Gå til innhold

Er det bare meg?

206 stemmer

1. 1. Er det unødvendig å bruke så mye penger på en brudekjole du skal ha på deg en dag?

• Nei! Det er jo en dag som skal være helt perfekt!
      40
    • Ja. Helt tullete.
      117
    • Jeg er rik og trenger ikke se på prislapper! Æddabædda!
      8
    • Bryr meg ikke.
      41

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For min del ville det vært galskap å bruke så mye penger, rett og slett fordi jeg ikke synes det er verdt den ene dagen. Kjolen min kostet meg i underkant av 5000, og selv det syns jeg egentlig var alt for mye for én dag.

Jeg syns det virker som enkelte bruder mister helt bakkekontakten så fort forlovelsesringen er på fingeren. Det er liksom ikke måte på hva de fortjener... Tenk hva du får for 15000? Alt snakket om fri bar eller ikke... Du får mye alkohol for 15000. Eller en fin start på en bryllupsreise.

Men det koker vel egentlig ned til hva man syns det er greit å bruke på en bryllupsfeiring. Vi kuttet ned på klesbudsjettet for å kunne tilby gjestene fantastisk mat og god vin. Det kunne ikke falle meg inn å prioritere en prinsessekjole fremfor å ordne istand skikkelig gjestebud.

Når det er sagt, så har jeg tygget tørre snitter i bryllup hvor det meste av budsjettet gikk til brudens antrekk, noe som virket veldig snålt og gjorde at vi ikke følte oss veldig velkomne som gjester. Det er ikke ment som kritikk til de som kjører lavbudsjettsbryllup altså, for mannen og jeg har vært i lavbudsjettsbryllup som har vært helt supre, men der har de i hvert fall tatt et snev av hensyn til gjestene. Og det er jo det man forventer som gjest, å føle det som at man er invitert fordi brudeparet vil dele dagen med deg, ikke fordi de inviterer av plikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er jo et poeng. Vi skal ha et bryllup som helst ikke skal overskride 50.000,- så da er 15.000,- et betydelig større innhugg enn det hadde vært i et bryllup til 150.000,-

Flaks for meg at jeg ikke liker dagens brudekjolemote da! :danser:

TS

De fleste brudekjolene man ser nå om dagen er jo den stroppeløse varianten. Jeg er ikke spesielt begeistra for den nei. Min kjole er `nesten` stroppeløs, men ikke helt. Dessuten har jeg tenkt å ha en lilla bolero over, da min tilkommende skal ha på seg lilla skjorte.

Hva slags kjole planlegger du å ha?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

tulette å sammeligne en kjole man bruker en dag med en bil. hvor mange har lyst å ha en kjole i skapet til 15k som man kanskje ikke får solgt videre

Jeg synes det er helt greit å sammenligne med biler og andre ting som kan kjøpes. Greit nok at en bil har nytteverdi, men en bil til 700.000 har ikke mye større nytteverdi enn en bil til 300.000. Likevel er det noen som har interesse av å bruke så mange penger på en bil, selv om mange vil riste på hodet og si at det er bortkastet... Så lenge man har råd til det bør det være opp til hver enkelt, spør du meg.

Gjest LilleLovely
Skrevet

For meg var det ganske uaktuelt å kjøpe en så dyr kjole som jeg aldri kunne bruke igjen. Har aldri betalt mer enn 2000 kr for en kjole, og så når jeg først skal bruke 15000 på en kjole så skal jeg bare bruke den EN gang?!

Så jeg gikk for designervarianten til ts... har fått en superkul kjole som jeg kan bruke i mange fine selskaper i tiden fremover. Med annet tilbehør da selvfølgelig.

Gjest Violently Happy
Skrevet (endret)

Er det bare meg som synes det er vanvittig å blåse så store summer på en brudekjole?

Jeg kjøpte en drøm av en brudekjole i USA for noen år tilbake fordi det var en slik kjole jeg ville ha til et fremtidig bryllup. En skikkelig sånn LOTR alvekjole med lange ermer og knapper i ryggen. Kostet meg da $499 (3493 kr). Overlykkelig. ^^

Bare å få tak i prinsen min nå da. ;)

Endret av Violently Happy
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å sammenligne med biler og andre ting som kan kjøpes. Greit nok at en bil har nytteverdi, men en bil til 700.000 har ikke mye større nytteverdi enn en bil til 300.000. Likevel er det noen som har interesse av å bruke så mange penger på en bil, selv om mange vil riste på hodet og si at det er bortkastet... Så lenge man har råd til det bør det være opp til hver enkelt, spør du meg.

En bil bruker man mange ganger. en brudekjole bruker man EN gang...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En bil bruker man mange ganger. en brudekjole bruker man EN gang...

Eh...og så? Man kan bruke en bil som koster 300.000 like mange ganger som man bruker en bil til 700.000. Så hvorfor kjøpe en så dyr bil?

Skrevet

Eh...og så? Man kan bruke en bil som koster 300.000 like mange ganger som man bruker en bil til 700.000. Så hvorfor kjøpe en så dyr bil?

Forde noen bruker en bil mere enn andre. Kan ikke dra norge rundt med en bil til 10 k som regel

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Forde noen bruker en bil mere enn andre. Kan ikke dra norge rundt med en bil til 10 k som regel

Så jo mer du kjører, jo dyrere bil MÅ du ha? Det stemmer ikke helt, vel? Det handler vel mer om smak og behag her også (som med brudekjoler), tror du ikke?

Skrevet

Så jo mer du kjører, jo dyrere bil MÅ du ha? Det stemmer ikke helt, vel? Det handler vel mer om smak og behag her også (som med brudekjoler), tror du ikke?

Man trenger gjerne bil etter forbruks område... Men når ble dette bil tema??

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For meg handler det ikke om bil eller brudekjole for den sakens skyld men det faktum at det alltid vil finnes noen som synes det er galskap å bruke masse penger på en brudekjole. Så finnes det de som synes det er galskap å bruke masse penger på bil, klær, reise, datautstyr osv, og som ikke kan fatte og begripe hvorfor det er interessant å bruke penger på akkurat "det". Jeg tror at dersom vi tenker oss om bruker vi nok alle penger på ting som andre synes er unødvendig, og derfor synes jeg det smaker litt hykleri av alle som slenger seg med på en slik tråd bare fordi de tilfeldigvis ikke kjøpte en dyr brudekjole.

Gjest Awsome
Skrevet

Ser heller ikkje poenget med å bruke såpass mye på ein kjole som bare skal brukes ein gang.

Skal mest sannsynlig bruke bunaden min når den tid kommer. :)

Skrevet (endret)

For meg handler det ikke om bil eller brudekjole for den sakens skyld men det faktum at det alltid vil finnes noen som synes det er galskap å bruke masse penger på en brudekjole. Så finnes det de som synes det er galskap å bruke masse penger på bil, klær, reise, datautstyr osv, og som ikke kan fatte og begripe hvorfor det er interessant å bruke penger på akkurat "det". Jeg tror at dersom vi tenker oss om bruker vi nok alle penger på ting som andre synes er unødvendig, og derfor synes jeg det smaker litt hykleri av alle som slenger seg med på en slik tråd bare fordi de tilfeldigvis ikke kjøpte en dyr brudekjole.

Igjen bruker du ting som brukes flere ganger. Mange her prøver faktisk å forklare,hadde det vært en kjole man brukte flere ganger så hadde det vært litt mere ok...Men når man skal bruke den EN gang og det blir over 1000 i "timespris" så er det ille.

En data til 2000kr gir ikke meg det samme som en data til 5000kr rett og slett for de takkler ikke spillene jeg spiller. det har jo ikke noe med å kaste bort penger, det handler da om å gjøre det den skal

Endret av mirandaa
Gjest AnonymBruker
Skrevet

De fleste brudekjolene man ser nå om dagen er jo den stroppeløse varianten. Jeg er ikke spesielt begeistra for den nei. Min kjole er `nesten` stroppeløs, men ikke helt. Dessuten har jeg tenkt å ha en lilla bolero over, da min tilkommende skal ha på seg lilla skjorte.

Hva slags kjole planlegger du å ha?

Kjøpte en kjole fra Mette Møller på salg jeg. Ikke brudekjole i det hele tatt men heeeeelt perfekt! Noen vil si den er i enkleste laget da den er av jeresey, men jeg skal piffe opp med smykker og hår. Jeg blir så fin så!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

:bolledeig:

Tenkte det samme!

TS

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer vannvittig enn de resterende 50-100.000 + kr som brukes på en slik dag for å sikre perfekt mat, fri bar, og alle de gjestene en føler at en må invitere.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg må si vi har det ganske bra økonomisk, men allikevel syntes vi det var tåpelig å bruke mye penger på klær til bryllupet så vi lånte klær begge to (something borrowed;)

Det var nok flere som kan tenke seg vi er gjerrige, men so what?

Det var jo vårt bryllup, og vi er fortsatt sammen etter så mange år, mens mange som brukte flere tusenlapper på klær er skilt nå

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer vannvittig enn de resterende 50-100.000 + kr som brukes på en slik dag for å sikre perfekt mat, fri bar, og alle de gjestene en føler at en må invitere.

Jojo. Føler en at en MÅ invitere folk skjønner jeg jo at litt av piffen av å stelle for gjestene går ut.

Jeg har ikke invitert noen fordi jeg MÅ. Det er jeg veldig fornøyd med. Ikke betaler jeg for alkoholen heller. Bare til maten da. Jeg betaler for et fint festlokale, transport og opphold for de som kommer kjempelangt fra. Vil heller investere i gjestene jeg VIL ha der, enn i en kjole jeg legger ut på Finn.no dagen etter.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde svært god råd da jeg giftet meg, og brukte ca 5000,- på en kjole jeg kjøpte i London. Jeg har kjøpt andre kjoler senere som har vært mye dyrere, men jeg kjøpte det jeg syntes passet den gangen.

Personlig ville jeg ikke kjøpt en kjole til 15 000,- hvis jeg hadde ganske dårlig råd, jeg hadde heller ønsket meg en flott diamantring.

Skrevet

kjøpte kjolen min i går! Jippi! Fikk den til 8000, og er superfornøyd med det. Budsjettet var faktisk på 15.000 for kjolen, men er enig i at det er i overkant. Kommer jo i tillegg litt for tilpasning av kjolen, slør, underskjørt, tiara, sko osv osv..

Men det viktigste er vel at man føler seg fin i kjolen, uavhengig av pris...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...