Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var 6 uker på vei, da jeg spontanaborterte. Det gjorde sånn at jeg blødde i tre uker, med magesmerter. Jeg slutta å blø for ca 4 uker siden, men lurer på om jeg har blitt gravid igjen. Jeg har hatt ømme pupper i nesten 2 uker. Jeg føler meg litt kvalm av og til (selv om jeg ikke følte meg kvalm den første graviditeten), og jeg reagerer veldig på lukt. Har fått en helt sinnsyk luktesans på noen ting, f.eks. synes jeg bacon har fått en helt grusom intens lukt som "ingen andre" lukter.

For noen dager siden så fant jeg litt brun utflod/gammelt blod i trusa mi. Da tenkte jeg at mensen er like rundt hjørnet. Men nå er jeg helt "blod-fri". Jeg vet at mensen min ikke trenger å komme etter 4 uker, og at det kan ta nærmere 6-7 uker før jeg får mensen igjen.

Jeg har lest, og fått høre av legen min at det ikke er vits i forskjellige tester så tidlig etter spontanaborten (type eggløsningstest og graviditeststest), fordi gravid-hormonene ligger fortsatt i kroppen.

Jeg føler selv at jeg har to valg:

1. Gå og vente til jeg evnt. får mensen, eller kan ta graviditetstest(som kan fort ta en måned, med mindre jeg er feilinformert?)

2. Dra til legen og ta blodprøver, for å sjekke for hvor mye hormoner jeg har i kroppen med to dagers mellomrom.

Dette er begge alternativer jeg ikke har noe særlig lyst til. Jeg har ikke lyst til å vente lenge, for dette har allerede begynt å styre hverdagen min, denne nervøsiteten, og jeg vil helst ikke til legen min å ta blodprøve da jeg føler at jeg bruker opp mye av tiden hans( Han er flink til å vise det!), og vil gjerne skjule dette for samboeren min, siden han tok spontanaborten såpass hardt, og jeg vil ikke at han skal få forventninger over noe som ikke trenger å være noe i det hele tatt.

Jeg hadde vært kjempeglad for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du har helt rett i alternativene dine. Men prøv å ta en test nå først, er den positiv så hør med legen din om du kan ta en blodprøve.

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg tok en test uke etter jeg hadde en SA, bare for å se, og den var blitt negativ igjen allerede da. (var bare litt over 5 uker når jeg mistet)

Så med meg var hormonene raskt ute av krppen igjen.

Om du tester nå, og får en veldig positiv test, ville jeg ha gått til legen og målt hormonene i kroppen og igjen etter noen dager for å se etter stigning eller synking :)

Skrevet

Uff, kjenner jeg kvier meg litt, er nesten redd for å være gravid igjen, etter å ha akkurat mistet, men jeg får vel gjøre det, og se hva som skjer :)

Skrevet

To streker! Jeg måtte selvfølgelig tisse ti minutter etter at legekontoret stengte, så må vente helt til mandag med å ringe, og ta blodprøver. Dette blir spennende.

Gjest Ruccola
Skrevet

To streker! Jeg måtte selvfølgelig tisse ti minutter etter at legekontoret stengte, så må vente helt til mandag med å ringe, og ta blodprøver. Dette blir spennende.

Viss det da er syv uker siden SA'en, så velger jeg å si gratulerer! :):klemmer:

KAN bare ikke vere resterende hormoner så lenge etterpå vel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...