Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så da er det bestemt at heldigvis får kjæresten litt ferie i løpet av desember/jula, og da har vi tenkt å bruke tiden fornuftig å feriere litt. Mest for å kose oss, men å slippe all julemaset er et gigantisk pluss.

Vi er rolige av oss, liker ikke å være hvor det er mange andre mennesker, vi ser etter kvalitet ikke kvantitet, vi vil gjerne være et sted hvor det er varmt, men ikke 40 grader, vi vil dra til et sted hvor det er trygt - lite tiggere, lommetyver og alkiser i gata osv. Kunne godt dratt til et familievennlig sted selv om vi ikke har barn. Og det er vel de kravene vi har :)

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Italia?

Det er romantisk og sikkert ikke 40 grader om vinteren. :)

Skrevet

Ja Italia er sikkert fint det :) Men litt mer sånn konkret _hvor_ i Italia er det fint å dra da?

Skrevet (endret)

Hva med Lanzarote, Mallorca, Gran Canaria?

Har vært i Lanzarote, veldig stille og rolig og barnevennlig.

I Italia kunne dere dratt til Venezia eller Roma f.eks?

Eller hva med Hellas eller Kypros? Eller hva med den franske rivieraen eller Algarvekysten i Potugal? Der er det nydelig.

Tiggere, alkiser og lommetyver finnes vel overalt, men de stedene jeg har nevnt er vel like rolig som i Norge.

Jeg ville ikke dratt til Barcelona, for der er det forferdelig med veskenapping osv ...

Jeg har vært der et par ganger, men har ikke opplved det selv, men har sett veldig mye av det der.

Men utenom det er Barcelona en veldig fin og koslig by. Er vel mest liv på hovedgaten La Rambla, viss jeg ikke husker feil?

Du kan prate med et reisebyrå? De har god peiling på dette, men jeg ville dratt på forskjellige reisebyrå før du bestemmer deg.

Jeg har undersøkt forskjellige reisebyrå, og noen er flinkere til å fortelle om steder og har mer peiling enn andre, det spørs på hvem som jobber der egentlig..

Jeg bare merker at jeg heller velger reiser der man er mer behjelpelig med info enn der man nesten ikke får noe svar og blir sett rart på om man spør spørsmål.

Endret av meridian
Skrevet

Har vært både i Italia og i Barcelona i november og desember, og der er det kaldt! 5 plussgrader på kveldstid er ikke det man forventer hvis man skal til varmere strøk. Da må du enten til Kanariøyene eller til Egypt. Selv i Egypt er der kjølig på kveldstid fra november av, ta med langarmet jakke og langbukse.

Skrevet

Om dere har god råd, er det sommer i Australia i desember. Da kunne dere reist til kysten og dykket i Great Barrier Reef, for eksempel ;)

Skrevet

Kutt ut Middelhavet! Det er ikke varmt nok i juletider. Skal du ha bra nok temperatur på den tiden så reis til Kanariøyene eller Egypt. Det er det fin temp. Hvis du da ikke har tid og lyst til å reise lenger bort, for da er det jo veldig mange alternativer! Jeg jobber i reisebyrå, så jeg er enig med vedkommende som foreslår at du tar en prat med et reisebyrå. De kjenner store deler av verden, i tillegg kan de sjekke hva som faktisk er ledig den perioden du ønsker å reise. Lykke til!

Skrevet

Kutt ut Middelhavet! Det er ikke varmt nok i juletider. Skal du ha bra nok temperatur på den tiden så reis til Kanariøyene eller Egypt. Det er det fin temp. Hvis du da ikke har tid og lyst til å reise lenger bort, for da er det jo veldig mange alternativer! Jeg jobber i reisebyrå, så jeg er enig med vedkommende som foreslår at du tar en prat med et reisebyrå. De kjenner store deler av verden, i tillegg kan de sjekke hva som faktisk er ledig den perioden du ønsker å reise. Lykke til!

Skrevet (endret)

Reis til Egypt, El Gouna og Makadi Bay er steder som er bygget opp for den typen reisende som dere.

Det er ingen tiggere eller alkiser i gatene, men selgerne som kan oppfattes som påtrengende ellers i Egypt, er på disse plassene underlagt strengere regler.

Egyptere er vennlige og humørfylte mennesker, og i de store hotellkompleksene her gjør de alt for at dere skal ha en behagelig ferie.

Endret av Duplex
Skrevet

Spørs litt hvor gamle dere er? El Gouna er et kjempefint sted, men det er stort sett voksne som reiser dit. Det er et rolig sted og det skjer ikke så altfor mye der. Er dere av den yngre garde vil jeg heller anbefale Sharm El Sheik, Naama bay, der er det strand, shopping og alt dere ønsker. Alt er oppbygd for turisme så det er rent og pent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...