Gå til innhold

Er det bare meg?

206 stemmer

1. 1. Er det unødvendig å bruke så mye penger på en brudekjole du skal ha på deg en dag?

• Nei! Det er jo en dag som skal være helt perfekt!
      40
    • Ja. Helt tullete.
      117
    • Jeg er rik og trenger ikke se på prislapper! Æddabædda!
      8
    • Bryr meg ikke.
      41

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg.

Jeg har kjøpt en kjole jeg skal ha som brud. Det er ikke en brudekjole, det er en designerkjole fra en norsk designer i bryllupsfarger. Jeg kjøpte den til og med på salg. Jeg betalte under 2000,-

Jeg har vært å tittet på mer klassiske brudekjoler men for det første er nesten alt stroppeløst (noe jeg ikke synes jeg kler) eller så har de snøring i ryggen (noe jeg selv synes, høys subjektivt, er litt tacky) og det finnes ikke èn eneste èn til under 10.000,- At en giftering koster så mye har jeg mer forståelse for. Den skal man ha resten av livet. Men jeg forstår bare ikke at man skal punge ut med så mye penger for en kjole en skal ha på seg en eneste dag i livet. Jeg skjønner det rett og slett ikke!

Er det bare meg som synes det er vanvittig å blåse så store summer på en brudekjole?

Dette er ikke et angrep på dere som har kjøpt "orntli" brudekjole, jeg vil bare vite om jeg er alene her? Om folk kommer til å rynke på nesa av min "off the rack" - kjole?

Bare nyskjerrig altså!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er helt sikkert ikke den eneste. Det er mye jeg ikke forstår heller, som f.eks. at noen velger å bruke 700.000 på en bil når det finnes langt billigere og like bra biler, eller at folk kaster bort enorme summer på tobakk som bare ødelegger kroppen. Men vi er alle forskjellige, og så lenge man har råd til det synes jeg alle skal få gjøre som de vil :)

Skrevet

Jeg skal gifte meg.

Jeg har kjøpt en kjole jeg skal ha som brud. Det er ikke en brudekjole, det er en designerkjole fra en norsk designer i bryllupsfarger. Jeg kjøpte den til og med på salg. Jeg betalte under 2000,-

Jeg har vært å tittet på mer klassiske brudekjoler men for det første er nesten alt stroppeløst (noe jeg ikke synes jeg kler) eller så har de snøring i ryggen (noe jeg selv synes, høys subjektivt, er litt tacky) og det finnes ikke èn eneste èn til under 10.000,- At en giftering koster så mye har jeg mer forståelse for. Den skal man ha resten av livet. Men jeg forstår bare ikke at man skal punge ut med så mye penger for en kjole en skal ha på seg en eneste dag i livet. Jeg skjønner det rett og slett ikke!

Er det bare meg som synes det er vanvittig å blåse så store summer på en brudekjole?

Dette er ikke et angrep på dere som har kjøpt "orntli" brudekjole, jeg vil bare vite om jeg er alene her? Om folk kommer til å rynke på nesa av min "off the rack" - kjole?

Bare nyskjerrig altså!

Jeg er helt enig med deg. Tror du har gjort en supert valg. Tror mange blir revet med av brullupsbruset og tilslutt blir immune for hva det koster.

Lykke til med bryllupet ditt:-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den jeg heller mot, for øyeblikket er en til 14900,- altså 100 kr under sin grense :)

so what?

Jeg har råd til det, vi er begge voksne, uten barn og romslig økonomi....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Personlig vil jeg helst ikke bruke så mye penger på en kjole, da vil jeg heller prioritere for eksempel bryllupsreisen.

Men om jeg hadde funnet en kjole som satt støpt på meg, og som var helt perfekt i mine øyne, så tror jeg faktisk jeg hadde vært villig til å betale litt mer for den, enn å gå for en kjole jeg kanskje ikke var helt fornøyd med fordi den ikke var så dyr.

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om prisen, så lenge jeg fikk drømmekjolen.

