Salander Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Hei Ønsker et "uformelt" bryllup, og ser for meg grilling med innleide kokker på store griller. Lokalet vi har leid har diger terasse rett utenfor salen, og lurer på om dette kan være mulig å gjennomføre. Hva tror dere? Noen som har grillet i bryllupet sitt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Ja, vi grillet i vårt bryllup:) Vi leide inn kokker, griller og mat fra en leverandør her vi bor som har godt rykte på seg for god grillmat og laget grillbuffet, kom på ca 15.000kr totalt for dette. Vi var 60 stk og det gikk kjempe fint:) Da droppet vi forretten men hadde dessertbuffet med sjokolademouse,sitronfromage,karamellpudding og friske jordbær. Min konservative farmor var fra seg av begeistring for dette, hun syns det var så spennende og endelig få servert noe annet en den tradisjonelle steika, og folk fikk beveget litt på seg samtidig. Vi var ikke ute etter ett veldig uformelt bryllup men det løsner litt bedre opp med grillmat på denne måten syntes vi.
Salander Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2010 Tusen takk for svar!! Akkurat noe slikt jeg ville høre, at det faktisk er mulig å gjennomføre i praksis:) Kan jeg spørre ca hvor i landet dette var? Er så usikker på hvor jeg skal finne tak i kokker som kan grille.
Gjest norah Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Ja, vi grillet i vårt bryllup:) Vi leide inn kokker, griller og mat fra en leverandør her vi bor som har godt rykte på seg for god grillmat og laget grillbuffet, kom på ca 15.000kr totalt for dette. Vi var 60 stk og det gikk kjempe fint:) Da droppet vi forretten men hadde dessertbuffet med sjokolademouse,sitronfromage,karamellpudding og friske jordbær. Min konservative farmor var fra seg av begeistring for dette, hun syns det var så spennende og endelig få servert noe annet en den tradisjonelle steika, og folk fikk beveget litt på seg samtidig. Vi var ikke ute etter ett veldig uformelt bryllup men det løsner litt bedre opp med grillmat på denne måten syntes vi. kan jeg spørre hva grillmenyen bestod av/tilbehør etc?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Vi var i bryllup i fjor, 80 gjester i bakhagen til foreldrene til bruden. De grillet og hadde tapasbufet. Var helt fantastisk og anbefales virkelig!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Dette var i stavanger området. Menyen bestod av: kyllingfilet grillspyd yttrefilet av storfe lammekoteletter pastasalat potetsalat grønnsalat m/dressing bakt potet kryddersmør,mais og rømme. Men de hadde flere grillmenyer en kunne velge fra. Kjøpte urtebrød,pesto og aioli utenom.
Sunshine Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Vi hadde grillbuffet i helga, og hadde det ikke vært for at kokken var frekk som fy, de kom 3 timer for sent og hadde med seg for lite mat hadde det vært helt supert. Maten var i allefall veldig god og det gav en god stemning (for de som fikk nok mat), men vi endte opp med å kjøpe inn 200 pølser til nattmat sent på kvelden Jeg ønsker ikke nevne navn enda siden oppgjøret ikke er gjort, men han holder til i Trøndelag.
Niennas Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Hei! Jeg var i et "budsjettbryllup" ifjor sommer (ganske sent, i august en gang), og der hadde de gjort det veldig greit med at de hadde leid inn kokker og griller, også stekte de hele smågriser, mens gjester tok med alt av tilbehør (salat, brød, risretter osv). Dette var en super ordning! Til dessert så hadde brudeparet selv laget en 3etasjers bryllupskake, mens noen av gjestene som ikke hadde tatt med tilbehør til maten, hadde med kake. Jeg synes hvert fall at dette var skikkelig ålreit, greit å kunne spise det man vil ha. I tillegg så tenkte du ikke over at dette var gjort på budsjett.
Nelly Pelly Skrevet 29. juli 2010 #9 Skrevet 29. juli 2010 Vi hadde buffet med grillmat i bryllypet vårt, og det var helt supert God mat og uformell stemning. Anbefales Når det gjelder grillkokker, så er det bare å snakke med noen kokker i området du bor, mange "vanlige" kokker er gode til å grille. Vi bor i Nord Norge, og maten ble grillet på en terrasse under tak. Vi hadde lammelår og svinenakke, ovnsstekte grønnsaker, ris, fløtegratinerte poteter, potetsalat, grønn salat, rødvinssaus og noe mer som jeg ikke husker (i tillegg hadde vi en japanskinspirert laks stekt i ovn med nudelsalat). Til dessert hadde vi marinert bær/frukt med is, krem eller vaniljesaus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå