Tuppatuppa Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Er på ferie i Spania. Spiser mindre, maks 2 glass hvitvin annenhver kveld ( reiser m / barn ), har spist fisk og salat i 2 uker nå. - Likevel ser det ut som - og føles det ut som - om jeg har lagt på meg ???? WHY ?? HOW ???? Noen kloke råd fra kloke hoder?? Anyone ????
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Ligger ved bassenget/på stranden hele dagen? Drikker mye vann/brus osv? Det kan vel være så mangt...
The Kitten Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Er på ferie i Spania. Spiser mindre, maks 2 glass hvitvin annenhver kveld ( reiser m / barn ), har spist fisk og salat i 2 uker nå. - Likevel ser det ut som - og føles det ut som - om jeg har lagt på meg ???? WHY ?? HOW ???? Noen kloke råd fra kloke hoder?? Anyone ???? Du må da ha spist mer en bare fisk og salat? Eller spiser du det til frokost? Mitt beste råd: Nyt ferien!
LukaFrost Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Jeg kan gjerne bli oppblåst i varmere strøk. Særlig de første dagnee. Muligens fordi det er så uvant med så mye varme. Eller det kan være væske i kroppen.
Wildy Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Jeg blir litt hoven og oppblåst i hele kropen den første uken i syden, men det går seg til. Når jeg kommer hjem har jeg som regel gått ned ett par kilo. Men jeg har med joggeskoene, og springer hver morgen før det blir for varmt. For det blir mye mindre aktivitet gjennom dagen, sløving på stranda eller ved bassenget osv,i forhold til hverdagen hjemme.
Tuppatuppa Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2010 Takk for snille og gode svar !! Med to barn under 8 år med oss, blir det lite sløving på bassengkanten / stranden, er i aktivitet/bevegelse ca. 3 timer for dagen - om vi skal snakke " skikkelig innsats !! Dagsmeny her nede: ( Jeg er litt rutinemenneske: ) Frokost: 1 stk. toast fiberbrød m / 1 slice Jarlsberg, 1 liten skål med melon ( gul & vann ),1 nektarin & 1 lite glass appelsinjuice. Mellommåltid: 1/2 liter vann m/ kullsyre, ett eple Mellommåltid 2 : 1/2 liter vann og en neve saltfrie nøtter & frø Middag: Fisk eller frisk salat m/ enten kylling, tunfisk eller reker. Dressing ber jeg alltid om " on the side " - mest i tilfelle jeg skulle ønske en ørliten smak av dette. 2 glass vin og 1/2 l vann m/ kullsyre. " Kvelds " : 1/2 liter vann m/ kullsyre og et eple eller en nektarin. Tar 50 sit-ups for dagen, 20 push up's og litt andre ben-øvelser -når jeg ikke har anledning til å trene annet. Å ta med meg joggesko her nede, er for meg temmelig dødfødt - jeg orker ikke løpe i denne heten - og VET det !! Til vanlig - hjemme - trener jeg aktivt ca. 3-4 dager i uken. Føler ikke at jeg har lagt på meg i form av spise for mye osv.... men føler meg bare kvapsete og litt løsere i fisken enn til vanlig, liksom ?? Mener det kan være pga. vannoppsamling, men er usikker - har f.eks. ikke " bommelommet " mer enn 4 ganger på de siste 14 dagene...??? !! =)
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Mener det kan være pga. vannoppsamling, men er usikker - har f.eks. ikke " bommelommet " mer enn 4 ganger på de siste 14 dagene...??? !! =) Det er jo ikke så rart, du får jo knapt nok i deg mat.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #8 Skrevet 28. juli 2010 Det der høres helt absurd ut. For hard treningsrutine i forhold til omstendighetene (50 situps pr dag er meningsløst) og ALTFOR LITE MAT! Spiser du like lite (og trener like mye) når du ikke er på ferie også? I så fall er det ikke rart du føler deg slapp i fisken. Kroppen din har mest sannsynlig gaflet løs på muskelmassen, i mangel på nok næring i kostholdet. At du føler deg slapp og dårlig og ikke klarer å gå på do skyldes nok ikke noe mer mystisk enn at du sultefôrer deg selv. Spis mat, så skal du se du får mer energi, normale toalettrutiner, mer muskler, bedre forbrenning og finere kropp.
Neala Skrevet 28. juli 2010 #9 Skrevet 28. juli 2010 Det med bommelommingen kan være at du får i seg for lite fiber!
I.am.me Skrevet 28. juli 2010 #10 Skrevet 28. juli 2010 I Syden kan du reagerer på bakterier i vannet, hvis du drikker av springvannet, og da kan du føle deg oppblåst og få diarè og greier.
LukaFrost Skrevet 28. juli 2010 #11 Skrevet 28. juli 2010 Ikke bare spiser du lite, du drikker nok for lite også.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #12 Skrevet 28. juli 2010 Spis oftere salat med fisk eller kylling, iallfall 3 ganger om dagen, drikk MYE vann. Fortsett med å spise nøtter og frø, det er viktig når man ikke spiser karbohydrater.Og det er veldig bra med frukt, fortsett med det.
Inx Skrevet 28. juli 2010 #13 Skrevet 28. juli 2010 Slapp av og nyt ferien din istedet. Du lever sikkert asketisk nok i hverdagen allerede. Kostholdet ditt virker svært nøkternt og i minste laget - for å få i gang "fordøyelsen" så må du ha mer fiber og væske sannsynligvis.
Gjest SmallTalk Skrevet 28. juli 2010 #14 Skrevet 28. juli 2010 Jeg får saltkick av varmen og går opp et par-tre kg med vann når jeg er syden. Dette forsvinner igjen så fort jeg er tilbake i Norge igjen. Men i motsetning til deg så spiser jeg som vanlig når jeg er på ferie, trener minimalt og koser meg. Sydentur er ikke tidspunktet for å tenke på vekta.
Tuppatuppa Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 28. juli 2010 Tusen takk for alle svar !! Fra imorgen: drikke mer, spise en salat xtra og kanskje slappe litt mer av?? Helt riktig, er ganske pirkete på maten til vanlig - har vært tykk ( 110 kg !!! ) for 4 år siden, men har holdt 63-67 kg. etter dengang ved hjelp av trening og mat-regime - kanskje derfor jeg blir litt stresset nå ?? Tusen takk - alle sammen!!!! klemmer i bøttevis !!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #16 Skrevet 28. juli 2010 En salat inneholder nesten ingen kalorier så du burde spise langt mer enn èn ekstra salat. Få i deg litt ordentlig mat, med proteiner og fett, så du får opp næringsinnholdet og hindrer kroppen i å tære ytterligere på muskelmassen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå