Gå til innhold

Er det bare meg?

206 stemmer

1. 1. Er det unødvendig å bruke så mye penger på en brudekjole du skal ha på deg en dag?

• Nei! Det er jo en dag som skal være helt perfekt!
      40
    • Ja. Helt tullete.
      117
    • Jeg er rik og trenger ikke se på prislapper! Æddabædda!
      8
    • Bryr meg ikke.
      41

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leser i bryllupsforumet fra tid til annen, og må si jeg synes "galskapen" tar overhånd mange ganger. Hvorfor gifter mange seg egentlig? Er det en unnskyldning for å ha en flott, kjempedyr kjole, som blir brukt bare én gang i livet, for å ha et overdådig selskap, for å ha alskens dilldall, som dette som kalles dokurver, gaver til gjestene, duker og servietter må matche fargen på brudekjolen osv.?

For meg virker det ikke som hovedsaken er å formalisere forholdet til den man er glad i. Brudgommen er bare en rekvisitt.

Det inntrykket sitter gjerne jeg igjen med og. Men igjen, hver sin smak, og hver sine prioriteringer. Jeg vil ikke prioritere et bryllup til 120.000 kr. Da kunne vi ikke gifta oss på noen år enda. Det er viktigere for oss å bli gift, enn å holde bryllup. Men hva andre måtte ønske å prioritere er deres sak, og deres valg. Har man lyst og penger til et digert bryllup med kjole til 20.000, så kjør på :)

Vi velger det enkelt. Min kjole kosta som tidligere skrevet i tråden 449 kr, og en bolero til 200 kr :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg synest det er greit å bruke litt pengar på ein brudekjole, særleg om ein skal ha skikkeleg bryllaup og greier. Men noko særleg meir enn 5000,- trur eg ikkje eg ville ha brukt. Eg ser trass alt ikkje SÅ jævla mykje betre ut i noko til 5000,- som i noko til 500,-. Ikkje minst er det veldig mykje eg heller ville brukt dei mellomliggjande 10 000,- til-.

Trur eg brukte 35 dollar på brudekjolen min, eg. Men så var han så enkel at eg kan bruke han igjen, og det var faktisk eit poeng også.

Skrevet

Jeg leser i bryllupsforumet fra tid til annen, og må si jeg synes "galskapen" tar overhånd mange ganger. Hvorfor gifter mange seg egentlig? Er det en unnskyldning for å ha en flott, kjempedyr kjole, som blir brukt bare én gang i livet, for å ha et overdådig selskap, for å ha alskens dilldall, som dette som kalles dokurver, gaver til gjestene, duker og servietter må matche fargen på brudekjolen osv.?

For meg virker det ikke som hovedsaken er å formalisere forholdet til den man er glad i. Brudgommen er bare en rekvisitt.

Hvis man skal tenke sånn så blir jo nesten alt unødvendig..

Hvorfor kjøper noen seg bil til 500 000 når de kan få en like trygg og fin bil til halve prisen eller under?

Hvorfor kjøper folk seg nytt og fint hus når de egentlig ikke trenger noe større enn en 4-roms leilighet.

Hvorfor kjøper man seg nye klær hvis man fortsatt har noe brukenes i skapet?

Hva TRENGER man virkelig egentlig??

Vi jobber hardt og tjener våre egne penger, vi har lyst på et stort og flott bryllup og da blir det også det! Vi er voksne og bestemmer selv hva vi bruker pengene våre på. Det betyr ikke at vi elsker hverandre mindre enn andre, eller at vi har et behov for å vise oss frem e.l. Det er bare slik vi har drømt om å ha det når vi gifter oss..

Skrevet

Enig med siste svaret her! Man gifter seg bare en gang, og da er det helt naturlig at man vil ha en perfekt dag. Et bryllup er en av de viktigste begivenhetene i livet. En av de lykkeligste dagene man opplever. Ja, vi sparer selvsagt penger der vi må, men vi vil invitere alle vi vil ha der, gi dem fantastisk mat og god drikke. Ha en super fest å feire kjærligheten. At brudgommen er en rekvisitt er det dummeste. Han er jo hovedpersonen han også. Minst like opptatt som meg at festen skal bli bra. At baren har alt som trengs, DJ'en spiller bra musikk, at fotografen tar fine bilder. Og at vi begge ser fantastiske ut.

Det er den ene dagen i livet som er vår fest! Da gjør man selvsagt som man har lyst til og råd til. Og om noen synes det er mye penger med 50.000 mens andre synes 150.000 er helt greit så er jo det opp til hver enkelt, og ingen trenger vel å dømme noen for det ene eller andre.. Er det litt misunnelse her kanskje????

Skrevet

Jeg kunne lett brukt 15.000 og mer hvis det var the one and only, men det skal ikke gå på bekostning av andre ting. Heldigvis har jeg en kjæreste som ser for seg at fine bryllupskjoler koster mye, så tror jeg kan kjøpe så å si det jeg vil. Tror likevel jeg kommer til å se på mammas kjole i første omgang, fordi jeg synes den er fin, og kan tenke meg å få sydd den om.

Skrevet

Jeg synes ikke det er vannvittig å bruke 15000 kroner på en brudekjole! For min del handler kjolejakten om å finne en kjole jeg føler meg vel i, og som passer meg. Den dagen vi gifter oss vil jeg at "alt" skal være perfekt, og det inkluderer at jeg ser så fin ut som han fortjener. Og jeg har aldri følt meg så vel i noen kjole som jeg har gjort i flere av de jeg har prøvd nå, og da er det gangske enkelt verd det! For meg hadde det også føltes helt feil å gifte meg i en kjole jeg har planer om å bruke flere ganger...

Men på den annen side har jeg overhodet INGEN problemer med å forstå at andre prioriterer anderledes! Vi er ikke like, og det må være like greit at noen velger å bruke 15000 på en kjole som at noen velger å bruke 500 :jepp:

Skrevet

Det må bli opp til hver enkelt, men synes det er å sløse penger når summen blir stor for en kjole man aldri bruker mer. En løsning er å overta en kjole fra en venninne og sy den om. Ofte passer ikke overdelen til skjørtet selv om størrelsen er omtrent den samme. Noen er barmfagre osv. Men kjenner man ikke noen som har glede av omsøm blir det litt mer vanskelig. Løsningen er å lete etter svar og være litt bevisst på valget. En dyr kjole er ikke målestokk for et godt samliv.

Bruk fantasien og send noen kroner til frelsesarmeen.

:)

Skrevet

Jeg hadde svært god råd da jeg giftet meg, og brukte ca 5000,- på en kjole jeg kjøpte i London. Jeg har kjøpt andre kjoler senere som har vært mye dyrere, men jeg kjøpte det jeg syntes passet den gangen.

Personlig ville jeg ikke kjøpt en kjole til 15 000,- hvis jeg hadde ganske dårlig råd, jeg hadde heller ønsket meg en flott diamantring.

:ler:

ja, ok. for ordens skyld: dersom man har ganske dårlig råd ønskr man seg hverken kjole til 15000 eller en diamantring med den forventning om at dette skal skje.

jeg kunne helt sikkert valgt en kjole til mye penger dersom jeg satt VELDIG godt i det.

samtidig hadde nok samvittigheten min gnagd ganske greit når jeg vet at over 100 000 barn leve under fattigdomsgrensen i Norge idag, for ikke å snakke om alle de barna verden over som legger seg skrubbsultne hver dag.

dermed hadde jeg nok som en middelvei gitt ganske mye penger til et veldedig formål - dersom prinsessefaktene mine tok overhånd.

eventuelt betale masse penger selv for et dyrt bryllup, men bedt om at gavene ble gitt i form av donasjon til organisasjon/lokalt prosjekt e.l.

man gir og tar.....

Skrevet

For meg ville det vært vanvittig å bruke 15.000 på en brudekjole, men jeg snakket nylig med en kommende brud som var kjempefornøyd med å ha frigjort masse penger på bryllupsbudsjettet etter brudekjolekjøpet. Hun hadde kjøpt kjole til ca 20.000, og hadde budsjettert med 30'!

Skrevet

Ja man gifter seg som regel en gang,ja man lever bare en gang...men betyr det virkelig man trenger å ta så utrolig mye av? Nei

Skrevet

Jeg er en person som gjerne handler brukt. Klær kjøper jeg gjerne brukt eller byttet, det viktigste er at jeg finner noe som kler meg, samme om det er dyrt eller billig.

Kjoler og jeans ender jeg ofte med å betale MYE for, og jeg tror jeg aldri har funnet kjole eller jeans på salg eller brukt.

Jeg er en str. 38-40, men det er noe rart med kroppen min, så jeg føler det er lite som sitter fint på meg. Mye rumpe og lår, slank midje, mye pupper og brede skuldre. Umulig med kjoler, man må gjerne lete blant dyrere kjoler for å finne noe som sitter bra.

