Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #1 Skrevet 29. september 2003 Hvordan er reglene for mellomnavn? Min kjære og jeg skal gifte oss, og etternavn-diskusjonen har resultert i at mitt doble etternavn skal vi begge ha. Hans etternavn blir et mellomnavn(for oss begge). Jeg har i tillegg to fornavn(uten bindestrek). Har jeg lov til å ha: 2 fornavn, 1 mellomnavn og et dobbelt etternavn(2 navn m bindestrek)? Eller er det noen begrensninger på dette omrd? Jeg vet at man maks kan ha et etternavn, eller et dobbelt(med bindestrek), alt annet blir mellomnavn. Hvem kan jeg evt kontakte for å få vite dette?
Snurre Skrevet 29. september 2003 #2 Skrevet 29. september 2003 Det er slik at du kan ta hans navn som etternavn og han kan ta ditt, men han kan ikke lage mellomnavn med ditt etternavn og visa versa. Da må dere lage bindestrek mellom etternavnene slik at det ikke blir mellomnavn, men et dobbelt etternavn. Rare regler, men sånn er det
helenaa Skrevet 29. september 2003 #3 Skrevet 29. september 2003 De nye reglene sier at ethvert navn som kan brukes som etternavn også kan brukes som mellomnavn, så det skulle gå bra. Men om det finnes begrensning i antall navn, vet jeg ikke. Du kan jo lete på lovdata på nett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå