Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Når man opplever brudd etter et langt samliv (snakker 20 år+), hvordan skal man da komme over det? Bruddet kom brått og overraskende selv om de siste åra føltes mest som et vennskap. At han dro fordi han hadde funnet seg ei ny gjorde det ikke lettere.. Alikevel innså jeg raskt at det var nok det beste. I ettertid har vi hatt en relativt god tone, vi har møttes og kommet greit overens. Vi har begge et ønske om å være venner, men jeg opplever nå at hans nye forhold gjør det litt vanskelig. Grunnen er at den nye dama hans er meget ustabil og en uke er forholdet "råhett" og han tilbringer det meste av tid der. For så å oppleve at neste uke er heller "iskald" og han er ikke velkommen. Jeg syns det er vanskelig å se at hun behandler han slik, gjentatte ganger. I de "kalde" periodene tilbringer vi noe tid sammen, han kommer på besøk og inviterer på kaffe o.l Jeg føler på et vis at han får i både pose og sekk om dere skjønner.. Samtidig som jeg fremdeles er glad i han og ønsker han alt godt.. På et vis så føler jeg at jeg har kommet over han, på det viset at jeg syns det er ok at han har flyttet å fått ny kjæreste. Men, på den andre siden så syns jeg kanskje at jeg fremdeles bryr meg for mye om hvordan han har det.. Hans bekymringer og problemer i det nye forholdet påvirker meg og jeg klarer ikke la være å stille opp når han har det vanskelig.. Hvordan ville dere forholdt dere til dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Jeg hadde trukket meg unna og begynt å leve mitt eget liv. Han tar opp plassen til en eventuell ny mann. Og det er ikke bra for deg. Dessuten, dersom det fremdeles ER følelser der, så bør du statuere eksempel at du ikke er ei dørmatte som sitter og trøster og venter. La ham slite, han har jaggu bedt om det selv! Ikke ditt problem. (Fantastisk åssen du kan rasjonalisere bort egne føleser og synes synd i en dritt som lurte deg...)
Gjest Jane E Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Klart man ikke bare setter strek etter mange år sammen. Jeg skjønner godt at du er engasjert i han ennå, men du gjør lurest i å trekke deg unna. La kjærlighetslivet hans være, konsentrer deg om ditt eget liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå