Gjest Noevik Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 I helgen hadde jeg fest anledning min bursdag. Venner, studiner og kamerater var invitert. Det var ikke store greiene, ca.10 stk.av mine nærmeste som drakk og koste seg, senere dro vi på byn. En av mine beste venninner og fremtidig forlovede og hennes samboer var invitert. Kjæresten hennes var invitert på en annen bursdagsfest og skulle bare komme på forspiel. Det var ingen god kompis av henne så hun hadde sagt at hun selvfølgelig skulle bli. Min bursdag var jo viktigst. I det kjæresten hennes gjør seg klar til å dra spør hun meg, OM DET ER GREIT AT HUN DRAR. Jeg ble så paff at jeg sa ja, etterfulgt av lang stillhet. Hva annet skulle jeg sagt? jeg kunne jo ikke holde henne igjen når jeg visste at hun egentlig ville gå. Når hun ser reaksjonen min henter hun vesken sin og gir meg en hundrings fordi hun visste jeg var ganske blakk. I gave fikk jeg en billig champagne. På hennes bursdagsfest tok jeg del i planleggingen, jeg kjøpte en dyr presang som jeg visste hun ønsket seg, jeg kledde meg ut som en mannlig servitør til overraskelse for både henne og gjestene (intern humor;)... og jeg ble hele kvelden. For meg er det selvsagt!! Jeg ble så himla skuffet. Følte meg helt jævlig, det påvirket sinnstilstanden min både på festen og i dagene etter. Typen er "hipp", har utallige venner og fester hver helg. Min kjære er ikke "hipp" på lik linje og holder ikke de hippeste festene. Jeg foretrekker fest med de få vennene jeg faktisk stoler på og føler meg vel med. Det verste var at typen og min venninne ga uttrykk for sympati for oss fordi det var så få folk!!! Men vet dere hva, jeg hadde en himla bra kveld og det vet jeg "de få gjestene" som var der hadde det også!! Jeg har ikke lyst til at hun skal være min forlover. Hun fikk meg til å føle meg som en liten dritt ved å "betale seg ut av min bursdagsfest"... Jeg er ingen jævla veldedighettilfelle og trenger ikke hennes sympati, jeg har det veldig fint takk!! (har jeg veldig lyst til å si til henne)... Har jeg grunn til det?
Gjest Noevik Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 I helgen hadde jeg fest anledning min bursdag. Venner, studiner og kamerater var invitert. Det var ikke store greiene, ca.10 stk.av mine nærmeste som drakk og koste seg, senere dro vi på byn. En av mine beste venninner og fremtidig forlovede og hennes samboer var invitert. Kjæresten hennes var invitert på en annen bursdagsfest og skulle bare komme på forspiel. Det var ingen god kompis av henne så hun hadde sagt at hun selvfølgelig skulle bli. Min bursdag var jo viktigst. I det kjæresten hennes gjør seg klar til å dra spør hun meg, OM DET ER GREIT AT HUN DRAR. Jeg ble så paff at jeg sa ja, etterfulgt av lang stillhet. Hva annet skulle jeg sagt? jeg kunne jo ikke holde henne igjen når jeg visste at hun egentlig ville gå. Når hun ser reaksjonen min henter hun vesken sin og gir meg en hundrings fordi hun visste jeg var ganske blakk. I gave fikk jeg en billig champagne. På hennes bursdagsfest tok jeg del i planleggingen, jeg kjøpte en dyr presang som jeg visste hun ønsket seg, jeg kledde meg ut som en mannlig servitør til overraskelse for både henne og gjestene (intern humor;)... og jeg ble hele kvelden. For meg er det selvsagt!! Jeg ble så himla skuffet. Følte meg helt jævlig, det påvirket sinnstilstanden min både på festen og i dagene etter. Typen er "hipp", har utallige venner og fester hver helg. Min kjære er ikke "hipp" på lik linje og holder ikke de hippeste festene. Jeg foretrekker fest med de få vennene jeg faktisk stoler på og føler meg vel med. Det verste var at typen og min venninne ga uttrykk for sympati for oss fordi det var så få folk!!! Men vet dere hva, jeg hadde en himla bra kveld og det vet jeg "de få gjestene" som var der hadde det også!! Jeg har ikke lyst til at hun skal være min forlover. Hun fikk meg til å føle meg som en liten dritt ved å "betale seg ut av min bursdagsfest"... Jeg er ingen jævla veldedighettilfelle og trenger ikke hennes sympati, jeg har det veldig fint takk!! (har jeg veldig lyst til å si til henne)... Har jeg grunn til det? Jeg må legge til at hun hadde sagt til "de få gjestene" som var der at hun bare skulle bli på festen min en liten stund, FØR hun spurte meg om hun kunne gå...
