Gå til innhold

Er det bare meg?

206 stemmer

1. 1. Er det unødvendig å bruke så mye penger på en brudekjole du skal ha på deg en dag?

• Nei! Det er jo en dag som skal være helt perfekt!
      40
    • Ja. Helt tullete.
      117
    • Jeg er rik og trenger ikke se på prislapper! Æddabædda!
      8
    • Bryr meg ikke.
      41

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg brukte ca 8000, og jeg synes DET var vannvittig :/ Men det var MIN kjole!! :) Jeg kunne ikke la være å kjøpe den.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men det viktigste er vel at man føler seg fin i kjolen, uavhengig av pris...

Det er veld den holdningen jeg ikke klarer å identifisere meg med. Jeg hadde ikke følt meg vel i en kjole til 15.000,-

Det er bare så vanvittig mye penger for eet klesplagg! Synes jeg altså..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er veld den holdningen jeg ikke klarer å identifisere meg med. Jeg hadde ikke følt meg vel i en kjole til 15.000,-

TS

Og i dag kan jeg ikke stave.

TS

Skrevet

TS

Det skjønner jeg, er jo helt vanvittig. Men man vil jo føle seg som verdens fineste på en viktig dag. Synes hver enkelt får vurdere hva de kan ta seg råd til og hva de selv vil bruke. Jeg hadde glatt brukt 15.000 om det var min drømmekjole, men ble kjempeglad da jeg fant en til 8000 som var perfekt for meg. Så tenkte vel litt på pris likevel...

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg kunne sikkert brukt 15.000 på en brudekjole dersom jeg hadde funnet "the one" og denne hadde kostet meg 15.000. Nå er det vel veldig lite sannsynlig at jeg noen gang ender opp på denne summen for en kjole, men man vet aldri... :)

Uansett, jeg spurte samboeren hva han ser for seg at en brudekjole koster... :sjenert: Svaret var "Nei, det er vel sikkert en 20-30 tusen, det?", så jeg tror jeg kan strekke busjettet ganske langt når den dagen kommer. :lur:

• 2 uker senere...
Skrevet

money dont buy class, men 15.000 er ikke så ille altså. :kaffekopp:

Skrevet (endret)

Folk kan for min del bruke skkurat så mye på brudekjolen de bare orker og har lyst til, men jeg kunne aldri brukt så masse som 15.000.

Om vi skulle hatt et stort bryllup, og hatt en del penger å bruke, så hadde jeg nok satt et tak på rundt 6-7-8.000. Og da har jeg tatt i litt.

Siden vi nå skal ha det helt enkelt, så har jeg av alle ting funnet meg en hvit kjole på Ellos, til den nette sum av kr 449,- :jepp:

..ikke for å helle malurt i begeret; men nå er den på salg til 250,- ;)

Kjolen er forresten kjempesøt. Godt kjøp kaller jeg det for! :jepp:

Selv betalte jeg ca 2-3000 for min kjole.

Endret av Scorpina
Skrevet

..ikke for å helle malurt i begeret; men nå er den på salg til 250,- ;)

Kjolen er forresten kjempesøt. Godt kjøp kaller jeg det for! :jepp:

Selv betalte jeg ca 2-3000 for min kjole.

Ellos har en tendens til å være litt misvisende, det er den sorte varianten som koster 250. Riktig pris kommer ikke fram før man har valgt farge og størrelse.

Jeg er strålende fornøyd med kjolen :jepp: Hva slags kjole har du?

Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med min kjole, og jeg ga 8300 for min. Hadde et lite tak på ca 10.000kr, så er fornøyd der :)

Har fått spørsmål om hvordan i alle dager jeg hadde råd til det da :P Men det er ganske mye kjole :)

Skrevet (endret)

Ellos har en tendens til å være litt misvisende, det er den sorte varianten som koster 250. Riktig pris kommer ikke fram før man har valgt farge og størrelse.

Jeg er strålende fornøyd med kjolen :jepp: Hva slags kjole har du?

Jeg hadde en "hjemmesnekra" kjole ;) Fant ikke akkurat hva jeg ville ha i butikk/online så jeg gikk til en skredder med et bilde og sa "dette vil jeg ha". Og den ble akkurat som jeg ønska.

Når jeg gifta meg var det litt Lord of the Rings feber (m.a.o noen år siden) så jeg valgte en a la slik kjole (den på bildet har mye og laaange chiffonermer, min hadde ca halvparten + at jeg valgte et enklere belte, ikke så bling-bling'ete).

Endret av Scorpina
Skrevet

Kjolen i linken var kjempefin :jepp: Men som du sier, litt mye ermer. Ikke ille å få noe tilsvarende sydd for 2-3000 kr!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøpte kjole nå i helgen, den hadde en prislapp på den nette sum av 11.900 kroner. med slør og tiara og underskjørt kom vi over 16.000. Men min mor ville gjerne betale, og sa at prisen var omtrent det samme så lenge vi fant rette kjolen. I ettertid var vi mer sjokkert av prisen på tiara og slør enn kjolen - sløret kostet nesten tre tusen alene. Men jeg blir så fiiiiiiin!!!

Skrevet

Før jeg fant brudekjolen min så tenkte jeg at jeg IKKE skulle bruke mer enn kr 8000,-. Så fant jeg drømmekjolen etter å ha vært i mange kjolebutikker. Kjolen kostet kr 12000,-. Tiara/diadem kostet kr 700,-. Slør kostet 1500,-.

Perfeksjonismen i kjolen gjorde at det var verdt det.

Skrevet

At det bare er deg vil jeg ikke tro,, men langt fra alle synes det er galskap.

Min kjole kostet 18000, og det er før tilpasninger, tilbehør osv, og den er absolutt verdt det.

Jeg gifter meg en gang, vi har råd til det og det var den fineste kjolen jeg fant! Hvordan får det blitt galskap da?

Jeg tenker litt sånn at hva man bruker pengene sine på er en privatsak, kanskje du har det samme budsjettet som oss men har brukt mer penger på for eks mat, pynt e.l.?

Jeg ELSKER kjolen min og ingen annen ville vært bra nok etter at jeg prøvde den :)

Skrevet

Å folk klager på at jeg brukte 14 000 på en pc....nei vett du hva!!

Skrevet (endret)

Å folk klager på at jeg brukte 14 000 på en pc....nei vett du hva!!

Det er jo faktisk noe fornuftig å bruke 14000 på! :O Det setter ting litt i perspektiv... Tenk om man bare kunne bruke pcen 1 dag, og så satte man dem på loftet etterpå...

Endret av Jade
Skrevet

Så lenge man har penger er det ikke vanvittig for dem kanskje, men for meg er det vanvittig siden jeg ikke har råd til en kjole jeg bare skal bruke en dag! Kjolen kom på 5000 kr ny orginal fra en nettside i spania som solgte orginale brudekjoler. Ville absolutt ha orginal og ikke kopi, derfor ble det slik:)

Skrevet (endret)

Det er jo faktisk noe fornuftig å bruke 14000 på! :O Det setter ting litt i perspektiv... Tenk om man bare kunne bruke pcen 1 dag, og så satte man dem på loftet etterpå...

Da tror jeg ikke personen hadde kjøpt den.

Men nå syntes ikke jeg 14 000 er mye for en pc.

Endret av mirandaa
Gjest Eurodice
Skrevet

At det bare er deg vil jeg ikke tro,, men langt fra alle synes det er galskap.

Min kjole kostet 18000, og det er før tilpasninger, tilbehør osv, og den er absolutt verdt det.

Jeg gifter meg en gang, vi har råd til det og det var den fineste kjolen jeg fant! Hvordan får det blitt galskap da?

Jeg tenker litt sånn at hva man bruker pengene sine på er en privatsak, kanskje du har det samme budsjettet som oss men har brukt mer penger på for eks mat, pynt e.l.?

Jeg ELSKER kjolen min og ingen annen ville vært bra nok etter at jeg prøvde den :)

Jeg leser i bryllupsforumet fra tid til annen, og må si jeg synes "galskapen" tar overhånd mange ganger. Hvorfor gifter mange seg egentlig? Er det en unnskyldning for å ha en flott, kjempedyr kjole, som blir brukt bare én gang i livet, for å ha et overdådig selskap, for å ha alskens dilldall, som dette som kalles dokurver, gaver til gjestene, duker og servietter må matche fargen på brudekjolen osv.?

For meg virker det ikke som hovedsaken er å formalisere forholdet til den man er glad i. Brudgommen er bare en rekvisitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...