Gå til innhold

Hvilket för gir dere hunden(e) deres?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Et familiemedlem har en samojedtispe på 2 år som alltid har vært småspist av seg, men nå er det nesten klin umulig å få i henne mat.

Hunden har vært hos dyrlege 5-6 ganger og blitt undersøkt opp og i mente, men hver gang får eieren den samme beskjeden: bytt fôr!

All matbutikkfôr er prøvd, Eucanuba og Royal Canin er prøvd, pluss 4-5 forskjellige poser som eieren fikk med seg hjem fra dyrlegen, men som jeg dessverre ikke husker navnet på nå.

Hunden vil ikke spise i det hele tatt, hverken våtfôr, tørrfôr eller blanding av 50/50 og hun er 50% undervektig.

Har dere vært borti noe lignende og har dere noen tips til hva som kan gjøres?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pucifer
Skrevet

Prøv Vom&Hundemat eller Norvegian Polar.

V&H kan man få kjøpt i dyrebutikker, NP må bestilles fra lokale selgere eller fra storfrysere som er plassert rundt i landet.

Skrevet

Vi forer med Vom og hundemat, stort sett av høyenergitypen (Sprint). Det går ned på høykant og vel så det, og hudproblemene som han får av ALLE typer tørrfor holder seg borte så lenge vi ikke begynner å gi tørrfor for ofte.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bruker Ebafarmen og er veldig fornøyd med det. Har prøvd Vom&hundemat men synes Ebafarmen er langt bedre

Skrevet

Jeg ville kanskje fått en annen veterinær til å se på hunden, for å få en "second opinion". Evt rådført meg med en enæringsspesialist dersom det finnes slike for hunder.. ? (vet det finnes på hester i alle fall)

Skrevet

Prøv Vom&Hundemat eller Norvegian Polar.

V&H kan man få kjøpt i dyrebutikker, NP må bestilles fra lokale selgere eller fra storfrysere som er plassert rundt i landet.

Signerer :) Disse forene har vært veldig populære hos vanskelige hunder jeg har vært borti,og er selv veldig fornøyd med begge disse!

http://www.vomoghundemat.no/

http://www.norwegian-polar.no/

Skrevet

Hundepølse er vel det eneste jeg kommer på. Nå er tispa mi fortsatt valp og har derfor varierende appetitt, men for noen dager siden ville hun ikke spise i det heletatt og hun er vanligvis helt vill etter mat. Så jeg kjøpte hundepølse på dyrebutikken og blandet sammen med fòret og gav hun det i noen dager. Nå er appetitten tilbake og hun spiser vanlig fòr som en helt.

Jeg vet at det kanskje er rart å gi til en voksen hund, men du kan jo prøve? Bare for å få i henne noe mettende som hun har noe å gå på en stund.

Skrevet

Labb Aktiv. Han har fått Eucanuba og Hills tidligere, men Labb viste seg å gi bedre pels, bedre matlyst og være billigere.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Mener jeg leste en artikker i VG Helg skrevet av hun dyrlegen som var med i Farmen. Hun hadde visst hatt problemer med en delvis "anorektisk" schäfer gjennom en del år, men etter at hun hadde prøvd akupunktur på hunden så hadde hunden begynt å spise som normale hunder. Kanskje verdt å høre om dette kan hjelpe?

Hunden til foreldrene mine er av og på-spiser og vi fòrer han på Labb Extreme og vom. Dette er ihvertfall noe som har greit med næring i seg og som han faktisk kan spise flere dager på rad.

Skrevet

Vi bruker Eucanuba nå, men sliter også med at hunden ikke vil spise noe særlig. Så skal sjekke ut noen av forslagene her å se om det kan hjelpe :)

Skrevet

Vi bruker hovedsaklig Norwegian Polar, og det går ned på høykant.

Greit, vi har en labrador og en labrador uten matlyst har jeg til dags dato ikke hørt om, men vi ga også en Collie uten matlyst Polar, og det gikk ned på høykant.

Men jeg ville kanskje også ha tatt hunden med til vetrinær om dere ikke har gjort det. Det kan jo være andre årsaker til at hun ikke spiser?

Lykke til!

Skrevet

Jeg vil også nevne kjøttnils :) de har gode produkter.

Og husk at alle de fleste "store" merkene har høyenergi våtfor som kan brukes når hunden er i hard trening, under rehabilitering eller trenger å øke vekten. De finnes i små pakker og er renslig og lettvint og de fleste hunder elsker dem :)

Skrevet

Labb Aktiv. Han har fått Eucanuba og Hills tidligere, men Labb viste seg å gi bedre pels, bedre matlyst og være billigere.

Jeg bruker også Labb til min hund. Alle mine hunder har fått dette. Veldig godt fornøyd.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange svar, alle sammen!

Norwegian Polar var ikke mulig å få tak i her i nærheten, men jeg har tipset eieren av hunden om Vom&Hundemat, så vi får håpe hunden liker det når eieren får kjøpt det. :)

• 2 måneder senere...
Gjest Avocado
Skrevet

Tusen takk for mange svar, alle sammen!

Norwegian Polar var ikke mulig å få tak i her i nærheten, men jeg har tipset eieren av hunden om Vom&Hundemat, så vi får håpe hunden liker det når eieren får kjøpt det. :)

Nå er det en stund siden denne tråden var aktuell, men jeg velger å svare likevel. Har nemlig selv ei samojedtispe på 2,5 år, og hun spiste dårlig av tørrforet da hun fikk det. Det gikk betydelig bedre da jeg gikk over fra å fore to ganger om dagen til en gang om dagen. Da rakk hun å bli sulten mellom måltidene!

Det anbefales også å faste hunder en gang i uka for bl.a. å øke matlysten. Det er naturlig for rovdyr å rense systemet med en fastedag innimellom. Tispa mi har en tendens til å bli tynn, så jeg faster henne ikke ofte. Av og til :) Vi gikk over til Vom og Hundemat da hun var et halvt år. Da gikk hun fra å spise greit en gang om dagen til å slafse det i seg! Det smaker ekstra godt med omega 3 tilskudd over kjøttet, polarhunder i varme strøk kan ofte få litt tørr hud, så det er en god ide ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...