Så ja, jeg kunne nok brukt såpass med penger på en brudekjole, for å finne den perfekte. Men ikke samme hva; finner jeg noe billigere en annen plass som sitter bra, så ville jeg kunne kjøpt den også :)

Skrevet

Jeg lurer på om alle dere som svarer faktisk har sett etter kjoler. Jeg var på jakt for et par uker siden, og det sa bare pang. Ingen kjole jeg prøvde etter var like fin på meg som den ene jeg nå har kjøpt til 11000. Jeg syns ikke man skal velge en kjole bare fordi den er billig, hvis den er billig er det bare et pluss!

Skrevet

Jeg hadde som mål å finne en kjole til ca 2-3000. Men forelsket meg i en til 8000. Den var bare helt perfekt. Men tror uansett ikke jeg hadde kjøpt den om den hadde kostet 15000... Selv 8000 synes jeg var "litt" i overkant...

Skrevet

Selv synes jeg det er vannvittig å skulle bruke så mye penger på en kjole.

Men så er jeg mann da.

Prøver å sette meg inn i det, betale 15 000kr for en dress jeg bruker en gang?

Og bare å kaste den etterpå, fordi den ikke kan/skal brukes igjen?

Hmmm

Skrevet

Selv synes jeg det er vannvittig å skulle bruke så mye penger på en kjole.

Men så er jeg mann da.

Prøver å sette meg inn i det, betale 15 000kr for en dress jeg bruker en gang?

Og bare å kaste den etterpå, fordi den ikke kan/skal brukes igjen?

Hmmm

Det morsomme er at hvis du hadde kjøpt deg en dress til 15 000 som du bare kunne bruke en gang, så hadde sikkert de fleste kvinner skjelt deg ut etter noter ;)

Skrevet

Jeg så en nydelig brudekjole til 13 000 kr som jeg hadde veldig lyst på. Men jeg synes persjonlig at det ble litt dyrt.Så jeg fandt en brudekjole som ble spesialsydd etter mine mål fra kina, noe som flere jeg kjenner hadde gjort så den bestilte jeg og jeg ble kjempe fornøyd. Den kostet bare ca 2000 kr.

Siden det er ditt bryllup og dine penger så mener jeg at du skal gjøre sånn som du selv vil.

Er jo sikkert den lykkeligste dagen i ditt liv og den vil man jo skal være perfekt. :bryllup:

Skrevet

Man bestemmer selv hva man prioriterer på budsjettet...Vi hadde et romslig budsjett,og jeg reiste til Kleinfeld Bridal i New York:) der prøvde jeg svært mange kjoler,og fant drømmekjolen:) Brukte en god del mere enn 15 000 kr, men den er verdt hver krone;)

Skrevet

Man bestemmer selv hva man prioriterer på budsjettet...Vi hadde et romslig budsjett,og jeg reiste til Kleinfeld Bridal i New York:) der prøvde jeg svært mange kjoler,og fant drømmekjolen:) Brukte en god del mere enn 15 000 kr, men den er verdt hver krone;)

Så herlig for deg! Jeg tenker at hvis man faktisk har råd, så må det jo bryllupsdagen være den ultimate anledning til å sløse litt. :) Av nysgjerrighet (bare fordi jeg elsker kjoler), kan vi få se kjolen du endte opp med? Og kanskje til og med prisen? :D

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg brukte 5000 kr på min og syntes absolutt det var mer enn nok (hadde sett for meg maks 3000, men datoen begynte å nærme seg og jeg var blitt litt desperat ;) ).

Men jeg sier som jeg ser andre har gjort; det er jo så mye folk bruker penger på der jeg rett og slett ikke forstår prioriteringen. Derfor kommer nok dette langt ned på listen over det folk gjør som jeg synes er uvettug pengebruk.

Skrevet

http://www.kleinfeldbridal.com/index.cfm?pid=51&page=1

Har dessverre ingen bilder av kjolen på pc`en jeg bruker nå, men den ble designet til meg...

Den er ganske lik en annen kjole som Pnina Tornai designet, Style No. 31800089

Min hadde stropper, og bare en blomst på kjolen...Hadde ikke de armene som er avbildet. Dessuten var stoffet på skjørtet glattere. Betalte rundt 35.000 for kjole, slør og tiara. Ja, det kostet litt, men synes det var verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...