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Jeg synes du overreagerer ganske mye..
Rosalie Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 (endret) Jeg syns også du overreagerer. Alternativet hadde vrt at hun og kjæresten ikke hadde kommet i det hele tatt. Nå var de først hos deg og så hos kjærestens kompis. Ikke alle par ønsker å dele seg, og nå fikk de deltatt på begge festene de var invitert til. Endret 28. juli 2010 av Wadjet
Gjest gjest Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Jeg skjønner godt at du er skuffet. Du har stilt opp for henne og da bør hun stille opp for deg på din bursdag hvis hun er en god venninne. Hvis hun også skjønte hvor skuffet du ble så er det veldig dårlig gjort å bare stikke av og attpåtil betale i det hun går. Dette må du evt. ta opp med henne. Slik du beskriver situasjonen så høres det ut som om dere er begynt å vokse fra hverandre. Det skjedde med meg og min tidligere bestevenninne. Plutselig var ikke jeg lenger "hipp" nok.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Skjønnner godt at du er skuffa. Venner ter seg ikke slik. Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde nok trukket ørene til meg og latt det hele fade ut over tid. Hun vil neppe reagere uansett. Gratulerer med dagen på etterskudd!
Gjest Noevik Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Nja, kanskje jeg overreagerer, men de ble bare halvannen time før de stakk. De er ofte delt så det har nok ikke noe med saken å gjøre. Vet ikke jeg, ble himla skuffet men har ikke sagt noe til henne, har forøvrig ikke truffet henne så.
Gjest Noevik Skrevet 28. juli 2010 #8 Skrevet 28. juli 2010 Skjønnner godt at du er skuffa. Venner ter seg ikke slik. Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde nok trukket ørene til meg og latt det hele fade ut over tid. Hun vil neppe reagere uansett. Gratulerer med dagen på etterskudd! Tusen takk
Adeleine Skrevet 28. juli 2010 #9 Skrevet 28. juli 2010 (endret) Jeg syns også du overreagerer. Alternativet hadde vrt at hun og kjæresten ikke hadde kommet i det hele tatt. Nå var de først hos deg og så hos kjærestens kompis. Ikke alle par ønsker å dele seg, og nå fikk de deltatt på begge festene de var invitert til. Nei, ikke alle par ønsker å dele seg, men èn kveld, på bestevenninnen sin bursdag, kan man vel greie seg uten typen i noen timer? Hvis de er så gode venninner som TS forteller så synes jeg det var unødvendig og dårlig gjort å dra. Det er snakk om noen timer av livet deres. Hun hadde hatt kjæresten der sammen med seg på vorspiel, og de skulle sikkert også møtes igjen etter festen til TS, så jeg synes absolutt venninnen kunne blitt der. Og hvis dette allerede var planlagt før hun kom så synes jeg det var dårlig gjort å overrumple TS med beskjeden om at hun skulle dra sånn som hun gjorde. Virker som om hun var redd for å lage dårlig stemning ved å si ifra tidlig, men det klarte hun jo uansett... Jeg synes du bør ta det opp på en ordentlig måte med venninnen din TS, du kan for eksempel si at du synes det var trist at hun ikke kunne bli der, det var tross alt ikke en hvilken som helst fest, men bursdagen din. Også kan du si at du synes det er sårende og unødvendig at hun og typen antyder at du har få venner og at de uttrykker sympati over noe som for deg ikke er et problem, men noe du trives med. Endret 28. juli 2010 av Adeleine
Xtra_lilje Skrevet 28. juli 2010 #10 Skrevet 28. juli 2010 Jeg ville hvertfall avklart dette med deg på forhånd, for å høre om det var ok at jeg gikk på min kjærestes fest etter å ha vært hos deg en stund først. Da hadde du fått en sjans til å svare ærlig hva du ønsket; mange blir vel litt perpleks og sier ja når de blir tatt på sengen slik du ble. Jeg syns du overreagerer litt, men skjønner også reaksjonen din.. jeg hadde nok også blitt ganske skuffet om min beste venninne hadde stukket av på den måten; rett og slett fordi jeg har sjelden fest, og gleder meg stort til å feste med venner og kjære når det først skjer.