Nå var jeg så heldig at jeg fant den på ebay til den nette sum av 970,- kr inkludert frakt:)

Gjest Emera
Skrevet

Jeg hadde aldri brukt så på mye på en brudekjole, men det får nå være opp til hver enkelt. Her i Norge brukes det vel egentlig ikke voldsomt mye penger på kjolen..? Sikkert noen som slår til skikkelig her og, men har dere sett "Say Yes To The Dress" på TLC? Fra brudesalongen Kleinfeld i New York. Nå er det en fiin brudesalong, altså. Men det minste en kjole koster der er rundt 1500 dollar, men det er slett ikke bare velstående jenter som handler der. Jeg tror det oppfattes litt umoralsk å bruke masse penger på brudekjole her i Norge, mens der er det ingen som reagerer om folk med middels økonomi prioriterer kjole til tredve tusen.

Skrevet

Jeg har vært å tittet på mer klassiske brudekjoler men for det første er nesten alt stroppeløst (noe jeg ikke synes jeg kler) eller så har de snøring i ryggen (noe jeg selv synes, høys subjektivt, er litt tacky) og det finnes ikke èn eneste èn til under 10.000,-

Men stemmer jo ikke, kan få nye kjoler til godt under 10 000 kroner om man vil! :jepp: Så blir det nå opptil hver enkelt hvor mye man vil betale for den, jeg har kjøpt brukt til 4000 kroner og er kjempe fornøyd!!!

Skrevet

Ja, det er jo vanvittig! Men jeg betalte 13000 for min, og jeg må si at det var den verdt! Jeg kjøper meg aldri noe dyrt, og er veldig påpasselig med økonomien. Når det gjaldt brudekjole, så hadde jeg bestemt meg for å gi litt blaffen i priser (til en viss grad), og bare følge drømmen! For en gang skyld, så var det lov å skeie litt ut :jepp:

Det er mye som er unødvendig her i livet. Jeg ville ha en skikkelig brudekjole!! (Altså litt stor, med slep) Og de er ofte dyre, det visste jeg. Og selv om man bare bruker den én gang, så er den på alle bilder og man får stor glede av kjolen i lang tid :)

Skrevet

Jeg har endt opp med min mormors kjole og det er jeg veldig glad for. Hun har sydd den selv og den er helt NYDELIG! Kunne ALDRI brukt så mye på en brudekjole. Selv om jeg skal bruke den 2 ganger!

Skrevet

Jeg ville nok aldri brukt så mye på en kjole, men har man råd så kan jeg skjønne at noen gjør det. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det er vanvittig, men slik er det når man handler i Norge. Koster en del mindre i utlandet på grunn av import, men jeg unnet meg selv en dyr kjole.

Var såpass heldig at den var på salg, så den kostet "bare" 10.000kr istedenfor 16.000kr. Jeg er svæææært kresen, klær må sitte perfekt og jeg har vanskelig for å finne klær som gjør nettopp det.

En gang i livet er det lov å unne seg noe ekstra :) Så lenge man har penger til det, så må det være lov.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jaja. Der kan man se.

Litt av "problemet" for meg er vel at den estetikken de fleste brudekjoler har i dag appelerer ikke til meg. Jeg har lett lenge og lenger enn langt i brudesalonger men har ikke kommet i nærheten av WOW før jeg prøvde denne alminnelige kjolen i en helt vanlig motebutikk. Den er helt meg!

Jeg var lenge innstilt på at brudekjolen ville koste mye, men skal jeg bruke så mye penger skal jeg søren klype være fornøyd. Og det ble jeg ikke. Følte meg ikke hjemme. Nå har jeg 13.000,- å bruke på annet!! :bryllup:

TS

Skrevet

Jeg brukte det dobbelte av hva jeg hadde tenkt på min kjole, men den "traff meg" på en måte. Brudekjole var noe av det som stresset meg mest, sånn er det gjerne når man ikke er str. 36? ;) Så når jeg fant den som satt som et skudd.. da ble valget enkelt. Nå kostet jo min like under 8000,-, og jeg syns det var drøyt mye - men folk er forskjellige. Som noen ovenfor nevnte vil noen bruke 700.000,- på bil, mens andre er lykkelige med en til 200.000,-. Problemet med den sammenligningen vil jo være at bilen til 700.000,- trolig vil være langt sprekere og ha et bedre innhold, mens vi ikke kan dra de samme linjene på kjoler. En kjole er tross alt nettopp det - en kjole. Har man pengene og lysten - kjør på!

Skrevet

Jeg ville nok aldri brukt så mye på en kjole, men har man råd så kan jeg skjønne at noen gjør det. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg må signere denne jeg :)

Skrevet

Jeg så på en kjole til 22000, og hadde glatt brukt det om det var den jeg likte best. Jeg var igjennom kjoler til en pris fra 9000 - 22 0000, men endte opp med en til 13500.

Skrevet

Problemet med den sammenligningen vil jo være at bilen til 700.000,- trolig vil være langt sprekere og ha et bedre innhold, mens vi ikke kan dra de samme linjene på kjoler. En kjole er tross alt nettopp det - en kjole. Har man pengene og lysten - kjør på!

Ville bare kommentere at jeg ikke er helt enig med deg der. En kjole er ikke bare en kjole... Det er klart det vil være en kvalitetsforskjell på en kjole som koster 1000 kr enn en som koster f.eks 20.000 kr. Stoffet vil antageligvis være med eksklusivt og puste bedre. Ekte silke koster f.eks mye mer enn polyester... Jeg har sett mange eksempler på rimelige brudekjoler som man helt klart også ser at ikke kostet mye i form av skrukkete eller tynt stoff, dårlig påsydd strass, dårlig håndarbeid o.l. Når det er sagt så kan man selvfølgelig være heldig og gjøre noen kupp. Noen kjøper jo flotte brudekjoler brukt og dermed billig og noen er heldige med kjøp fra utlandet... Bilen kan man selvfølgelig selge til noenlunde samme pris og den har lang nytteverdi, det ser jeg altså, men syntes liksom det ble feil å si at en kjole har lik kvalitet uansett pris.

Forøvrig kjøpte jeg min brudekjole brukt til 6800 kr og ønsket helst ikke å kjøpe kjole til full pris, men hadde jeg ikke funnet den brukt så hadde jeg nok lagt ut full pris ettersom dette var min drømmekjole :)

Skrevet (endret)

Folk kan for min del bruke skkurat så mye på brudekjolen de bare orker og har lyst til, men jeg kunne aldri brukt så masse som 15.000.

Om vi skulle hatt et stort bryllup, og hatt en del penger å bruke, så hadde jeg nok satt et tak på rundt 6-7-8.000. Og da har jeg tatt i litt.

Siden vi nå skal ha det helt enkelt, så har jeg av alle ting funnet meg en hvit kjole på Ellos, til den nette sum av kr 449,- :jepp:

Endret av fruBeist
Skrevet

tulette å sammeligne en kjole man bruker en dag med en bil. hvor mange har lyst å ha en kjole i skapet til 15k som man kanskje ikke får solgt videre

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Folk kan for min del bruke skkurat så mye på brudekjolen de bare orker og har lyst til, men jeg kunne aldri brukt så masse som 15.000.

Om vi skulle hatt et stort bryllup, og hatt en del penger å bruke, så hadde jeg nok satt et tak på rundt 6-7-8.000. Og da har jeg tatt i litt.

Siden vi nå skal ha det helt enkelt, så har jeg av alle ting funnet meg en hvit kjole på Ellos, til den nette sum av kr 449,- :jepp:

Det der er jo et poeng. Vi skal ha et bryllup som helst ikke skal overskride 50.000,- så da er 15.000,- et betydelig større innhugg enn det hadde vært i et bryllup til 150.000,-

Flaks for meg at jeg ikke liker dagens brudekjolemote da! :danser:

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...