Gå til innhold

Desperat kompis som maser og maser og maser..

Anbefalte innlegg

Gjest blåbær
Skrevet

Jeg har en bekjent/kompis som jeg egentlig aldri har hatt noe bra kontakt med, bare møtes på fester og sånn. Han er arbeidsledig og mangler kanskje litt nettverk. Jeg er en jente som liker å være alene i ukedagene og hvis jeg skal noe, på kino/ut og spise etc. så vil jeg gjøre dette med venninna mi/venninnene mine i tillegg til hvem andre som vil være med. Jeg mistrives veldig med tanken på at jeg skal gjøre noe alene med en ikke nær-kompis som han.

Her om dagen ringte det et nr som jeg ikke visste hvem var, og da skrev jeg på facebook og lurte på om noen av de jeg hadde der visste hvem sitt nr det var. Denne kompisen skrev til meg litt senere om noe helt annet, og han pleier aldri skrive til meg. Også spurte jeg han om det var han som hadde ringt meg, og han svarte liksom aldri på det. Jeg spurte han to ganger, men fikk ikke noe svar. Jeg mistenker at han en gang har fått med seg at jeg ikek tar tlf når jeg ikke kjenner nr.. synes det var rart han ikke svarte.

Så ringer nr igjen og da tok jeg den bare fordi jeg var så nysgjerrig på hvem det var, og da var det jo selvsagt han. "ja NÅ tok du den ja" og jeg kjente bare at jeg ble irritert på han, for følte at han lurte meg og liksom ville yngle seg innpå meg ved å lure meg og ikke si at det var han som ringte. Sorry men for meg så er det bare merkelig og uhøflig oppførsel, og irriterende.

Og da lurte han på om vi skulle møtes i byen en dag til uka og om jeg vill komme opp på middag til helga og blablabla. og jeg vil bare ikke!! Jeg syns det bare blir ekkelt rett og slett! han er despo virker det som og jeg føler at han lurer seg innpå meg og nesten vil tvinge meg til å være med han. vanskelgi å forklare her men det er liksom som om han ikke godtar nei for et nei, eller et stort hint om nei. Om dere skjønner. Jeg sa at "nei jeg er ikke sikekr på om jeg kan for jeg har planer muligens" og da begynner han å skal finne løsninger hvordan jeg skal komem meg ut av de planene og sånn!

Jeg kjenner bare at jeg er irritert på hele fyren. Problemet mitt er at jeg har vansker for å si nei, og jeg kunne virkelig trengt noen gode tips å avvisninger som ikke høres uhøflig ut eller som faktisk han ikke kan tvinge meg ut av.. Han ringer vel sikkert igjen ikveld vel den dusten..

ps. han er ikke ute etter romantisk forhold overhodet, det vet jeg ganske så sikekrt, han er bare ute etter å få seg fler venner som kan være med han. Men jeg vil bare ikke være hans ukedag venninne. det holder med å feste med han en sjelden gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje at den beste måten å få han til å slutte på er å si det som det er på en hyggelig måte. Kanskje lettere sagt enn gjort, men av og til må man jo gjøre vanskelige ting. Fortsetter du med å hinte i form av unnskyldninger om andre planer osv, så er det jo mulig at han da tenker "kanskje en annen gang"

Du sier du aldri har hatt noe særlig god kontakt med han, og bare møtt han på fester osv, og at du ikke vil finne på noe alene med en ikke-nær kompis.. Hvis jeg har forstått det riktig da så har du ikke faktisk prøvd å tilbringe tid med han alene, og det er jo greit nok. Er det noen spesiell grunn til at du ikke er interessert i å ha et annet venneforhold enn på fest med han, bortsett fra at du synes han virker desp.

Og ja, han virker vel kanskje litt overivrig etter det du forteller, og det var litt teit av han å ikke svare på om det var han som ringte. Men han prøver vel ikke til å tvinge

deg til å henge med han, han gir deg vel heller bare muligheten :)

Men, som sagt, skjønner at det kanskje ikke er den letteste løsningen, men om du vil bli kvitt maset, så er nok det beste å finne en pen måte å fortelle hvor landet ligger.

Ønsker deg lykke til! :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for et flott svar :)

Tja, jeg har egentlig aldri noe å prate med denne fyren om egentlig! Jeg synes han er utrolig kjedelig og han kan prate i to timer om en cd han liker osv.. :S Han er bare ikke noen jeg vil bruke tid på egentlig, ja høres slemt ut kanskje haha, men er helt ærlig nå.

ja jeg må kanskje finne en mild måte å si det på eller noe :S Jeg vil liksom unngå å såre han men samtidig vil jeg avvise hans tilbud. Jeg synes det er ubehagelig å være med en helt alene og gå på cafe eller at han kommer hjem til meg når vi aldri har vært alene sammen eller hatt noe særlig kontakt. For jeg ser ingen vits i det fra min side, jeg vil ikke at det skal bli en vane liksom.. :s

Jeg føler at han vil prøve tvinge seg så langt det går, og det er ihvertfall turn off. Når han begynner og skal si til meg hvilken buss jeg kan ta til helga og sånn, når jeg ikke engang har sagt ja.

Nei, hele scenarioet er bare ubehagelig for meg. Jeg ikke så sosial fra før av heller..

Gjest Mille
Skrevet

TS,

Jeg vet hvordan det er. ;)

Om du sier ifra vagt så tror han at han har sjangser, om du er hyggelig så tror han at du leder han an, om du sier njaaa...so tror han at du vil litt. Om du sier nei jeg vil ikke, så kan han bli såret og blodig fornærmet.

Jeg tror du må si vet du hva, takk for interessen men jeg ønsker meg ikke en kjæreste nå. Og så ignorerer du ham om han maser mere..

Kjenner jeg KG rett så får du nå et hylekor om hvor lite tydelig du er. Bare vent å se ;D

Fortell oss hvordan det går da :)

Gjest Gjest
Skrevet

Altså, hvis jeg leser riktig har han prøvd å ringe deg to ganger, og kontaktet deg en gang på facebook. Jeg synest jo det ut fra dette høres litt overdramatisk ut å konkludere med at han lurer seg inn på deg og vil tvinge deg til å være med han. Synest også du virker en smule umoden som omtaler han som "den dusten" ut fra dette. Mest sannsynligvis er han vel ensom. Om du ikke vil treffe han er det vel bare til å si at du ikke har tid akkurat nå, men at du skal ta kontakt om det dukker opp en ledig kveld,de fleste tar en sånn avvisning.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men du posta nummeret hans på facebook? Lurer på hvem av dere to det er som har minst sosial intelligens?

Fyren er jo bare ensom og kommer nok til å prøve å være med deg igjen, siden du så tydelig ikke klarer å si nei...

:skravle:

Skrevet

Jeg tenker at det bare er å fortsette å si nei jevnt, så vil han jo gi seg etterhvert. Enten det, eller så får du jo være såpass direkte at du forteller han hva du føler da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...