet kommer til å ha vært samboere i nesten 6 år:p Men den morgenen kommer han neppe til å se meg mer enn med et halvt øye når jeg kysser han før jeg går ut døra flere timer før han har vurdert å stå opp!
Leanne Skrevet 29. juli 2010 #14 Skrevet 29. juli 2010 Jeg og min forlover tilbrakte faktisk natten før bryllupet i brullupssuiten på hotellet. Vi hadde en kjempe koselig kveld med middag, litt vin, mimring fra gamledager (vi har kjent hverandre hele livet...) Da vi stod opp spiste vi frokost på hotellet før vi gikk opp på rommet for å ordne oss. Vi ordnet håret selv, sminket oss og fikk på kjolene vi skulle ha på. Det var en kjempe koselig kveld jeg ikke ville vært foruten. Mannen min hadde jeg jo delt seng med i 5 år før vi giftet oss, så om vi var en natt fra hverandre så jeg ikke på det som "gammeldags" eller rart.
SiljeMa Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 29. juli 2010 Sove hver for seg WTF? kalenderen sier 2010 ikke 1800 something Vi sov selvfølgelig sammen natten før bryllupet som alle andre netter. Hva blir det neste? Nattkjole med strategisk plasert hull?, folk som venter utenfor døra som skal sjekke om det er blod på lakenet?. Herregud for en gjeng med bridezillaer... jeg føler meg i grunn hverken gammeldags eller bridezilla fordi om vi har snakket om å sove hver for oss, mulig det oppfattes slik av andre vi har snakket om at det kanskje gjør det ekstra spesiellt fordi man har fått muligheten til å savne hverandre litt.
susanne_89 Skrevet 29. juli 2010 #16 Skrevet 29. juli 2010 Vi skal sove kvar for oss natta før bryllupet for det er meir praktisk for oss, i tillegg til at huset vårt er nok fullt i folk frå fredag til søndag. Då skal eg og forlovaren min sove hos svigermor (frisøren er rett i nærheten) og sambuar skal sove i huset vårt. For å svare på eit tidligare spm: Vi er 21 og 23 år gamle. :rødme:
Stine05 Skrevet 29. juli 2010 #18 Skrevet 29. juli 2010 Jeg ser at noen nevnte at det ble kunstig å sove borte fra hverandre etter å ha vært samboere i lang tid.. D er nettopp d å gjøre noe spesielt på en stor dag som dette som gjør d så romantisk Noen velger det av praktiske årsaker, andre pga at d er koselig å romantisk og noen vil tilbringe natten md sin kjære.. Men å ikke ville gjøre d for at d er kunstig høres litt rart ut.. etter mange år sammen kan det være viktig å bryte ut av rutiner av og til Spesielt på en dag som dette..
MiniBill Skrevet 29. juli 2010 #19 Skrevet 29. juli 2010 Vi skal sove hver for oss. Mest av praktiske årsaker, men også fordi vi trur det blir mer spennende og romantisk når vi ser hverandre under vielsen. Så får vi også muligheten til å tilbringe litt "alenetid" med forloverne våres kvelden før. For de som lurer er jeg 24 og min kommende mann 23 år.
Cæmis Skrevet 29. juli 2010 #20 Skrevet 29. juli 2010 Vi er begge 26, fyller veldig snart 27 når vi gifter oss. Synes faktisk ikke vi er noen bridezillaer fordi vi ønsker å sove fra hverandre. Det har heller ikke noe med bestemor-fakter å gjøre. Det er rett og slett en søt tradisjon jeg synes er verdt å ta vare på om man selv vil det. For oss er det spennende å ikke se hverandre før selve dagen, og det er som sagt over en liten sjanse for å savne hverandre litt før dagen. Dessuten synes jeg brud og forlover, samt brufgom og frolover skal kunne få ha en kveld de gjør akkurat hva de vil...jente prat og gutteprat...det gjør hvertfall så vi slapper av og ikke tenker bare på bryllupet! men ande gjør det på sin måte, og ingen ting er jo feil eller mer rett enn det andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå