Gjest tantenipsy Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Vi har ikke fått barnehageplass enda, og i januar 2011 skal både mor og far ut i 100% jobb igjen. Vi har ikke rett på barnehageplass før august 2011, og det er ventelister her.. Dersom vi ikke får barnehageplass, kan jeg be arb.giver om å forlenge permisjonen min uten lønn. Har jeg da krav på dagpenger eller noen annen form for kompensasjon fra NAV? Kan jo ikke akkurat ta med ungen på jobb heller
Rosalie Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 (endret) Nei, det har du ikke krav på. Altså - kontantstøtte fra ungen er 13 måneder får du jo. Men ikke annen inntektskompensasjon, nei. Dagmamma? Endret 28. juli 2010 av Wadjet
Gjest tantenipsy Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Nei, vi vil ikke ha dagmamma. Hadde vi kjent en bra dagmamma hadde det vært noe å vurdere, men vi vil ikke ha en fremmed/ukvalifisert person til å passe på skatten vår ; )
Rosalie Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Nei, vi vil ikke ha dagmamma. Hadde vi kjent en bra dagmamma hadde det vært noe å vurdere, men vi vil ikke ha en fremmed/ukvalifisert person til å passe på skatten vår ; ) Nei, da får en av dere ta ulønnet permisjon, så lever dere på en inntekt pluss kontantstøtte til dere har barnehageplass. Evt. kan den som er i ulønnet permisjon ta kvelds-/ nattevakter på sykehjem/hotell/bensinstasjon etc. for å spe på inntekten hvis det blir for trangt.
Gjest tantenipsy Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Nei, da får en av dere ta ulønnet permisjon, så lever dere på en inntekt pluss kontantstøtte til dere har barnehageplass. Evt. kan den som er i ulønnet permisjon ta kvelds-/ nattevakter på sykehjem/hotell/bensinstasjon etc. for å spe på inntekten hvis det blir for trangt. Jepp, det ser sånn ut. Håper på at vi i det minste får en halv barnehageplass det halvåret det gjelder ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå