Gå til innhold

Kjøpe bil på bilauksjon


Dixie

Anbefalte innlegg

Skal ut å kjøpe meg ny (brukt) bil. Vurderer å gå på bilauksjon (i Oslo) Er det noen som har erfraing med dette?? Hva bør man tenke på? Hvordan stiller jeg i forhold til feil/mangler ol.

Tenker på å kjøpe type Toyota Corolla ol. Er ikke dett en ganske grei bil? Regner med å bruke rund 80.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr Zoidberg

Hvis du ikke har god peiling på bil og vet hva du skal se etter av feil etc, eller har med deg noen som vet - så anbefaler jeg deg å la være. Det kan fort bli dyrt alikevel, og da er det bedre å betale 80.000 for en hel bil enn 60.000 for bilen og utbedringer for 40.000.

Visst kan man gjøre greie handler, men risikoen for det tvert motsatte er høyere enn hva jeg personlig liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha med en kamerat som har god peiling på bil.

Men WildThing, har skjønt at du har peiling på bil. Vil du si t Toyota Corolla er et godt bruktbilkjøp?? Har du noe annent å anbefale. Vil ha en mindre bil som er billig i drift, forsikring, reprasjoner, bensinutg. osv...

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Corolla er vel stort sett helt ok, men se opp for kong rust. Se etter om det lekker rundt toppen på motoren, nyvaskede motor-rom er en skummel ting - kan bety at noe forsøkes skjules. Unngå automatgearete Corolla, den bruker å være litt for lett å slite.

Hvis du skal se på noe annet, så er det vel helst Mazda 323 1.6-1.8 jeg ville trukket frem. Honda Civic er også stort sett en grei affære, har sett et par på autodb-no i det siste som har vært veldig fine med mye utstyr.

Ville definitivt kjøpt japansk. Forsikringsmessig og driftsmessig er det stort sett samme ulla, i dette segmentet. Mazda er vel den som kanskje utpreger seg med litt dyrere deler - men også best kvalitet.

Håper du finner noe fint og trivelig, i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte bilen min på auksjon i vinter, og det er noe av det dummeste jeg har gjort!

Det er en grunn til at de er på auksjoner... og det er ikke alltid gode.

Jeg endte opp med å kjøpe nye clutch og starter, og den er ikke eu-godkjent av et godkjent verksted engang!

Dessuten må du betale opptil 3000 kr bare for adm gebyr osv osv

Og noen ganger må du kjøpe nummerskilt osv osv

La være du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...