Gå til innhold

Pleie av Kinesisk nakenhund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest veldig mye forskjellig. Mange snakker om dusjing av hunden en gang i uken og smøring av krem etter dusj. Er dette vanlig for denne rasen? Har badet han, men ikke så ofte som 1 gang i uken. Tenker på fettlaget. Vil nødig ha en hund som får veldig følsom hud og fryser lett.

Og er det noen som har opplevd valpefurunkulose med valpen sin? Min har det nå. Er på dag 6 med medisin og smøring av hals med et middel som holder bakteriefloraen nede. Han ser bedre ut. Men ikke så veeldig mye. Hvor lang tid tok det for evt deres valp?

post-23472-1280319311,1731_thumb.jpg

Liten tøffing. :rope: (Tror det selv hvertfall) :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Søstra mi barberer sin ca hver 3 uke, og dusjer den ca enten hver eller annenhver uke. Hun bruker DrGreve dusjsåpe på huden og bruker KW hundeshampoo på håret på hodet, bein og hale. Etter barbering og dusj bruker hun en feit, uparfymert krem.

Søt hund foresten :)

Endret av Huffsa
Skrevet

Okei, takk for svar! :) En helt renraset, får den litt "dun" på kroppen? Min er 5 % cavalier så har en hanekam nedover ryggen. Men på sidene har det kommet kort dun. Barberes dette vekk? Min første nakenhund vel og merke:p Hehe.

Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Den er renraset, men hva mener du med dun? Det vokser hår ut på kroppen ja, som barberes.

Legger ved et bilde så du ser hvor hun barberes på kroppen. Det vokser ut litt hår ca over hele kroppen bortsett fra på innsiden av lårene og mye av magen

post-32603-1280758045,2111_thumb.jpg

Endret av Huffsa
Skrevet

Akkurat de plassene der det vokser ut på han også.

Mener det myke håret som kommer ut på kroppen :) Blir dette barbert med høvel?

Skrevet

Hehe, nei var det jeg tenkte :P Min er litt vill enda. Er ikke så glad i kloklipp. Tusen takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...