Troilltøva Skrevet 28. juli 2010 #1 Del Skrevet 28. juli 2010 hei jeg har hatt øyekatar siden mars og fikk øyedråper for det i mai, det ble litt bedre etter det men det forsvant ikke helt. og nå har jeg fått en infeksjon i det ene øyet, er knallrød og litt hoven, jeg ser litt uklart pluss at det er veldig vondt nårjeg bruker øyet som i og røre på det og knipe da det er vondt på øyelokket og rundt omkring øyet, det kjennes som et lite trykk og lett hodepine og ihvertfall når jeg er i lys/er ute. jeg var hos legevakten i dag og fikk noe salve for det og noe øyedråper. er det noen som har hatt lignende? evnt hvor lang tid tar det før det går over sånn ca? :S begynner og bli bekymret over en mulig ferietur hvor jeg skal kjøre maaaange mil nå på søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 29. juli 2010 og om du har hatt lignende vet du hva som forårsaket det? jeg vet ikke for sikkert men tror det er gjenbruk av mascaraene som jeg har, dryppe vann i de og bruke om og om igjen. skal kaste begge to og være mascara fri til jeg blir helt frisk og starte med en ny ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 8. august 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 8. august 2010 dytte opp i håp om å få svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #4 Del Skrevet 8. august 2010 jeg vet ikke for sikkert men tror det er gjenbruk av mascaraene som jeg har, dryppe vann i de og bruke om og om igjen. skal kaste begge to og være mascara fri til jeg blir helt frisk og starte med en ny ihvertfall... For å si det sånn, å ta vann i mascara for å få de til å vare lenger er ein veldig dum ide, det øker bakterieveksten eller noe sånt. Kjøp heller ny når de har begynt å tørke ut.. Har to bekjente som har hatt det. Nr 1 fjerna aldri sminken før ho la seg, nr 2 fjerna sjeldent sminken før ho la seg (aldri etter ho hadde vært på byen ihvertfall, som var hver helg og noen ganger midt i uka). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 8. august 2010 #5 Del Skrevet 8. august 2010 Vet ikke om det er noe sammenheng med det du hadde, men jeg fikk betennelse i tårekanalen, og fikk da kloramfenikol øyedråper og salve som man legger på øyelokksranden. I tillegg var jeg veldig hoven på øyelokket, og når jeg tok på det kjente jeg at det verket veldig. (usikker på om det var infeksjon eller ikke) Fikk også en krem for det, på gul og blå tube. Dette gikk over etter ca en uke. Men som sagt, vet ikke om det har en sammenheng med plagene dine... God bedring i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 8. august 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 8. august 2010 Vet ikke om det er noe sammenheng med det du hadde, men jeg fikk betennelse i tårekanalen, og fikk da kloramfenikol øyedråper og salve som man legger på øyelokksranden. I tillegg var jeg veldig hoven på øyelokket, og når jeg tok på det kjente jeg at det verket veldig. (usikker på om det var infeksjon eller ikke) Fikk også en krem for det, på gul og blå tube. Dette gikk over etter ca en uke. Men som sagt, vet ikke om det har en sammenheng med plagene dine... God bedring i allefall jeg tar også kloramfenikol dråper og salve, i tillegg til at jeg har tatt en annen type øyedråper også i den første uka. jeg begynner nå i uke 3 med det her, ser dårlig på det øye som det er infeksjon i (tåkete) spesielt etter dusjing, sikkert pga tørre øyne og da ser jeg så og si ingenting bare konturer! det er blitt litt mindre rødt, men plages mest med at det er irritasjon på begge øynene. greier ikke å konsentrere blikket, må blunke hele tiden. og derfor får jeg ikke til og kjøre bil det er grusomt irriterende!!! samt at det av og til renner mye fra det øye som det er infeksjon i. og jeg er også litt hoven på øyelokket, og plages mye med muskelvondt på siden av hodet, øyet og ned mot nakken, så tar ibux HVER dag :S ofte 2 ganger om dagen. var det sånn hos deg også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 8. august 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 8. august 2010 For å si det sånn, å ta vann i mascara for å få de til å vare lenger er ein veldig dum ide, det øker bakterieveksten eller noe sånt. Kjøp heller ny når de har begynt å tørke ut.. Har to bekjente som har hatt det. Nr 1 fjerna aldri sminken før ho la seg, nr 2 fjerna sjeldent sminken før ho la seg (aldri etter ho hadde vært på byen ihvertfall, som var hver helg og noen ganger midt i uka). jepp jeg har lært av det her alltid tenkt at det ikke skjer meg, har jo hørt mye om det der men ikke tatt det på alvor! fra og med nå av skal jeg være flinkere med det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå