Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om noen vet hvordan det er mulig å komme på forskudd med regninger og andre utgifter når jeg ikke har nok økonomi til å få betalt det som allerede har forfalt?

Jeg har slitt ganske mange måneder nå etter at jeg en måned hadde veldig store uventede utgifter. Dette gikk ut over de vanlige regningene, og nå har jeg kommet i en situasjon hvor jeg hele tiden må prioritere de regningene som har gått til inkasso. Dette er både stressende og fører til mange ekstra utgifter, så jeg skulle gjerne ha fått betalt alt som ligger og venter, slik at jeg kan starte på nytt. Problemet er at ingen er interessert i å gi meg lån, og jeg føler jeg har brukt opp familien min.

Noen som har vært i samme situasjon og vet hvordan jeg kan komme ut av dette? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først setter du deg ned og får en oversikt over alle kreditorene dine og hvor mye du skylder hver enkelt samt hvor mye du skylder til sammen. Ring kreditorene dine og hør om nedbetalingsplaner, frysing av rente noen måneder etc. Har du huslån, så ber du banken om å få betale kun renter i noen måneder, også bruker du de ekstra kronene på å betale ned på kreditorgjelden. Ellers er det jo å kutte ut alt luksusforbruk, etc., men det regner jeg med at du allerede har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...