Gjest Noevik Skrevet 28. juli 2010 #11 Skrevet 28. juli 2010 Takk for svar jeg skal ta en prat med henne, men skal unngå å klikke helt Skal si det på en ordentlig måte og hvis jeg kjenner henne rett vil hun forstå, håper jeg... Kanskje det var en grunn til at hun ville gå, jeg vet at typen kan bli ganske drita og gjøre mye dumt. Hun sier hun ikke bekymrer seg men kanskje hun bekymrer seg mer enn det hun viser utad. Vet ikke jeg... Kanskje det var noe spesielt med denne festen som gjorde at hun ikke klarte å la typen dra alene. Får ta en prat med henne tror jeg. Jeg er litt følsom for svik Venninna mi og jeg er på helt ulike plasser i livet og det har vært slik i mange år, men vi er rett og slett glad i hverandre og utfyller hverandre. Håper så inderlig at vårt vennskap ikke tar slutt !! Jeg er så himla glad for at kvinneguidens forum er anonymt forresten
Gjest Kokeshi Skrevet 28. juli 2010 #12 Skrevet 28. juli 2010 Klarer hun seg ikke en eneste kveld uten typen, så for all del la henne dra, men å rakke ned på selskapet og betale seg ut synes jeg faktisk er utrolig frekt.
Supramundane Skrevet 28. juli 2010 #13 Skrevet 28. juli 2010 Jeg syns vel ikke at det er noen "big deal", selv om hun nok kunne håndtert det bedre. Det enkleste er jo hvis du bare snakker med henne og forteller at du ble skuffet. Så finner dere ut av det og kan være venner igjen.
MissStiles Skrevet 28. juli 2010 #14 Skrevet 28. juli 2010 Jeg hadde nok reagert selv. På en av mine bursdagsfester for et par år siden, valgte jeg å invitere venninner + kjærestene dems. Selvom jeg var singel. Vanligvis har jeg bare invitert jenter. Et av parene begynte å krangle skikkelig under festen. Ei god venninne av meg. Når vi skulle dra på byen, bestemte de seg for å dra hjem. Husker at jeg var skuffet. Hadde lyst til å be dem skjerpe seg litt. I hvert fall kunne de latt være å krangle hos meg. Så jeg ville tatt en prat med venninna di.
The Kitten Skrevet 28. juli 2010 #15 Skrevet 28. juli 2010 Jeg synes du overreagerer og at du ikke har grunn til å være skuffet over henne. Du liker fester med få folk, det gjør kanskje ikke hun. Selv om det var din bursdagsfest, og dine ønsker skal telles da, så betyr ikke det at du kan forvente at alle har det gøy. At de bare ble halvannen hos deg halvannen time før de dro videre reagerer jeg heller ikke på. Det tar ofte litt tid å komme seg fra en fest til en annen, og hvis man skal ut på byen i tillegg, så har man ikke så veldig masse mer tid å tilbringe på hver fest. Hva har forresten det du gjorde for henne på hennes bursdag med saken å gjøre? Det skal du jo gjøre fordi du ønsker å glede henne, ikke fordi du forventer at hun gjør det samme til gjengled.
Mari90 Skrevet 28. juli 2010 #16 Skrevet 28. juli 2010 In the end handler det ikke om hva folk syns om reaksjonen din, men at du faktisk ble såret av at hun dro! Hvis du syns hun ikke skulle gjort det, så har du helt rett til det, og hvis hun er en god venninne skjønner hun det. Er nok lurt å ta en prat med henne, så slipper du å gå og irritere deg over det, men heller få det ut Men hvis du vil høre andres mening, så vil jeg si at det kanskje ikke var det aller verste hun kunne gjort, men dårlig gjort allikevel! Opplevde en gang at min beste venninne satt hele bursdagen min på badet og prata med en fyr hun ikke var sammen med en gang... Var ikke gøy det nei!
Gjest Noevik Skrevet 28. juli 2010 #17 Skrevet 28. juli 2010 Det tar ofte litt tid å komme seg fra en fest til en annen, og hvis man skal ut på byen i tillegg, så har man ikke så veldig masse mer tid å tilbringe på hver fest. Hva har forresten det du gjorde for henne på hennes bursdag med saken å gjøre? Det skal du jo gjøre fordi du ønsker å glede henne, ikke fordi du forventer at hun gjør det samme til gjengled. Det var ikke vors de skulle på men fest og klokka var bare halv syv. Hun gikk i det festen min begynte! Jeg gir f* i gaver og hadde ikke noen forventninger foruten hennes tilstedeværelse. Hadde aldri tenkt over det jeg gjorde på hennes bursdag hadde hun bare ikke gått fra min egen bursdagsfest på den måten hun gjorde. Hadde hun avklart det med meg på forhånd hadde situasjonen vært en helt annen. Takk takk alle sammen. Jeg har roet meg betraktelig ned nå Skal si det til henne uansett though, på en saklig måte og holde overreaksjonen min for meg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå