Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Planlegger å overraske min kjære med en spontantur et eller annet sted i løpet av høsten. Altså at jeg bare møter han i byen med ferdig pakkede sekker for oss begge, sier "overraskelse!" og så går vi rett til toget/bussen/båten (vi har ikke bil) og bare kjører avsted... :rødme: Vi bor i Bergen, og siden det bare blir en helgetur så tenkte jeg Hordalandsområdet - bo på hotell og oppleve litt fjord og fjell, men i lightversjon da vi ikke er erfarne fjellfolk helt ennå.. Men jeg er ikke så veldig kjent med hvor det er lurt å dra, så vil derfor ha tips og råd! NB: Vi er studenter, så har ikke ubegrenset lommebok... Det jeg drømmer om: - "En weekendtur for 2 i romantisk norskt landskap" - Må kunne komme oss dit fra Bergen sentrum innen det er seint på kveld, med avreise fredag ettermiddag. - Hotell nært der transporten vår stopper, så ikke langt å bære sekker, ikke må ta taxi osv. - Hotellet er passe stort, ikke bittelite og personlig og slikt, men heller ikke noe enormt stort familiehotell. - Forhåpentligvis restauranter eller matopplevelser i nærheten, så vi slipper å spise "i kantina", samt kunne spise lunsj ute og slikt. - Fint turterreng, men ikke spes tungt eller langt.. for nybegynnere som vil nyte norsk natur littegranne . Har sett litt på å ta flåmsbana og så gå litt rundt? Eller i det området? Men veldig usikker. Så fyr løs med forslag .
Kjetil E Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Planlegger å overraske min kjære med en spontantur et eller annet sted i løpet av høsten. Altså at jeg bare møter han i byen med ferdig pakkede sekker for oss begge, sier "overraskelse!" og så går vi rett til toget/bussen/båten (vi har ikke bil) og bare kjører avsted... :rødme: Vi bor i Bergen, og siden det bare blir en helgetur så tenkte jeg Hordalandsområdet - bo på hotell og oppleve litt fjord og fjell, men i lightversjon da vi ikke er erfarne fjellfolk helt ennå.. Men jeg er ikke så veldig kjent med hvor det er lurt å dra, så vil derfor ha tips og råd! NB: Vi er studenter, så har ikke ubegrenset lommebok... Det jeg drømmer om: - "En weekendtur for 2 i romantisk norskt landskap" - Må kunne komme oss dit fra Bergen sentrum innen det er seint på kveld, med avreise fredag ettermiddag. - Hotell nært der transporten vår stopper, så ikke langt å bære sekker, ikke må ta taxi osv. - Hotellet er passe stort, ikke bittelite og personlig og slikt, men heller ikke noe enormt stort familiehotell. - Forhåpentligvis restauranter eller matopplevelser i nærheten, så vi slipper å spise "i kantina", samt kunne spise lunsj ute og slikt. - Fint turterreng, men ikke spes tungt eller langt.. for nybegynnere som vil nyte norsk natur littegranne . Har sett litt på å ta flåmsbana og så gå litt rundt? Eller i det området? Men veldig usikker. Så fyr løs med forslag . Hva med Geilo, 3 timer med tog. Mange hoteller og velge mellom, lett tilgjenglig turterreng i fjellet med mere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå