Gå til innhold

Er det bare meg?

206 stemmer

1. 1. Er det unødvendig å bruke så mye penger på en brudekjole du skal ha på deg en dag?

• Nei! Det er jo en dag som skal være helt perfekt!
      40
    • Ja. Helt tullete.
      117
    • Jeg er rik og trenger ikke se på prislapper! Æddabædda!
      8
    • Bryr meg ikke.
      41

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slutt å skriv "la nå folk gjøre hva di vil med pengene sine"

Dette er ett forum...vi diskuterer. Hvis vi ikke kan diskutere hva andre gjør hadde forumet død!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det er den første gangen man virkelig vil ha den flotte hvite kjolen! "

:skratte: Jaja, det er fint du skjærer alle over samme kammen da.

"min kjole får jeg garantert solgt igjen til halv pris, så da blir jo prisen noe rimeligere. "

Sett hvor mange kjoler som ligger ute på finn eller? Når man får sydd nye kjoler på Ebay til en tusenlapp, er det svært få som gidder å kjøpe brukt, når man med rens, innsying/oppsying osv. gjerne ender opp på samme prisen uansett...

Skrevet

Jeg kjøpte min på ebay til 1600 kr.

Den var utrolig flott, og like fin kvalitet som de jeg hadde prøvd i brudesalongene. Jeg syns det er utrolig deilig og kunne ha min brudekjole hengende uten og ha dårlig samvittighet for at jeg burde selge den pga pris.

Det var en meget spesiell dag, og jeg vil ha kjolen min til evig tid :rødme:

At andre kjøper seg så dyre kjoler er opp til dem. Men jeg valgte heller og bruke mer penger på selve bryllupsdagen og bryllupsreise, samtidig som jeg faktisk hadde drømmekjolen min også :jepp:

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Nå blir det vel ramaskrik her, men jeg synes faktisk ikke folk skal få gjøre hva de vil med pengene sine. Å bruke 15 000 kroner på én kjole er bare ikke forsvarlig. Særlig når du ender opp en kjole som er helt lik alle andre (tubetopp, bløtkake, eller havfrueform), som du forsvarer med at "den er så meg!". Når du går opp kirkegulvet ser du ut som en hvilken som helst annen brud. Det får være måte på bruk og kast.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg ser at jeg formulerte meg litt rart her...Grunnen til at vi sparer penger på mat, musikk, transport + blomster er at vi har bekjente som hjelper oss med dette til en redusert pris...

Det er ikke sånn at vi sparer inn ved å bruke lite penger på de postene, gjestene får 3 retters middag, transport fra kirke til lokale,levende musikk til mottakelsen og jeg har flere venniner som er blomserdekoratører:)

Hvordan sparer dere inn på de postene uten å bruke mindre penger på dem?

Skrevet

Jeg har brukt 15900,- på min kjole og jeg angrer ikke ett sekund! Med slør, underskjørt og litt omsying ender herligheten på ca 20000,-.

Jeg synes alle må få bruke så mye eller lite på kjole som de vil, alle er vakkre på sin måte uansett:-)

Men dere som sier at man ikke ser forskjell på en kjole til et par tusen vs en i denne prisklassen er jeg overhodet ikke enige med. Man ser faktisk forskjell på stoff, design, sømarbeid , hvordan kjolen sitter på kroppen og eventuelle broderier med perler/ krystaller osv.

Skrevet

Kjøpte min designer kjole ifrå Ronald Joyce & Victoria Jane i London.

Den er heilt spesielle (ikke standard a-la princess dress), men er lagt av chiffon og har ingen rygg, kun diamanter og roser bak. Selges IKKE i Norge i det heile tatt! Den nærmeste butikken kor eg kunne kjøpt den va i København. Der kostet den 20.000 kr + reisen i tilleg...:/

Og det var den eneste kjolen eg ville ha:) Va kje innstilt te å betale så masse penger for en kjole, dermed drog eg te England (der kjolen blei designet og sydd).

Og wo-a-la:

- i London kostet den kun 13.000 kr (altså 7.000 billigere enn i Danmark)

- i januar'10 va den på salg (for det va 2009 mod) nedsatt te 7.000 kr

- me fikk tebake 18% MOMS, dvs. 1.260 kr

TOTALT kom kjolen på 5.740 kr istedet for 20.000 :) Eg blei meget fornøyd, sjøl om eg måtte betale 1.560 kr for oppleg og andre små justeringer av kjolen seinara i Norge!

Så damer, i stedet for å betale 18-20.tus kr for kjolen, REIS heller te utlandet, da får dåkke reisen på kjøpet, men likevell under den prisen dåkke kommer te å betale KUN for kjolen i Norge (det er snakk om kun veldig spesielle designer kjoler, altså;))

Skrevet

Jeg har brukt 15900,- på min kjole og jeg angrer ikke ett sekund! Med slør, underskjørt og litt omsying ender herligheten på ca 20000,-.

Jeg synes alle må få bruke så mye eller lite på kjole som de vil, alle er vakkre på sin måte uansett:-)

Men dere som sier at man ikke ser forskjell på en kjole til et par tusen vs en i denne prisklassen er jeg overhodet ikke enige med. Man ser faktisk forskjell på stoff, design, sømarbeid , hvordan kjolen sitter på kroppen og eventuelle broderier med perler/ krystaller osv.

så du sitter å studerer sømmen og stoffet på bruden når hun går opp kirkegulvet?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

så du sitter å studerer sømmen og stoffet på bruden når hun går opp kirkegulvet?

Nettopp mitt poeng :) Ja, bruden merker forskjell, men ingen andre legger merke til at denne kjolen skiller seg fra andre kjoler som koster en brøkdel av prisen.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Ellers synes jeg man kan gjøre som Brazil-girl :) Din kjole synes jeg arbeidet du la i få tak i den for best pris rettferdiggjør. Man planlegger bryllup flere år i forveien, så kjolen skal man lett kunne finne på salg, for eksempel.

Skrevet (endret)

Me har kje planlagt bryllupet vårt i flere år (halloen, da sko eg klikke;)), men 1 år brukte me på det, ja...

Altså, han frydde den 26.juli, i august bestemte me dato, det blei 18.09.10, så å si FRA og MED september 2009 har eg planlagt bryllupet (kunne sikkert klart dette på 6 mnd, HVIS bryllupet sko vært i Norge, MEN me giftet oss i Roma, og ting tar lenge tid der;))

Så nei, eg har kje brukt meir enn 1 år;)

Og den kjolen synes eg va verd både pengene og reisen te London;) I stedet for å betale 16.000 kr for KUN Agape kjole (som ei venninde av meg gjorde), fikk meg & forloveden min heile 4 dager i London + designer kjole på kjøpet for akkuratt de samme pengene :yvonne:

post-39472-1287428584,0851_thumb.jpg

post-39472-1287428593,128_thumb.jpg

post-39472-1287428829,7541_thumb.jpg

Endret av Brazil-girl
  • 2 uker senere...
Skrevet

Å foe en kjempefin kjole :hjerter:

Takk ;)

Skrevet

Vi (det vil si, min mor, som betalte) brukte ca 16.000 til sammen på kjole, diadem, underskjørt og slør. Kjolen alene kostet 12.000. Jeg hadde da allerede prøvd å argumentere med at jeg skulle på salget i oktober, for å finne meg et kupp, men min mor ville gjerne at vi skulle gå på noen av hennes favorittbrudebutikker også. Og vips, der var kjolen, og da måtte vi bare ha den :) og mor valgte slør og diadem uten å se på prisen i det hele tatt :)

Hadde det vært meg selv som skulle betale, hadde jeg nok prøvd salget først, før jeg evt kjøpte ny kjole. For meg var det uaktuelt å bestille på nettet, fordi jeg er redd for at kjolen ikke skulle passe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...