malo Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Hei Vi har tenkt å reise til Sharm El Sheikh iløpet av nov/des , er det noen som vet hvordan temperaturene er der nede i den tiden ? Har aldri vært i Egypt, er det noen som har noen erfaringer derifra ?
O'hara Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Vi var i Egypt i oktober med deilige temperaturer, akkurat passe for min del. Lå vel på 25-30 på dagene. Foreldrene mine var der i slutten av november i fjor, og sa det var en behagelig god norsk sommer. Solfaktor har en liste med gjennomsnittstemperaturer for Sharm El Sheik, de gir en pekepinn
reiseglad Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Jeg har vært i Sharm i november, og derfalt temperaturen på kveldene til under 20 grader, jeg syntes det var kaldt, jeg......
camilie Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Har selv vært i Sharm el Sheikh 6 ganger. Desember, ferbuar, april, juni, august og oktober. Jeg vil absolutt anbefale oktober og april, perfekt temperatur. 25-35grader. Desember og februar derimot ble litt kjølig, det blåste en del og på kvelden brukte jeg faktisk vinterjakke! Skal sies at jeg fryser lett, men det var vel nede i 12-13 grader tror jeg. Sommeren synes jeg var altfor varm selvom jeg elsker varmen. Nå i juni var det oppi 50 grader i skyggen, å jeg overdriver ikke! Det ble altfor varmt.. Men anbefaler Sharm el Sheikh for en ukes avslappingsferie, er ikke så veldig mye å gjøre der uten å reise ett stykke, båttur med snorkling er absolutt å anbefale, firhjuling i ørkenen er også moro. Du bør også oppleve "Old Market" ikke bare Naama Bay, men det skal sies at på markedet er egypterne litt mer masete enn ellers. Hadde isåfall valgt tidlig i november, jeg var der i midten av oktober i fjor. Perfekt!
Periwinkle Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Har akkuraat kommet tilbake fra Sharm nå, og det var deilig, men altfor varmt. På den kaldeste dagen hadde vi rundt 40 grader! vi hadde i midlertidig mer enn nok med 1 uke, var matlei så det holdt, og alle i reisefølget hadde slitt med magen, til tross for vaksiner og drikkevaksine. Det er en plass bygd opp av turisme, så om du vil ha noe annet enn det ville jeg ikke anbefalt Sharm. Det er også, som noen andre her nevner, veldig pågående selgere, selv om de er veldig hyggelig. Ta deg tid til å sette deg ned å prate, ta en brus/kopp te, og bruk et par timer på pruting. En morsom opplevelse. Vi sleit med å finne god mat der nede. Alt skulle være internasjonalt, og det var veldig kjedelig. Hard Rock cafe var vårt beste mmåltid der nede, men det var også fantastisk da! Ta et hotell med privat strand, hvis ikke må dere betale for å gå dit. Bakdelen med dette er at du ikke får ta med egen mat/drikke, alt må kjøpes på området. (vet ikke hvordan den offentlige stranda er) Ellers, god tur! Tror oktober/november egentlig er et godt tidspunkt å reise på. jeg savnet å fryse! Det er ikke deilig å kle seg opp i kjole, og sminke seg, også har man nesten smeltet bort når man kommer til restauranten. Da er det, for min del iallefall, bedre å ta mmed en ekstra jakke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå